ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟

آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است.

مورچه ها جز شایع ترین حشرات روی کره زمین هستند. تخمین زده شده است که بیش از ۱۲،۰۰۰ گونه مورچه در سراسر دنیا وجود دارد. تقریبا همه آنها توانایی گازگرفتن و نیش زدن را دارند. همین مسئله در برخی گونه های مورچه، از خطرات مهم ناشی از آنها محسوب می شود.

گاز گرفته شدن انسان توسط مورچه

خطرات مورچه برای انسان ها

بیشتر از هرچیزی، مورچه ها یک مزاحم هستند. بیشتر مورچه ها به طور مستقیم خطری برای انسان ها به وجود نمی آورند. هر چند اگر به حال خودشان رهایشان کنید، می توانند سازه ها را خراب کنند. باعث شیوع باکتری ها شوند و در شرایط خاص، باعث بوجود آمدن حساسیت های آلرژیک جدی شوند. به همین دلیل بهترین گزینه این است که همان اول از شر مورچه ها در خانه خود خلاص شوید.

مهمترین خطرات ناشی از وجود مورچه در خانه

  • گزش و نیش مورچه
  • حساسیت و آلرژی نسبت به نیش مورچه

 گزش و نیش مورچه ها

گرچه گاز مورچه خیلی جدی نیست. گازهایی که توسط مورچه های آتشین  و مورچه های دروگر یا Harvest Ants گرفته می شود می تواند بسیار دردناک باشد و شاید نیاز به مراقبت های پزشکی باشد. بهتر است که در هر صورت از گاز های مورچه ها دوری کنید. مراکز کنترل بیماری و پیشگیری چندین راه برای پیشگیری از گاز گرفته شدن توسط مورچه ها پیشنهاد داده است.

  • برای لانه مورچه ها مزاحمت ایجاد نکنید.
  • موقع برداشتن اشیاء از روی زمین مراقب باشید.
  • هنگام باغبانی پاچه های شلوار خود را داخل کفش یا چکمه خود قرار دهید..
  • بلافاصله مورچه ها را از روی بدن خودتان بتکانید.

حساسیت ها و آلرژی ها

طبق گفته دانشگاه ایمونولوژی، آسم و آلرژی آمریکا، آلرژی و حساسیت ناشی از گاز و نیش حشرات مسئول مرگ تقریبا ۱۰۰ نفر در یک سال هستند. در کنار زنبور های عسل، زنبور های وحشی و زنبور های گاوی، مورچه های آتشین یک عامل اصلی نیش زده شدن توسط حشرات در جهان هستند. مورچه های آتشین همزمان گاز می گیرند و نیش میزنند!

نیش مورچه آتشین می تواند در برخی افراد حساسیت شدید ایجاد کند

سمپاشی خانه برای دفع مورچه ها

در سم پاشی در حیاط خانه خود بسیار مراقب باشید. مخصوصا اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید. یک سم پاش حرفه ای را استخدام کنید یا از مراکز باغبانی برای راهنمایی کمک بگیرید. قرار دادن تله های طعمه بهترین روش کنترل مورچه است که خودتان می توانید انجام دهید. زیرا کلونی ها را طی چند روز از بین میبرند. تله های طعمه مایع تاثیر گذار هستند و استفاده از آنها آسان است.

خطرات مورچه‌ها برای حیوانات خانگی

مورچه های آتشین برای حیوانات خانگی یک خطر به حساب می آیند.
پس گربه ها و سگ های خود را از تپه های مورچه دور نگه دارید. اگر حیوان خانگی مورد حمله قرار گرفت، دستکش محافظ دستتان کنید و مورچه ها را با دست جدا کنید. اگر حیوان خانگی شما به دفعات زیادی توسط مورچه گاز گرفته شده است، بلافاصله برای مراقبت های پزشکی به یک دامپزشک مراجعه کنید. هرچند که معمولا خطری جانشان را تهدید نمی کند. از اینکه از روش درست برای جدا کردن مورچه از حیوان خانگی خود استفاده میکنید، مطمئن شوید.

برای تشخیص دادن مورچه های آتشین از گونه های دیگر مورچه ها، می توانید به دنباله راهی که میروند نگاه کنید. مورچه های آتشین کارگر هایی با اندازه های متخلف دارند.

خسارات مورچه‌ها به خانه ها و حیاط ها

در اطراف خانه ها و مشاغل، مورچه های آتشین به فراوان بودن و آسیب زدن به تجهیزات الکتریکی مدار کوتاه معروف هستند. در حیاط ها، مورچه ها با درست کردن تپه مورچه و حفاری لانه در چمن به ریشه ها آسیب می زنند و گیاهان با کود زیرشان دفن می کنند و توانند آسیب جدی به چشم انداز بزنند.

فراموش نکنید که مورچه ها نقش حیاتی را در اکوسیستم اجرا میکنند.
آنها هوادهی کود ها را انجام می دهند. مواد مغذی را به ریشه گیاه توزیع مجدد می کنند. دانه های گیاهان را پخش می کنند و از آنها در برابر حیوانات نابودگر حیاط مانند کرم های ابریشم و ملخ ها محافظت می کنند.

اگر مورچه دارید چه کاری انجام دهید؟

  • نشانه های وجود مورچه را تشخیص دهید. (آثار ناشی از مورچه را به خوبی بررسی کنید)
  • به درستی نوع مورچه را شناسایی کنید.
  • منبع غذا را حذف کنید. (درب ظرف ها را خوب ببندید، باقیمانده های غذا را جمع کنید و غیره)
  • درز ها و قسمت های ورودی دیگر خانه را بپوشانید.
  • برای مورچه های کارگر طعمه بگذارید که به کلونی برگردانند.
  • مورچه های مختلف، طعمه های مختلف، در زمان های مختلف در سال را ترجیح می دهند، پس این ممکن است مقداری آزمون و خطا داشته باشد تا درست شود.

 

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

عدم درمان شپش سر
عدم درمان شپش سر و عوارض ناشی از آن

عارضه پدیکولوزیس و مشکلات ناشی از عدم درمان آن آلوده شدن به شپش وضعیت خطرناک و کشنده ای نیست و شپش ها برخلاف تصور غلط عموم ناقل بیماری به انسان ها نیستند ولی به دلیل اینکه وجود شپش در سر و خارش ناشی ازآن ها بسیار آزار دهنده بوده و همچنین احتمال انتقال آلودگی به […]

سفارش سم از طریق: