ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

عنکبوت ها بندپایانی هستند که در سراسر جهان سکونت دارند. با وجودی که این موجودات شکارچیان طبیعی آفاتی چون پشه ها و مگس ها هستند، اما هیچ کس از وجود عنکبوت در خانه خوشحال نمی شود.
به همین دلیل در این مقاله چند روش خانگی موثر برای دفع عنکبوت از خانه را آورده ایم.

روش طبیعی دفع عنکبوت به کمک کفشدوزک

راهکارهای ساده دفع عنکبوت

کفش‌دوزک

کفش‌دوزک ها از جمله حشراتی هستند که می توانند به عنوان روش بیولوژیکی دفع عنکبوت ها از باغچه مورد استفاده قرار بگیرند.
اگر در اطراف خانه شما، ‌باغ یا باغچه ای وجود دارد، این حشرات را در آنجا رها کنید. این حشرات کوچک، عنکبوت ها را از خانه شما دور نگه می دارند. کفش‌دوزک ها از همان حشره هایی که عنکبوت می خورند، تغذیه می کنند. درنتیجه با از بین بردن منابع غذایی، عنکبوت ها را وادار به نقل مکان می کنند. حضور کفش‌دوزک ها در باغچه، علاوه بر دفع عنکبوت ها، برای پرورش گل و گیاهان نیز بسیار مفید است.

روغن نعناع

روغن نعناع خالص، رایحه ای بسیار قوی دارد که نه تنها عنکبوت ها، بلکه بیشتر آفات از آن فراری هستند.
بوی نعناع با دفع حشرات کوچک، سبب محدود شدن منابع غذایی و دفع عنکبوت ها می شود.

ساخت اسپری نعنایی دافع عنکبوت :

برای ساخت اسپری دافع عنکبوت خانگی، چند قطره روغن نعناع را با مقداری آب مخلوط کرده و آن را در یک بطری اسپری پلاستیکی بریزید. این ترکیب را در همه جا اسپری کنید تا به طور طبیعی عنکبوت ها را از خانه دفع شوند. همچنین می توانید مقداری پنبه را به روغن نعناع آغشته کنید و آن را در بخش های مختلف خانه قرار دهید. یکی از روش های طبیعی دفع عنکبوت ها، گذاشتن این توپ ها در نقاطی است که فکر می کنید عنکبوت ها بیشتر در آنجا رفت و آمد دارند.

اسپری های طبیعی دافع عنکبوت

برای تهیه این اسپری طبیعی دافع عنکبوت، مقداری سرکه سیب، روغن، فلفل و صابون مایع را با هم مخلوط کنید. ترکیب بدست آمده را درون یک بطری اسپری بریزید و پیش از هر بار استفاده خوب تکان دهید. به صورت روزانه و پس از هر بار بارش باران، اسپری طبیعی دافع عنکبوت را در هر نقطه ای که احتمال حضور عنکبوت در آن وجود دارد، اعمال کنید. اسپری های طبیعی عنکبوت ها را خودتان تهیه کنید و آن را در مناطقی مانند حمام و سایر مناطق مرطوب خانه که عنکبوت ها بیشتر در آنجا دیده می شوند، اسپری کنید. همچنین می توانید این اسپری را در خارج خانه، در امتداد پنجره ها و لبه درب ها بپاشید. به این شکل، دیگر عنکبوت ها نمی توانند وارد خانه شوند.

نظافت و گردگیری روشی طبیعی برای دفع عنکبوت

وجود به هم ریختگی سبب جذب عنکبوت ها می شود.
این آفات اغلب در وسایل و جعبه هایی که مدت طولانی دست نخورده و تمیز نشده اند، لانه می سازند.
تمیز نگه داشتن خانه و رفع بی نظمی ها، یک دیگر از روش طبیعی دفع عنکبوت از خانه است.

دفع عنکبوت به کمک گردگیری

  • حداقل هفته ای یک بار، خانه را گردگیری کنید.
  • همه جعبه ها و بسته ها را به طور مرتب تمیز کنید.
  • تارهای عنکبوت را از پاکسازی کنید و هر جا توده ای تار مشاهده کردید، آن بزدائید.
  • تمیز کردن قسمت بیرونی منزل تان از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  • با از بین بردن پوشش گیاهی به هم ریخته و نامرتب حیاط، به ایجاد منطقه بدون عنکبوت کمک کنید.
  • با از بین بردن مکان های مناسب برای پنهان شدن حشرات، به دفع طبیعی عنکبوت ها از خانه کمک کنید.

دفع عنکبوت به کمک حیوان خانگی

بسیاری از حیوانات خانگی، به ویژه گربه ها، هر چیز متحرکی را تعقیب کرده و آن را شکار می کنند. عنکبوت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در نتیجه گربه ها به عنوان عنصر طبیعی دفع عنکبوت از خانه به شمار می روند. درست است که آن ها نمی توانند همه عنکبوت ها را از بین ببرند اما به عنکبوت های روی زمین، فرصت فرار نخواهند داد. در صورت وجود عنکبوت های سمی در خانه تان احتیاط کنید، زیرا این عنکبوت ها می توانند به حیوان خانگی تان آسیب برسانند.

چوب سدر

بوی چوب سدر چیزی است که عنکبوت ها از آن متنفر هستند.
بوی سدر دافع عالی عنکبوت است و می توانید از آن به عنوان یک داروی طبیعی دفع عنکبوت در کل منزل تان استفاده نمایید. بنابراین افزودن مقداری چوب سدر به خاک باغچه یا محوطه حیاط، می تواند مانع از ورود عنکبوت به خانه تان شود. حتماً از روغن یا چوب سدر با کیفیت استفاده کنید تا در محیط باقی بماند و به عنوان روش طبیعی دفع عنکبوت شما را برای مدت طولانی از شر این آفات در امان نگاه دارد. می توانید روغن سدر را با آب مخلوط کرده و مرتباً به نمای بیرونی خانه اسپری کنید. همچنین می توانید در خانه تان درخت سدر بکارید و به این شکل عنکبوت ها را از خانه خود دور کنید.

پوست مرکبات

درست مانند نعناع، رایحه مرکبات دارای ترکیبات خاصی است که انواع گونه های عنکبوت از آن متنفر هستند.

بوی هر نوع مرکباتی از جمله لیمو، پرتقال و گریپ فروت، می تواند به عنوان روش طبیعی قوی برای دفع عنکبوت ها مورد استفاده قرار بگیرد. اسانس های طبیعی مرکبات همچنین پوست باقی مانده مرکبات می تواند در دفع عنکبوت ها از خانه اثربخش باشد. برای خلاص شدن از شر عنکبوت ها در خانه تان، می توانید پوست مرکبات را روی چهارچوب درب، پنجره، قرنیز ها، قفسه کتاب و سایر نقاط تجمع عنکبوت ها قرار دهید.  برای استفاده از اسانس مرکبات، چند قطره از آن را با مقداری آب در یک بطری اسپری مخلوط کرده و در کل خانه تان اسپری کنید. توجه داشته باشید که اگر از پوست مرکبات استفاده می کنید، حتماً آن ها را هر ۲۴ تا ۴۸ ساعت، جایگزین کنید تا بوی آن به اندازه کافی برای دفع عنکبوت ها قوی باقی بماند.

شاه بلوط

شاید تعجب آور باشد اما یک روش طبیعی عالی برای دفع عنکبوت از خانه، شاه بلوط است. شاه بلوط در دفع عنکبوت ها بسیار مفید است. این میوه ها را در کنار قرنیزها و در امتداد پنجره ها قرار دهید تا از ورود عنکبوت ها به خانه جلوگیری کنند. یکی از بهترین چیزها در مورد شاه بلوط این است که به سرعت خراب نمی شوند، بنابراین برای مدتی طولانی راه علاج برای دور نگه داشتن عنکبوت ها از خانه است.

تنباکو دافع قوی عنکبوت

دفع عنکبوت با برگ تنباکو

بوی دخانیات عنکبوت ها را فراری می دهد.
شما می توانید مقداری برگ تنباکو تهیه کنید و آن ها را در جایی که عنکبوت ها تار می تنند، قرار دهید. همچنین می توانید این برگ ها را با آب مخلوط کرده و برای خلاص شدن از عنکبوت ها، به بخش های مختلف خانه اسپری کنید. از مخلوط کردن برگ های تنباکو با آرد و آب، نیز می توان طعمه های دافع عنکبوت ساخت. اگر در خانه، بچه کوچک یا حیوانات خانگی دارید، بهتر است تنباکو را با آب مخلوط کرده و اسپری بسازید زیرا نگهداری برگ های تنباکو در خانه می تواند خطرناک باشد.

درزگیری

برای اینکه از ورود عنکبوت ها به خانه جلوگیری کنید، باید تمامی راه های ورودی عنکبوت به خانه را مسدود کنید. شکاف ها و ترک ها، همچنین درب و پنجره هایی که به خوبی چفت نمی شوند، ازجمله رایجترین نقاط ورود عنکبوت به خانه ها به شمار می روند. تمام درز و ترک های خانه را بیابید و با استفاده از مواد مناسب مهر و موم کنید. شما باید این کار را در اطراف قرنیزها و همچنین در تمام پنجره ها و درب ها انجام دهید.

در نهایت باید گفت بهترین و سریعترین راه خلاصی از عنکبوت، سم عنکبوت وب اوت است.

 

سم وب اوت، سم کشنده قوی عنکبوت ها

سم کشنده عنکبوت وب اوت

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: