ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

عقرب ها از جمله آفات رایج در ایران به شمار می روند. بیشترین انواع این بندپایان ساکن مناطق بیابانی گرم و خشک هستند به همین دلیل عجیب نیست که چرا بالاترین آمار عقرب گزیدگی ایران به بخش های جنوبی کشور مخصوصاً به استان خوزستان تعلق دارد. عقرب ها ترجیح می دهند طول روز را در فضاهای تاریک پنهان شوند و شب ها برای یافتن غذا و آب، از پناهگاه خود بیرون بیایند. برای اینکه بتوانید از ورود عقرب به خانه خود جلوگیری کنید لازم است در ابتدا یک سری اطلاعات کلی درباره عقرب ها و سبک زندگی آن ها بدست بیاورید. به این ترتیب می توانید با از بین بردن منابع غذایی و محیط های مناسب برای لانه سازی عقرب ها، همچنین استفاده از سم اختصاصی کشنده عقرب پیگانیک، از شر این آفات ترسناک خلاص شوید.

روش های ساده برای پیشگیری از ورود عقرب به خانه

چگونگی پیشگیری از ورود عقرب به خانه

۱- خانه تان را عاری از رطوبت کنید

رطوبت اضافی و منابع آب قابل دسترسی، مهمترین عاملی است که نه تنها عقرب، بلکه تمامی آفات را به سمت خانه ها می کشاند. آب بندی لوله های آب در کف و گوشه ها منزل، همچنین رطوبت زدایی کمدها و عایقکاری مناسب استخرهای شنا، در مجموع خشک و عاری از نشت نگاه داشتن تمامی لوله های آب و فاضلاب، تا حد زیادی از ورود عقرب به خانه ها پیشگیری می کند. برای اطمینان از عملکرد صد درصدی این روش، باید از جمع شدن آب در حیاط یا در گودال های نزدیک قسمت بیرونی خانه نیز جلوگیری کنید.

۲- نگذارید عقرب ها چیزی برای خوردن بیابند

عقرب ها بیش از هر چیز از حشرات تغذیه می کنند، بنابراین اگر سوسک حمام، مورچه ها یا حشرات دیگر موجود در خانه را از بین ببرید، دیگر چیزی برای تغذیه عقرب ها باقی نمی ماند و از آن ها هم از بین می روند.

روش های مفید برای کنترل جمعیت حشرات موجود در خانه:

  • اجازه ندهید خرده های غذا یا بشقاب ها و ظروف آغشته به غذا در خانه باقی بمانند. این موارد منبع غذایی حشرات هستند و سبب افزایش جمعیتشان در خانه می شوند.
  • ریختن مایع بوراکس یا خاک دیاتومه در اطراف قرنیزها و زیر سینک ها سبب از بین رفتن حشرات می شود.
  • در اطراف خانه از سموم دافع حشرات استفاده کنید تا آن ها را پیش از ورود به خانه از بین ببرید. در انتخاب سموم آفت کش دقت داشته باشید، زیرا برخی از آفت کش ها برای انسان و حیوانات خانگی سمی هستند. با از بین بردن جمعیت حشرات خارج از منزل نیز می توانید از ورود عقرب به خانه پیشگیری کنید زیرا عقرب ها ابتدا جذب حشرات خارج از خانه شده، سپس در فرصت مناسب به داخل نفوذ می کنند.

۳- پناهگاه های عقرب ها را حذف کنید

مکان های مناسب برای پناه گرفتن عقرب ها را از بین ببرید. عقرب ها مخصوصاً در طول روز دوست دارند در مکان های تاریک مخفی شوند. اگر در داخل یا اطراف خانه تان نقاطی وجود دارد که عقرب ها می توانند به عنوان مکانی برای مخفی شدن مورد استفاده قرار دهند، آن ها را از بین ببرید.

برخی اقدامات لازم برای از بین بردن پناهگاه عقرب ها:

  • به جای قرار دادن جعبه‌های مقوایی در کف قفسه‌ها، آن‌ها را در طبقات بالایی قفسه‌ها نگهداری کنید.
  • خانه و همچنین زیر تختخواب ها را همواره مرتب کنید تا عاری از به هم ریختگی باشد.
  • داخل کمدها و اتاق خواب تان را به صورت مداوم، سازماندهی و منظم کنید.
  • لباس هایتان را کف اتاق انباشته نکنید، زیرا کفش و لباس های انداخته شده به روی زمین یکی از مخفیگاه های مورد علاقه عقرب ها هستند.
  • برای از بین بردن عقرب های موجود در باغ و ویلاها، بوته ها و شاخ و برگ درختان را هرس کنید. این کار از پنهان شدن عقرب در زیر شاخ و برگ ها جلوگیری می کند. توده های چوب، سنگ ها و سایر موارد اضافه ای را که عقرب ها را در خود پناه می دهند، از حیاط خارج کنید.

۴- مانع از ورود عقرب ها به خانه شوید

خانه تان را درزگیری کنید زیرا عقرب ها حتی می توانند از شکاف هایی به ضخامت کارت اعتباری نیز برای ورود به منزل استفاده کنند. درنتیجه درزگیری خانه ها یک روش مهم برای جلوگیری از ورود عقرب ها؛ این بندپایان مخوف؛ به خانه ها است. برای اطمینان از ایمنی خانه در برابر ورود عقرب ها اقدامات زیر را برای درزگیری کردن درب، پنجره و منافذ انجام دهید:

بتونه کاری:

برای پر کردن درز و ترک دیواره ها همچنین برای درزگیری شکاف قرنیزهای خانه تان از بتونه استفاده کنید.

جلوگیری از ورود عقرب به خانه با درزگیری

درزگیری پنجره ها:

از بسته شدن کامل پنجره های خانه اطمینان حاصل نمایید. همچنین با نصب توری در تمامی پنجره ها، از ورود عقرب به خانه جلوگیری کنید.

درزگیری درب ورودی:

از درب های ورودی محکم استفاده کنید تا از ورود عقرب ها از زیر درب ها جلوگیری شود.

۵- گرفتن عقرب‌ها

یکی از بهترین راه های خلاص شدن از شر عقرب ها در سریعترین زمان ممکن، یافتن و گرفتن آن ها است. عقرب ها ویژگی شگفت انگیزی دارند که در معرض تابش فرابنفش در تاریکی می درخشند. بنابراین با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب، می توانید به سرعت عقرب را بیابید و آن ها را از خانه بیرون کنید.

تجهیزات مورد نیاز برای شکار عقرب ها به شرح زیر است:

  1. یک منبع نور ماوراء بنفش
  2. پنس بلند برای گرفتن عقرب ها
  3. ظرف مناسب دارای درب محکم برای قرار دادن عقرب ها
  4. دستکش ضخیم برای جلوگیری از نیش عقرب

شب هنگام با استفاده از چراغ قوه فرابنفش، به جستجوی عقرب های اطراف خانه خود بروید.
حتماً طی این بررسی چکمه های بلند و مقاوم به پا کنید تا احتمال گزیده شدن توسط عقرب ها را به حداقل برسانید.

بهترین مکان ها برای جستجوی عقرب عبارتند از:

  • دیوارهای بیرونی
  • پایه دیوارها
  • اطراف نرده ها
  • زیر بوته ها
  • در شاخ و برگ های درختان
  • زیر صخره ها
  • سایر درز و شکاف های موجود در محوطه خانه

نور چراغ قوه را به تمام این مناطق بتابانید تا عقرب ها موجود در این مناطق بدرخشند.

همچنین می توانید از این روش برای یافتن عقرب ها در نقاط غیرقابل دسترسی مثل داخل انباری استفاده کنید.
عقرب هایی را که پیدا می کنید، یا بکشید یا به کمک موچین بلند با احتیاط بگیرید و در ظرفی قرار دهید. درب ظرف را محکم ببندید تا عقرب ها قادر به فرار و گزش نباشند. در صورتی که پس از یافتن عقرب ها آن ها را کشتید، از یک کیسه زباله برای خارج کردن عقرب های مرده استفاده کنید.

برای کشتن عقرب هایی که روی دیوار یا سقف هستند، پاشیدن سم عقرب به آن‌ها روش مؤثری است.

یافتن عقرب در تاریکی

۶- از انواع سموم کشنده و دافع عقرب استفاده کنید

سم عقرب پیکانیک به صورت اختصاصی برای ریشه کنی عقرب ها طراحی شده است. این سم هم در داخل و هم در محوطه بیرونی خانه قابل استفاده بوده و ماندگاری بالایی دارد. سم عقرب را در اطراف پنجره ها، درب ها، قرنیزها، زیرزمین، گاراژ و کمدها اسپری نمایید. در هر نوع انباشتگی که ممکن است در آن ها عقرب پنهان شده باشد، برای از بین بردن عقرب ها از سم استفاده کنید.

ترکیبی از پودر آفت کش مصنوعی و طبیعی برای دفع عقرب از خانه استفاده نمایید.
این مواد، عقرب ها را  قبل از اینکه بتوانند وارد خانه شما شوند، می کشند.
سم عقرب کش را در تمامی منافذی که برای تاسیسات ساختمان ایجاد شده استفاده کنید.
این منافذ عبارتند از: منافذ سیم کشی برق، لوله کشی آب و گاز

۷- عقرب ها را به کمک تله، به دام بیندازید

تله های چسبی از جمله مواردی هستند که می توانند به جلوگیری از ورود عقرب به خانه کمک کنید. تله های چسبنده که بیشتر برای گرفتن موش ها یا حشراتی مثل سوسک کاربرد دارند، برای به دام انداختن عقرب ها نیز فوق العاده عالی عمل می کنند. کافی است این تله ها را در اطراف منابع آب و در گوشه های تاریک خانه قرار دهید و پس از به دام افتادن عقرب ها، تله ها را دور بیندازید و تله دیگری را راه اندازی کنید.

 

سم قوی عقرب کش

سم کشنده عقرب پیگانیک

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: