ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟

هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها به درستی از بین رفته اند یا خیر، این افراد را آزار می دهد.

همیشه این ترس و دلهره وجود دارد که ممکن است یک روز ساس ها دوباره برگردند. به خصوص به این دلیل که درمان یا دفع ساس معمولاً  آنقدر رضایت بخش نیست که مطمئن شوید همه چیز، تمام شده است. در بیشتر مواقع فقط باید منتظر باشید و نظاره کنید و به بهترین نتایج امیدوار باشید.

اگر اخیراً از شر ساس ها خلاص شده‌اید، یا هنوز فرایند درمان را طی می‌کنید، احتمالا نمی‌دانید که چه پیش خواهد آمد؟ می‌خواهید بدانید که چه کاری می توان انجام داد که دیگر مجبور به تکرار دوباره تمام اقدامات از بین بردن ساس نشوید؟

خوشبختانه، چند گام وجود دارد که می توانید آن‌ها را بعد از هر نوع روش نابودی و دفع ساس انجام دهید، تا ضریب احتمال به وجود آمدن دوباره مشکلات ناشی از وجود ساس در خانه را کاهش دهید. متأسفانه، وقتی صحبت از ساس ها می شود، هیچ تضمینی وجود ندارد. اما با دنبال کردن این دستورالعمل، می‌توانید شب‌ها کمی راحت تر بخوابید.

چگونه از عدم حمله دوباره ساس ها مطمئن شویم؟

قبل از نابودی ساس‌ ها چه باید کرد؟

نابودی و دفع دقیق ساس، با آماده سازی شروع می شود. این مرحله به شکل زیر شروع می شود.

  • شستن لباس ها و ملافه ها
  • خشک کردن آن ها در دمای بالای خشک کن
  • اتو کردن
  • جارو زدن مکرر

چه خودتان این کار را انجام دهید و چه یک فرد با تجربه را به کار بگیرید، این مهم است که حتما تمام ملافه، روتختی و لباس هایتان را بشویید و به خوبی آن ها را خشک کنید. گرمای خشک کن برای از بین بردن ساس ها یا تخم‌هایی که در ملافه و لباس های شما پنهان شده‌اند کافی است. اما می توانید برای اطمینان بیشتر آن ها را اتو بزنید.

همچنین مرتب بودن و کاهش بهم ریختگی در خانه، بسیار مهم است. هر اندازه اسباب و وسایل کمتری در خانه داشته باشید، ساس ها مکان های کمتری برای پنهان شدن دارند. برای پاکسازی وسایل خانه ازساس از قبیل: مبل، تختخواب و فرش ها، بهتر است چند بار با استفاده از جاروبرقی آن ها را تمیز کنید.

پس از دفع ساس چه باید کرد؟

هنگامی که پروسه دفع ساس را کامل کردید، به یاد داشته باشید که زندگی شما فوراً به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

ایده خوبی است که هر لباسی را که نیاز ندارید در کیسه های پلاستیکی به طور مهر و موم شده نگه دارید تا تا زمانی که مطمئن شوید هجوم آن ها کاملا خنثی شده و تمام ساس ها از بین رفته اند. باید به نحوی زندگی کنید که گویی ساس ها هنوز در خانه وجود دارند و تا حدود ۲ الی ۳ هفته قبل از اینکه بتوانید نفس راحتی بکشید، علائم حضور آن ها را چک کنید.

این باعث می شود هر تخم ساس که از روند نابودی، جان سالم به در برده باشد بیرون بیاید.

چرا بعد از روند نابودی، هنوز ساس‌ ها در خانه وجود دارند؟

این امکان وجود دارد که پس از درمان همچنان ساس ها را مشاهده کنید، به خصوص اگر گزینه دفع حشرات با اسپری های حشره کش عمومی را انتخاب کرده باشید.

بیشتر آفت کش هایی که برای دفع انواع حشرات استفاده می‌شوند، اثر خود را تا مدتی باقی می‌گذارند. یعنی اگر ساس ها از ناحیه‌ای که هفته ها قبل اسپری شده، عبور کنند، از بین می روند. با این حال، این اثر باقیمانده ضعیف تر عمل می‌کند و با همان سرعتی که آفت‌کش در زمان مرطوب بودن انجام می‌دهد، ساس‌ها را از بین نمی‌برد. ممکن است چند روز طول بکشد تا ساسی که از مسیر آفت کش ها عبور کرده است، از بین برود.

ساس‌ها هر روز غذا نمی‌خورند. بنابراین هر کدام  از آن ها که در جایی غیر قابل دسترس پنهان شده و سم به آن نرسیده است، باید از آن جا بیرون بیاید تا با آفت کش تماس پیداکرده و از بین برود.

این امر می‌تواند چندین روز طول بکشد. در واقع، دیدن ساس‌های بیشتر بلافاصله پس از انجام روند نابودسازی نادر نیست، زیرا آفت‌کش‌ها اغلب ساس‌ها را از مناطقی که در آن پنهان شده‌اند خارج می‌کند.

با این حال، تعداد ساس هایی که می‌بینید باید کمتر و کمتر شود. هنگامی که درمان کامل شد، باید پس از مدت کوتاهی دیگر ساس زنده ای را مشاهده نکنید. اگر ساس‌های مرده پیدا شوند، به این معنا است که درمان کار می کند. اما ممکن است تا سه هفته طول بکشد تا دیگر علائم ساس را مشاهده نکنید.

پروسه دفع قطعی ساس از خانه طولانی است

بالاخره چه زمانی از ساس‌ها خلاص می‌شوم؟

هنگامی که درمان کامل شد و دیگر ساس‌ها را مشاهده نکردید، وقت آن است که نفس راحتی بکشید. پس از گذشت سه هفته و عدم مشاهده جای گزش ساس، و بعد از اینکه دیگر ساس های زنده را مشاهده نکردید و یا فضولات آن ها را نیافتید، می توانید باز کردن بسته‌بندی‌های خود را آغاز کنید و به حالت عادی بازگردید.

اما هنگام باز کردن وسایل بسته بندی شده، به یاد داشته باشید که وسایل خود را به دقت بازرسی کنید تا مطمئن شوید که ساس در داخل آن پنهان نشده باشد.

هر لباس یا پتویی که شسته و خشک کرده و در کیسه های پلاستیکی مهر و موم کرده‌اید، باید فاقد ساس باشد، اما در مورد کتاب ها یا کاغذهای قدیمی، زیور آلات و یا موارد دیگری که درمان در زمینه آن ها دشوار است، چطور؟ حتی وجود یک ساس که مستعد تخمگذاری است می تواند آغازگر یک هجوم دوباره باشد. بنابراین همه موارد را با دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید که ساس در داخل آن ها پنهان نشده اند.

در صورت امکان، می‌توانید آنها را با ایزوپروپیل الکل یا آفت کش های بدون نسخه ساس اسپری کنید تا مطمئن شوید که هیچ حشره ای را از دست نداده‌اید.

چگونه می توان بعد از نابودی ساس ها از هجوم دوباره آن ها پیشگیری کرد؟

پس از یکبار مواجهه با ساس، دیگر هرگز آن را فراموش نمی‌کنید. هر جوش، گزش یا خارش روی پوست شما باعث می شود که نگران بازگشت آن ها باشید.

تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که هوشیار بمانید. یک یا دو گزش در اینجا یا آنجا به این معنی نیست که ساس دارید. آنها تنها موجوداتی نیستند که انسان را گاز می گیرند. اما اگر دوباره شروع به دیدن علائم مشابه مانند علائم زیر کردید، وقت آن است که نگران باشید.

  •  جای نیش زیگزاگی
  • خارش ناشی از آن ها
  • بوی عجیب شبیه به بوی گیشنیز در اتاق خواب

برای در امان ماندن از هجوم دوباره ساس ها می توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

  • درباره رفتن به هتل و خانه های دوستان محتاط باشید.
  • از خرید مبلمان و تخت مستعمل خودداری کنید.
  • مراقب تمام نشانه های احتمالی وجود ساس باشید.

درباره رفتن به هتل و خانه های دوستان محتاط باشید

بسیاری از افراد بدون اینکه خود بدانند ساس دارند. هر زمان که شب را در جایی می مانید، به ویژه اگر چمدانی با خود می‌آورید، ایده خوبی است که به محض رسیدن به خانه، همه چیز را شسته و با دمای بالا خشک کنید.

به این ترتیب می توانید مطمئن باشید که ساس ها را با خود به جایی انتقال نمی دهید. همین که یاد گرفتید علائم وجود ساس را تشخیص دهید، ممکن است حتی بخواهید تخت ها و مبلمان اتاق هتلی که در آن اقامت دارید را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که ساسی در آنجا وجود ندارد. این موضوع بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید اتفاق می‌افتد.

بررسی تخت هتل

از خرید مبلمان مستعمل خودداری کنید

این مورد یکی از منابع اصلی آلودگی به ساس است. لباس های دست دوم نیز به همین شکل مشکل ساز هستند.

به طور خلاصه، هر زمان که فکر می کنید ممکن است در معرض ساس قرار گرفته باشید، بهترین کار این است که لباس های خود را بردارید و آن ها را روی درجه گرم  خشک کن بشوئید.

ساس ها به ندرت روی افراد جابجا می شوند، اما اگر زمانی این کار را انجام دهند، معمولاً روی لباس هایی است که ما می‌پوشیم.

در نهایت سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید. یکی از بدترین اثرات طولانی مدت هجوم گسترده ساس، آسیب روانی آن است. شما حتی نمی توانید به مکان های عمومی مانند کافی شاپ ها و سالن‌های سینما اعتماد کنید، چه برسد به هتل ها.

اما پس از اینکه زمان بیشتری از درمان سپری شود، در نهایت احساس می‌کنید که از  ساس جان سالم به در برده اید.

 

سم کشنده ساس

سم کشنده ساس بدباگ اوت

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. مریم گوهریان

    سلام شبتون بخیر ممنون از مطالب مفیدتون ما ساس داشتیم دوبارسم پاشی کردیم امروز روی بازوی من قرمز شد ولی خارش ندارم نگرانم که آیاساس هست؟

  2. سمیعه عبدالقادری

    با سلام سم وسپ هارنی، برای زنبور مزاحم می خواستم

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

عدم درمان شپش سر
عدم درمان شپش سر و عوارض ناشی از آن

عارضه پدیکولوزیس و مشکلات ناشی از عدم درمان آن آلوده شدن به شپش وضعیت خطرناک و کشنده ای نیست و شپش ها برخلاف تصور غلط عموم ناقل بیماری به انسان ها نیستند ولی به دلیل اینکه وجود شپش در سر و خارش ناشی ازآن ها بسیار آزار دهنده بوده و همچنین احتمال انتقال آلودگی به […]

سفارش سم از طریق: