ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

عنکبوت ها موجوداتی هستند که باعث کنترل حشرات داخل باغچه شما می شوند و مضر نیستند اما اگر حس می کنید جمعیت آن ها بیش از حد شده و ممکن است به خانه وارد شوند یا جزو عنکبوت های خطرناک هستند که گزش آن ها عوارض زیادی به همراه دارد بهتر است خودتان دست به کار شده و هر چه زودتر برای از بین بردن عنکبوت ها و سایر آفات موجود در باغچه اقدامات لازم را انجام دهید.

چرا باید عنکبوت‌ های داخل باغچه را از بین‌ ببریم؟

از نظر برخی افراد از بین بردن آفات به دلیل محکمی نیاز ندارد.
همین که آفات در محیط خانه و یا حیاط هستند باید از بین بروند. اما چرا عنکبوت هایی که در باغچه یا گلخانه هستند و یا در کنار گلدان ها دیده می شوند را باید از بین ببریم؟
برخی از این دلایل عبارتند از:

  • احتمال سمی و کشنده بودن عنکبوت
  • عنکبوت هراسی
  • تارهای عنکبوت
  • احتمال ورود عنکبوت به خانه

چرا باید عنکبوت ها را از بین ببریم؟

دلایل مهم برای از بین بردن عنکبوت های باغچه

با اینکه شاید به محض دیدن عنکبوت ها تمایل داشته باشیم آن ها را بکشیم، اما عنکبوت هایی که در باغچه هستند می توانند مفید نیز باشند. عنکبوت ها گوشتخوارند. یکی از دلایل تجمع عنکبوت ها در هر مکانی، وجود سایر آفات است. در باغچه ها و نزدیک به گلدان ها نیز همیشه تعدادی آفات گیاهی و حتی سایر آفات خانگی شایع وجود دارند که عنکبوت ها را به آنجا جذب می کند. عنکبوت ها می توانند به راحتی، شما را از شر سایر آفات خلاص کند. اما آیا این اقدام عنکبوت ها، مانع از بین بردن آن ها می شود؟ در ادامه برخی از دلایل مهم برای از بین بردن عنکبوت ها در باغچه شرح داده شده است.

عنکبوت های سمی

عنکبوت های سمی و خطرناکی در اقصی نقاط جهان وجود دارند که یک نیش آن ها برای از پا در آوردن یک انسان بالغ کافی است.
برخی از انواع عنکبوت های سمی عبارتند از:

  • عنکبوت بیوه سیاه
  • عنکبوت موزی
  • عنکبوت شتری
  • عنکبوت دوره گرد
  • عنکبوت گرگی
  • عنکبوت منزوی قهوه ای

عنکبوت هراسی

عنکبوت ها در شکل و اندازه های مختلفی دیده می شوند و برای بسیاری از افراد موجوداتی ترسناک محسوب می شوند.
عنکبوت هراسی یکی از شایع ترین فوبیاها از آفات در میان انسان ها است.

احتمال ورود عنکبوت ها به خانه

در صورتی که تعداد عنکبوت ها در باغچه زیاد باشد، احتمال ورود آن ها به داخل خانه، به ویژه در فصل زمستان، نیز وجود دارد. در این صورت، آن ها می توانند برای افراد خانه، مشکلاتی به وجود بیاورند. یکی از ساده ترین آن ها، ایجاد تار عنکبوت در قسمت های مختلف خانه است. پس باید از روش مؤثری نسبت به حذف آن ها اقدام کنید. در ادامه این مطلب کلیه اطلاعات لازم برای از بین بردن عنکبوت ها شرح داده شده است.

اکثر عنکبوت هایی که در طی ساعات روز می بینیم احتمالا برای انسان ها خطری ندارند. عنکبوت هایی که در باغچه ها می بینیم حشراتی را شکار می کنند که احتمالا گیاهان را می خورند و از آن ها تغذیه می کنند. پس اگر تعدادی عنکبوت در باغچه مشاهده کردید و تشخیص دادید که ضرری ندارند، آن ها را به حال خودشان رها کنید.

تار عنکبوت

یکی دیگر از دلایل از بین بردن عنکبوت ها، وجود تارهای عنکبوت است.
تارهای عنکبوت چه در باغچه ها و چه در پارک ها یک عامل آزار دهنده محسوب می شوند. برای خلاصی از شر تارهای عنکبوت، به طور قطع باید عنکبوت ها را از بین ببریم.

وجود تار عنکبوت‌ ها گاهی از خود عنکبوت‌ ها نیز آزار دهنده تر است

اطلاعاتی در مورد عنکبوت‌ های باغچه

بیشتر گونه های عنکبوت می توانند تا ۲ سال عمر کنند.
عنکبوت ها در تمامی نقاط جهان به جز قطب جنوب حضور دارند. عنکبوت هایی که در باغچه ها هستند تارهایی بین قسمت های مختلف گیاهان درست می کنند یا اینکه بین پنجره ها و قاب درب ها تار می تنند. در اکثر اوقات، عنکبوت ها بیرون از فضای خانه و بین گیاهان و در باغچه هستند اما گاهی اوقات، وقتی دمای بیرون، بیش از حد کاهش پیدا کند، وارد خانه ها نیز خواهند شد.

برخی از عنکبوت هایی که در اطراف درختچه ها هستند تمایل دارند در نقاط آفتابی، اطراف چمن و سبزه های بلند و خانه ها باشند. معمولا بهترین مکان در مناطق مسکونی برای عنکبوت ها، باغچه ها هستند. زیرا منبع غذایی زیادی از حشرات را در اختیار دارند تا از آن ها تغذیه کنند. اکثر عنکبوت هایی که در باغچه ها هستند، هر چیزی که داخل تارهای شبکه ای آن ها بیفتد را می خورند و فوراً به آن ها سم تزریق می کنند. سم باعث فلج کردن طعمه شده و عنکبوت می تواند به راحتی آن را ببلعد.

کنترل و از بین بردن عنکبوت های باغچه

در صورتی که این آفات در باغچه ها موجب نگرانی شما شده اند به طوری که احتمال می دهید از گونه های خطرناک و کشنده باشند و یا جمعیت آن ها غیر قابل کنترل شده در این صورت چندین روش برای کنترل و از بین بردن عنکبوت ها وجود دارد.
این روش و اقدامات عبارتند از:

  • از بین بردن تار عنکبوت
  • از بین بردن منابع غذایی عنکبوت
  • استفاده از لامپ های هالوژن
  • تمیز نگه داشتن محیط باغچه

از بین بردن تارهای عنکبوت

ساده ترین کار برای کنترل تعداد عنکبوت ها و یا حذف کلی آن ها، این است که هر جا تار عنکبوت وجود دارد، آن را از بین ببرید تا عنکبوت ها تمایلی به زندگی در باغچه شما نداشته باشند.

از بین بردن منابع غذایی عنکبوت

یکی دیگر از اقدامات برای نابودی این آفات در باغچه، از بین بردن منبع غذایی آن ها یعنی سایر حشرات است. زمانی که منبع غذایی عنکبوت ها را قطع کنید عنکبوت ها نیز به سرعت به دنبال مکانی دیگر با طعمه های بیشتر می گردند.

با دفع انواع حشرات و آفات خانگی، عنکبوت ها را نیز از‌ بین‌ ببرید

استفاده از لامپ های هالوژن

لامپ ها و منابع روشنایی حیاط، از مهمترین عاملین جذب حشرات محسوب می شوند! اما با استفاده از لامپ های هالوژن و یا لامپ های بخار سدیم پرفشار که عمدتاً در گلخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند، می توانید هجوم انواع حشرات را به حیاط و یا باغچه کنترل کنید. بدین ترتیب قدم اولیه برای کنترل عنکبوت ها در باغچه را برداشته اید.
رنگ نور این نوع لامپ ها زرد، نارنجی و یا صورتی است و جذابیت بسیار کمی برای انواع آفات دارد.

تمیز نگه داشتن محیط باغچه

گیاهان نظیر انواع درختان، درختچه ها، گل ها و سبزیجات همیشه هرس می شوند. در فصول پاییز و زمستان نیز برگ هایشان می ریزد. این شرایط یکی از بهترین محیط ها را برای تجمع و پنهان شدن آفات ایجاد می کند. پس برای رفع این مشکل، همیشه محیط حیاط و باغچه را تمیز کنید. این اقدام نقش مهمی در کنترل جمعیت آفات دارد. عنکبوت ها در باغچه هایی که مکان های زیادی برای مخفی شدن داشته باشد بیشتر پیدا می شوند.
مکان هایی نظیر:

  • چوب
  • تخته سنگ
  • توده های کمپوست
  • خاکبرگ

پس برای از بین بردن عنکبوت ها در باغچه، هر توده مواد زایدی که مکان امن و راحتی برای تجمع عنکبوت ها فراهم می کند را از باغچه بردارید.

روش های دفع عنکبوت‌ ها از خانه

در صورتی که عنکبوت ها یکسره مشغول تار تنیدن در قسمت های مختلف خانه شما هستند، شاید بهتر باشد تا سریعتر اقدامی جهت جلوگیری از ورود عنکبوت ها از باغچه به داخل خانه انجام دهید. پس از نابودی عنکبوت ها در باغچه، اقدامات زیر را در محیط خانه انجام دهید.

  • درزگیری
  • ایجاد فاصله بین باغچه و دیوار خانه
  • بررسی گلدان های داخل خانه
  • تمیز خانه محیط داخلی خانه
  • استفاده از سموم تخصصی دفع عنکبوت

درزگیری مناطق احتمالی ورود عنکبوت ها

اولین قدم برای مقابله با عنکبوت هایی که از فضای بیرون وارد منزل می شوند گرفتن تمامی شکاف و درزها در دیوارها، پنجره ها و درب ها است تا عنکبوت ها نتوانند وارد خانه شوند.

ایجاد فاصله میان باغچه و دیوارهای خانه

در صورتی که شاخه های درختان و گیاهان موجود در باغچه با دیوارهای خانه در تماس باشند، عنکبوت ها به راحتی و حتی بدون تار تنیدن می توانند به خانه وارد شوند پس بهتر است شاخه های درخت ها و گیاهان را هرس کنید و فاصله آن ها را تا دیوارهای خانه افزایش دهید.

مواظب گلدان های داخل خانه باشید

وجود گلدان ها در محیط داخلی خانه نیز همان مشکلات وجود باغچه در حیاط را به دنبال دارد.
پس همیشه از سموم آفت کش گیاهی برای دور نگه داشتن انواع آفات؛ به عنوان منبع تغذیه عنکبوت ها؛ از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. همچنین هرس کردن و کوتاه کردن بوته ها و درختچه های کوچک داخل خانه تا حد زیادی جلوی ورود عنکبوت ها را می گیرد.

گلدان های داخل خانه نیز از مکان های تجمع عنکبوت ها هستند

تمیز کردن محیط خانه

خانه تکانی فصل بهار یا جاروبرقی با مکش عالی در تمامی گوشه ها و ترک های دیوارها در کاهش شدید جمعیت عنکبوت ها قطعاً مؤثر است. برخی مکان ها در خانه، بیشتر مورد هجوم عنکبوت ها قرار می گیرند.
این مکان ها عبارتند از:

  • بالای درب و پنجره ها
  • گوشه های دیوارها
  • پشت مبلمان
  • گوشه های کمد
  • کنار گلدان ها
  • محیط های تاریک و دور از دسترس

این قسمت ها را به خوبی با جارو برقی تمیز کنید.
استفاده از جارو برقی باعث حذف عنکبوت، تخم عنکبوت و کلیه حشراتی می شود که عنکبوت ها از آن ها تغذیه می کنند.

استفاده از سموم کشنده عنکبوت

علاوه بر تمام موارد ذکر شده می توانید برای از بین بردن عنکبوت به صورت قطعی و همچنین دور نگه داشتن طولانی مدت آن ها از خانه، از سموم کشنده عنکبوت استفاده کنید.

 

سم وب اوت، سم کشنده قوی عنکبوت ها

سم کشنده عنکبوت وب اوت

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: