ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

عقرب ها چگونه به خانه ها وارد می شوند؟

عقرب ها موجوداتی شب زیست هستند! آن ها عمده فعالیت خود را در زمینه شکار کردن، تغذیه، جفت گیری و تولید مثل، در شب انجام می دهند. به این معنا که در طول روز در قسمت های تاریک و دنج استراحت می کنند. با آگاهی از این عادات و رفتار عقرب ها می توان نتیجه گرفت که در روز و هنگامی که بیدارید شاید متوجه وجود عقرب در خانه نشوید، اما عقرب ها در شب از روش های مختلف به خانه شما وارد شده اند و روزها از چشم شما پنهان هستند.

اهمیت شناخت راه های ورود عقرب به خانه

ممکن است خیلی اتفاقی با عقرب ها در خانه برخورد کنید و حتی ممکن است درد ناشی از عقرب گزیدگی در خواب شما را متوجه وجود عقرب در خانه کند. برای پیشگیری از خطرات احتمالی ناشی از عقرب گزیدگی؛ به ویژه اگر در نواحی عقرب خیز زندگی می کنید؛ باید راه های ورود عقرب به خانه را شناسایی کرده و آن ها را مسدود کنید.

در طول روز عقرب ها برای استراحت به دنبال یافتن پناهگاه هستند. مکان هایی نظیر:

  • شکاف سنگ و صخره
  • زیر وسایل موجود در حیاط
  • درزهای ورودی به ساختمان
  • ناحیه محوطه سازی شده
  • حصارهای دیوارهای بلوکی و آجری
  • اطراف خانه ها و سایر سازه ها

عقرب ها معمولاً در زیر سنگ ها، شکاف دیوار و زیر زمین پنهان می شوند

حتی برخی عقرب ها مانند عقرب های پوست درختی ممکن است برای خواب زمستانی وارد خانه ها شوند و تمام آن مدت را در آن مکان بگذرانند.

عقرب ها به چندین روش مختلف وارد خانه ها می شوند:

  • از طریق نواحی مرطوب خانه
  • دریچه ها
  • درب ها و پنجره ها
  • شکاف و سوراخ های موجود در دیوارها
  • وسایلی که به خانه انتقال داده می شود

ورود عقرب ها از طریق مناطق زهکشی شده و مرطوب

ورود عقرب ها به خانه یک مشکل بزرگ است! زیرا می تواند تبعات خطرناکی برای افراد ساکن در خانه به همراه داشته باشد. عقرب ها از طریق ترک ها و شکاف ها، برای یافتن یک پناهگاه ایده آل، وارد خانه می شوند و این اتفاق اغلب از طریق خانه های محافظت نشده و تعمیر نشده و وجود مناطق زهکشی در فونداسیون خانه ها رخ می دهد.

آن ها پس از ورود به دیوار های مرطوب، به مناطق دیگر خانه می روند تا در ماه های سرد زمستان در این مکان ها لانه کنند.
مکان هایی نظیر:

  • شکاف های دیوارها
  • موتورخانه
  • انباری
  • گاراژ
  • اتاق زیر شیروانی

اغلب افرادی که در تابستان متوجه وجود عقرب ها در خانه می شوند تصور می کنند که عقرب ها فقط و فقط در مکان های گرم خانه زندگی می کنند در حالی که عقرب ها برای حفظ آب موجود در بدنشان، قسمت های خنک اما مرطوب را ترجیح می دهند. بنابراین برخلاف تصور رایج، عقرب ها به طور مرتب به خصوص در هوای داغ و گرم در اتاق زیر شیروانی زندگی نمی کنند و به جای آن، مناطق خنک تر خانه را ترجیح می دهند و در تهویه، هواکش ها و دریچه ها مخفی می شوند.

یکی از راه های مهم ورود عقرب به خانه دریچه ها و تهویه ها است

ورود از طریق دریچه ها

بیشتر افراد تصور می کنند عقرب ها در انباری، پارکینگ و یا اتاق زیر شیروانی زندگی می کنند، در واقع این عقرب ها از دریچه های تهویه هوا وارد آنجا شده اند. دریچه های بیرونی که به داخل خانه منتهی می شوند، اغلب درهایی باز برای عقرب ها به شمار می آیند که به راحتی از آن ها عبور کرده و به خانه ها وارد می شوند.

از آنجا که برخی عقرب ها مانند عقرب های پوست درختی عاشق بالا رفتن و صعود هستند، اغلب آن ها، خودشان را به دریچه های تهویه هوا می رسانند و از طریق آن ها وارد خانه می شوند. این دریچه های سایه دار، عقرب ها را به خودشان جذب می کند. هواکش تخلیه یا دریچه های حمام، راه های رایج ورود عقرب به خانه هستند که از طریق آن ها، به کف اتاق می رسند. بنابراین دریچه های تهویه هوا باید با پنجره های توری و نوار چسب پهن و یا سایر ابزار آلات محکم بسته شوند به طوری که هیچ گونه عقربی نتواند به خانه نفوذ کند.
ابتدا هواکش را خاموش کنید و سپس توری را از قسمت داخلی دریچه محکم بچسبانید.

نفوذ عقرب ها از زیر درب ها و از میان شکاف پنجره ها

عقرب ها با توجه با ساختار بدنی خاصشان به راحتی روی دیوارها و سایر سطوح حرکت می کنند.
آن ها می توانند از طریق شکاف های بدون درز بندی که در اطراف پنجره ها و درب ها وجود دارد، وارد خانه شوند. همه می دانند که عقرب ها مانند سایر آفات خانگی می توانند از طریق درب های باز وارد خانه شوند اما همه نمی دانند که آن ها حتی می توانند از درب های بسته نیز وارد خانه شوند.

مسدود کردن راه های ورود عقرب به خانه با استفاده از توری

بدن عقرب ها، ساختاری پهن و مسطح دارد که امکان عبور آن ها را از کوچکترین درز و شکاف میسر می کند. درب های ورودی خانه معمولاً دارای یک لاستیک هستند که به زیر درب متصل بوده و یک شکاف کوچک برای عقرب ها به شمار می آیند. این لاستیک در درب های  قدیمی یا فرسوده، محکم نمی شوند و راهی هموار برای عقرب ها به جا می گذارند که از طریق آن، وارد خانه شوند. شاید عجیب باشد اما برخی عقرب ها برای ورود به خانه، فقط به ۱.۵ میلیمتر از یک شکاف نیاز دارند.

ورود از طریق شکاف و حفره های ساختمان ها

بلافاصله و بعد از فعالیت های شکار شبانه و یا جفت گیری، عقرب ها از طریق کوچکترین درزها و شکاف های موجود در بیرون از خانه یا دیوارهای گاراژ وارد خانه می شوند. عقرب ها غالبا از یک شکاف کوچک وارد خانه می شوند.
آن ها غالباً از جاهایی نظیر موارد زیر وارد خانه ها می شوند.

  • پایه دیوارهای ساختمان با کارهای تعمیری ناتمام
  • سوراخ اطراف لوله ها
  • سوراخ های کنار کابل های های درز گیری نشده

عقرب ها، بندپایانی با زندگی شبانه هستند.
به محض اینکه خورشید طلوع می کند، آن ها به دنبال پناهگاهی برای محافظت از بدنشان هستند. به همین دلیل، اغلب عقرب گزیدگی هایی که در خانه اتفاق می افتند، از عقرب هایی است که در کفش، لباس و تختخواب پنهان شده اند.

گاهی اوقات به نظر می رسد صدها عقرب در دیوارها و سقف های کاذب و سایر درزها و شکاف ها در خانه ها زندگی می کنند و این موضوع نیز دور از واقعیت نیست. زیرا عقرب ها می توانند در هر دوره بارداری بین ۲ تا ۹۰ عقرب به دنیا بیاورند. در برخی موارد دیده شده در اثر تخریب و یا تعمیر یک دیوار، صدها عقرب در آن دیوار زندگی می کنند و از آنجا که عقرب ها موجودات سخت جانی بوده و می توانند تا مدت های طولانی بدون غذا زنده بمانند، پنهان ماندن در قسمت های مختلف خانه برای عقرب ها کار سختی نخواهد بود.
برای از بین بردن این تعداد از عقرب ها، فقط باید از سموم ضد عقرب تخصصی و قوی استفاده کنید.

ورود عقرب ها از طریق خرید و انتقال وسایل به خانه

این به این معنا نیست که عقرب ها را عمدی به خانه می آورید، اما این امر از طریق خرید انواع وسایلی که در جعبه و یا صندوق نگه داری می شوند امکانپذیر است. جعبه ها و وسایلی که از داخل پارکینگ، گاراژ، انبار، یا مکان دیگری مانند گلخانه ها به خانه منتقل می شوند نیز از وسایلی محسوب می شوند که ممکن است عقرب ها در آن ها پنهان شده باشند.

احتمال ورود‌ عقرب‌ به‌ خانه‌ از طریق انتقال برخی وسایل به خانه وجود دارد

گلخانه ها، رطوبتی را مورد علاقه عقرب ها است را در اختیارشان قرار می دهد. مشاهده شده است که عقرب ها از میان گلخانه ها، همراه با مواد و گیاهان موجود در آن به خانه وارد شده اند. عقرب ها همچنین رطوبت اطراف گیاهان موجود در گلدان را نیز دوست دارند و به راحتی از گلدان بالا رفته و داخل آن ها مخفی می شوند. قبل از آوردن جعبه ها، گیاهان، گلدان و سایر وسایل دیگر به داخل خانه، آن ها را به دقت مورد بررسی قرار دهید. وجود عقرب ها در خانه می تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد به همین دلیل پیشگیری از ورود عقرب ها به خانه امری بسیار مهم و ضروری می نماید.

 

سم قوی عقرب کش

سم کشنده عقرب پیگانیک

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. فریال

    سلام امروز صبح روی شیر سینک ظرفشویی عقرب دیدم و واقعا تعجب کردم خونه نو ساز منطقه رطوبتی هم نیست
    آیا از آبراه ممکنه بیاد بالا؟

    1. admin

      درود بر شما

      بله امکانش هست، در این زمینه مقاله کامل در سایت زیر درج شده:
      http://www.antiscorpion.ir

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: