ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک سال بدون غذا زنده بمانند و در بسیاری از شرایط سخت نیز نظیر گرما و تشعشعات شدید؛ مانند سوسک ها، زنده بمانند.

آیا از بین بردن عقرب ها کار دشواری است؟

برخی از مؤثرترین روش‌های کنترل آفات که روی انواع دیگر حشرات و موجودات اثر گذاری مؤثر و مناسبی دارد، به دلیل ساختار بدن عقرب ها، به راحتی روی آن ها تاثیر نمی گذارد. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد روش های خلاص شدن از شر عقرب ها هستید، این ها تنها برخی از دلایلی هستند که بایستی کشتن عقرب ها را به متخصصان کنترل آفات و سموم مختص به کشتن عقرب ها، واگذار کنید.

کشتن عقرب ها با راهکارهای ساده

کشتن عقرب با راهکارهای ساده

اگر در ملک، ساختمان، حیاط و یا باغچه تان یک عقرب مشاهده کردید، می توان حدس زد که تعداد بیشتری از عقرب ها در خانه وجود دارند. اگر چه عقرب ها به صورت دسته جمعی زندگی و تردد نمی ‌کنند، اما اگر فقط یکی از آن ها راهش را به ساختمان پیدا کند، به این معنی است که عقرب های دیگری نیز می توانند به همان دلیل و از همان طریق به خانه راه بیابند.

بهترین راه برای خلاص شدن از شر عقرب ها و از بین بردن هر چیزی که در ساختمان تان ممکن است پنهان باشد، استفاده از راهکارهای آزموده شده و سموم تخصصی است. با این حال، در صورت مشاهده عقرب، شما بایستی فوراً آن ها را از بین ببرید. در زیر چند راهکار وجود دارد که ممکن است کارساز باشد.
با ما همراه باشید تا کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن را با هم مرور کنیم.

چگونگی کشتن عقرب با راهکارهای ساده

همانطور که گفته شد از بین بردن عقرب ها با توجه به ساختار بدنی و مقاومت آن ها کار دشواری است اما با استفاده از برخی روش ها می توان از شر عقرب ها در خانه خلاص شد.
می توانید با احتیاط یکی از روش های زیر را استفاده کنید:

  •          اسپری ضد عنکبوت
  •          کفش و چاقو
  •          اسید بوریک
  •          تله های دفع موش
  •          خاک دیاتومه
  •          گربه و یا مرغ
  •          تله های چسبنده

اسپری ضد عنکبوت

عقرب ها عضو خانواده ی عنکبوتیان هستند.
این موجودات در گروه بندپایان قرار می‌گیرند که این گروه شامل عنکبوت ها نیز می باشد، بنابراین می توان برای کشتن عقرب ها از این سموم و یا سموم مشابه استفاده کرد. با توجه به اینکه وجود عنکبوت ها در خانه ها و باغچه ها بیشتر شایع است در بسیاری از خانه ها اسپری و سموم ضد عنکبوت وجود دارد. در صورتی که بار اول است با وجود عقرب در خانه روبرو می شوید می توانید برای کشتن عقرب از سموم ضد عنکبوت نیز بهره ببرید. هر نوع اسپری عنکبوت موجود در فروشگاه می تواند برای از بین بردن عقرب ها نیز مناسب باشد.
از اسپری های مخصوص کشتن عنکبوت با احتیاط استفاده کنید، زیرا ممکن است برای حیوانات خانگی سمی باشند.

کفش و چاقو برای کشتن عقرب

به رغم وجود پوسته محکم عقرب ها، شما می‌توانید آن ها را زیر پا بگذارید و آن ها را له کنید و یا از چاقو برای سوراخ کردن پوسته بیرونی آن ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، برای کشتن عقرب با استفاده از یکی از این روش‌ها، باید خیلی نزدیک عقرب شوید، بنابراین بهتر است با احتیاط فراوان این کار را انجام دهید.

کشتن عقرب با کفش

برای له کردن عقرب حتما یک کفش مناسب بپوشید که ساق پای شما را نیز پوشش دهد و برای کشتن عقرب با استفاده از چاقو، بهتر است از دستکش های ضخیم استفاده کنید.
عقرب مهارت بالایی در چرخیدن و رساندن نیش خود به طعمه دارند.

اسید بوریک / بوراکس

اسید بوریک و بوراکس، مواد طبیعی هستند که می توانید از آن ها برای خلاصی از شر عقرب استفاده کنید.
این مواد را روی عقرب ها اسپری کنید و یا آن ها را در مکان هایی که  عقرب ها برای پنهان شدن انتخاب کرده اند بریزید تا نهایتا موجب مرگ عقرب ها شوند. این روش نسبتاً کند عمل می کند زیرا این ماده شیمیایی بدن عقرب ها را دهیدراته کرده و سپس موجب مرگ آن ها می شود. از آنجا که مدتی طول می‌کشد تا عقرب ها بمیرند، آن ها همچنان می تواند خطرناک باشند. حیوانات خانگی را از اسید بوریک دور نگه دارید چون که در صورت استنشاق یا خوردن آن می تواند خطرناک باشد.

تله موش

یکی از مهم ترین روش های به دام انداختن موش ها استفاده از تله موش است.
از این تله ها می توان برای به دام انداختن و کشتن عقرب ها نیز استفاده کرد. به طوری که یک طعمه جذاب عقرب را که می تواند یک حشره باشد را انتخاب کرده درون تله موش قرار داده و آن را در مسیر احتمالی عقرب قرار می دهیم و منتظر می مانیم تا عقرب به دام بیفتد.
استفاده از تله موش ترفندی عالی برای کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن است.

خاک دیاتومه

ماده دیگری که مانند اسید بوریک همان اثر دهیدراته کردن را دارد، خاک دیاتومه است.
خاک دیاتومه پودر ساخته شده از دیاتومه های فسیل شده است که برای حیوانات خانگی و انسان ها بی خطر هستند اما از این ماده برای دفع انواع حشرات و آفات استفاده می شود. خاک دیاتومه دارای زوایای تیزی است که در نتیجه اسکلت بیرونی پوشش بدن عقرب را خدشه دار می کند. شما می‌توانید خاک دیاتومه را در داخل و خارج از محیط خانه بپاشید.
برخی از این مکان ها عبارتند از:

  1.         در آستانه درب ها
  2.          در درز‌هایی که احتمال وجود عقرب در آن وجود دارد
  3.          اطراف باغچه
  4.          گوشه کمد ها و کابینت ها
  5.          محل نگهداری گلدان ها در خانه
  6.          نزدیک محل های مرطوب مثل سینک آشپزخانه

کشتن عقرب توسط گربه ها

عقرب گزیدگی در حیوانات خانگی نیز تبعاتی به هراه دارد اما گربه ها در گرفتن و کشتن موجوداتی مانند موش، مارمولک و حتی عقرب ها خبره هستند. شما بایستی از این روش با احتیاط استفاده کنید، چون احتمال دارد، گربه‌ها گزیده یا زخمی شوند.
اگر بچه گربه نگهداری می‌کنید، آن ها نیز می‌توانند به کاهش جمعیت عقرب ها در خانه کمک کنند.

تله های چسبنده

از تله های چسبنده ای که در به دام انداختن خزندگان و جوندگان کوچک مانند موش و مارمولک مورد استفاده قرار می گیرند، می توان برای خلاصی از شر عقرب ها و یا حتی ممانعت از ورود عقرب ها به خانه بهره برد. این تله های چسبنده را نزدیک منابع آب، در نقاط تاریکی مانند کمدها که عقرب‌ها پنهان می شوند، نزدیک مکان های ورودی، گاراژ ها و پارکینگ ها و هر جای دیگری که عقرب را مشاهده کردید، قرار دهید.

استفاده از تله چسبی برای کشتن عقرب ها در خانه

اگر در خانه کودکی دارید و یا از حیوان خانگی مراقبت می کنید، بهتر است به دنبال انواع تله های غیر سمی باشید. نصب تله‌های چسبناک به شما کمک می کند تا بر جمعیت عقرب ها در خانه اشراف داشته باشید. اگر می‌خواهید عقرب ها را جستجو و پیدا کنید، این کار را در شب، زمانی که آن ها بیشترین فعالیت شان را دارند، انجام دهید.

نحوه یافتن عقرب ها در طول شب

شما می توانید از یک لامپ فرابنفش برای پیدا کردن عقرب ها در شب استفاده کنید.
زیرا اسکلت بیرونی بدن آن ها در نور فرابنفش می درخشند و به رنگ های سبز و آبی درخشان دیده می شوند. در این صورت پیدا کردن آن ها با استفاده از این ترفند کار دشواری نخواهد بود. حتما با احتیاط کامل عقرب ها را جستجو کنید. بهتر است هنگامی که به دنبال عقرب ها هستید پوشش مناسبی داشته باشید.
نظیر:

  •       شلوار
  •        پیراهن آستین بلند
  •        دستکش ضخیم
  •        کفش هایی با ساق بلند

هنگام جستجوی عقرب ها، استفاده از قیچی و موچین و پنس های بلند می تواند به شما کمک کند تا فاصله تان را با عقرب ها حفظ کنید و از نیش مهلک و دردناک آن ها در امان بمانید.

اقدامات و روش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، روش هایی هستند که شاید در مدتی طولانی تر منجر به از بین رفتن عقرب ها شوند. در صورتی که از وجود عقرب ها در خانه احساس خطر می کنید، بهتر است از سموم مخصوص دفع عقرب استفاده کنید تا در مدت زمان کوتاهی از شر عقرب ها خلاص شوید.

 

سم قوی عقرب کش

سم کشنده عقرب پیگانیک

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. محسن

    سلام سم نابود کننده عقرب کوچک خونگی میخواستم

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

عدم درمان شپش سر
عدم درمان شپش سر و عوارض ناشی از آن

عارضه پدیکولوزیس و مشکلات ناشی از عدم درمان آن آلوده شدن به شپش وضعیت خطرناک و کشنده ای نیست و شپش ها برخلاف تصور غلط عموم ناقل بیماری به انسان ها نیستند ولی به دلیل اینکه وجود شپش در سر و خارش ناشی ازآن ها بسیار آزار دهنده بوده و همچنین احتمال انتقال آلودگی به […]

سفارش سم از طریق: