ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

شناخت سوسک

سوسک­ ها از جمله شناخته شده ترین و منفورترین آفات در سرتاسر جهان هستند. این آفات در کنار مشکلاتی که برای سلامت انسان ها بوجود می آورند، مزاحمان تمام عیاری در داخل و خارج خانه به شمار می روند. از بین بردن و کشتن سوسک ها اصلاً کار ساده ای نیست. سوسک ها مردار خوار هستند. این موجودات اغلب از مواد گیاهی یا جانوری در حال فساد تغذیه می کنند اما چربی ها، حتی پوست و موی مرده نیز منابع غذایی غنی برای سوسک ها محسوب می شوند. خانه های ما از این نظر برای سوسک­ ها جذاب است که می توانند هر آنچه را برای بقا احتیاج دارند، در آنجا بیابند.

  • غذا
  • آب
  • گرما
  • پناهگاه
    مواردی هستند که در هر خانه ای برای سوسک ها مهیا می باشد.

به همین دلیل دفع سوسک از خانه ها، اغلب کار بسیار سختی است.

حذف عوامل جذب کننده، برای کشتن سوسک ها

چرا سوسک ­ها وارد اتاق خواب می شوند؟

سوسک­ ها به سمت مکان های گرم، تاریک و مرطوب کشیده می شوند. هر چقدر مکان مورد نظر گرمتر و تاریکتر باشد، برای این حشرات جذابتر است. با این حال، سوسک ها می توانند با دمای پایین هم تطبیق پیدا کنند. با تمام این موارد، می توان فهمید که چرا سوسک ها تا این اندازه به اتاق خواب علاقه دارند.

سوسک ها در کجای اتاق خواب پنهان می شوند؟

این موجودات قادرند در کوچکترین شکاف ها جای بگیرند. در واقع سوسک ها به قرار گرفتن در فضاهای بسیار تنگ علاقه دارند. آن ها می توانند با مسطح کردن بدن، خود را در فضاهای تنگ قرار داده و تخم ریزی کنند. درون پریزها و حتی پشت قرنیزها از جمله مکان های رایج برای پنهان شدن سوسک ها هستند.

اغلب افراد به اشتباه فکر می کنند که منابع غذا و آب در اتاق خواب برای سوسک ها در دسترس نیست. برخلاف تصور این افراد، اتاق خواب پر از پوست و موی مرده است که سوسک ها می توانند از آن تغذیه کنند. زیر و درون کمد لباس، فضایی است که سوسک ها تمایل زیادی به مخفی شدن در آن دارند. چرا که در صورتی که این مکان را به طور مرتب تمیز نکنید، علاوه بر اینکه پناهگاهی امن است، می تواند منابع غذایی مورد نیاز سوسک ها را هم در اختیارشان قرار دهد.

دیدن سوسک در اتاق خواب نشانه چیست؟

دیدن سوسک در اتاق خواب، قطعاً نشانه خوبی نیست. این سؤال که آیا سوسک ها می توانند از دیوار و تخت خواب بالا بروند؟ سبب اضطراب اغلب افرادی می شود که در اتاقشان با سوسک مواجه شده اند. متأسفانه سوسک ها می توانند با بالا رفتن از تخت، خود را به شما برسانند. با این حال، برخی از انواع سوسک ها مثل سوسک شرقی، به خوبی بقیه نمی توانند این کار را انجام دهند.

سوسک ها می توانند از سطوح مختلفی بالا بروند. برخی از این سطوح عبارتند از:

  • دیوارها
  • مبلمان
  • حتی تخت خواب

در کنار این قابلیت، بسیاری از آن ها دارای توانایی پرواز نیز هستند. سوسک های شرقی نمی توانند پرواز کنند. نه تنها این کار وحشتناک است بلکه کشتن سوسک ها را هم بسیار سخت، و هم خسته کننده و ترسناک می کند.

نشانه های وجود سوسک در منزل

  • سوسک زنده
  • مدفوع سوسک
  • تخم سوسک
  • بوی ناشی از سوسک

مشاهده سوسک در خانه:

واضح ترین نشانه که به شما می گوید سوسک ها در محل زندگیتان حضور دارند، دیدن سوسک در خانه است.

فضولات:

دومین عامل نشان دهنده حضور سوسک، مشاهده مدفوع این حشرات است. مدفوع سوسک ها می  تواند روی دیوار پشت لوازم برقی آشپزخانه دیده شود. ظاهر این فضولات بسته به گونه سوسک، متفاوت است. فضولات اغلب سوسک ها، ظاهری شبیه به فلفل سیاه یا دانه های له شده قهوه دارند. همچنین ممکن است به شکل گلوله های بیضی شکل یا صرفاً به شکل لکه های قهوه ای دیده شوند. هرچه مقدار مدفوع سوسک کمتر باشد، یعنی تعداد کمتری سوسک در خانه وجود دارند. اما اگر مقدار زیادی از این رسوبات، گلوله های بیضی شکل یا لکه ها را در همه جای خانه خود مشاهده می کنید، به این معنی است که با مشکل بزرگی مواجه هستید.

ضمناً، سوسک ها مکان های تاریک را ترجیح می دهند و جانورانی شب زیست هستند. مشاهده سوسک در شب، مخصوصاً در اقلیم هایی که سوسک ها آنجا رشد پیدا می کنند، خیلی غیرعادی نیست. با این حال، دیدن سوسک در طی روز نشانه خوبی نیست. زیرا سوسک ها اساسا موجوداتی هستند که در شب فعالیت دارند و فعالیت در طی روز را دوست ندارند. سوسکی که در طی روز دیده شود یا در حال فرار از دیگر سوسک ها است، یا اینکه برای خود به دنبال محلی مناسب می گردد.

فضولات سوسک ها

بوی ناشی از سوسک ها:

نشانه دیگر مبنی بر وجود سوسک، احساس بویی است که از این حشرات متساعد می شود. برخی گونه های سوسک از خود بوی آلودگی و کثیفی منتشر می کنند که برخی متخصصین به آن بوی روغنی می گویند. این بو مخصوصاً مواقعی که تعداد زیادی سوسک در محیط حضور داشته باشند به مشام می رسد.

چطور مانع از ورود سوسک به فضای اتاق خواب شویم؟

وجود سوسک در فضای اتاق خواب، اتفاق وحشتناکی است، مخصوصاً اگر این سوسک ها از گونه سوسک آمریکایی باشند. خوشبختانه، روش هایی وجود دارند که انجام آن ها می تواند به کشتن سوسک های اتاق خواب کمک کند. انجام صحیح این روش ها از تکثیر سوسک ها در اتاق خواب نیز جلوگیری خواهد کرد.
اولین و احتمالاً ساده ترین روش، تمیز و مرتب نگه داشتن اتاق خواب است.

سوسک ها تقریبا همه چیزی می خورند پس با تمیز کردن منظم اتاق، پوست و موی مرده را که منبع غذایی برای سوسک ها محسوب می شوند، از بین ببرید. ضمناً با نبردن مواد غذایی به درون اتاق خواب، می توانید از جذب سوسک ها به این مکان جلوگیری کنید.

خرده نان‌هایی که حتی به چشم نمی‌آیند توسط سوسک هایی که به دنبال یک وعده غذایی هستند، خورده می شود. اقدام پیشگیرانه بعدی که می توانید انجام دهید این است که همیشه به دنبال نشانه های وجود سوسک باشید. وسایل و مبلمان سنگین را تکان داده و هر از گاهی پشت آن ها را تمیز کنید تا به از بین بردن سوسک هایی که در این فضاها لانه کرده اند کمک کنید.

چطور در حین خواب، سوسک‌ها را از رختخواب دور کنید؟

نظافت:

سوسک ها می توانند از تخت خواب هم بالا بروند. وجود سوسک در تختخواب، اصلاً وضعیت جالبی نیست. گاهی تمیز نگه داشتن اتاق خواب هم نمی تواند از ورود سوسک ها جلوگیری کند. لذا بسیاری از افراد به دنبال این هستند که چطور سوسک ها را در حین خواب از فضای خوابشان دور نگه دارند. خوشبختانه، چندین ترفند خانگی وجود دارد که بدون نیاز به ضدعفونی کردن کل اتاق، سوسک ها را از این محل ها دور نگه می دارند. به این ترتیب احتمال ابتلا به بیماری های ناشی از سوسک نیز کاهش می یابد.

درزگیری:

مطمئن شوید که تمامی سوراخ ها، شکاف ها و نقاط ورود سوسک ها، بسته شده اند. سوسک ها در وارد کردن خودشان درون فضاهای کوچک تبحر زیادی دارند. این آفات می توانند از یک شکاف کوچک هم برای ورود به مکان مورد نظر استفاده کنند. درب و پنجره هایی را که خوب چفت نمی شوند در اسرع وقت تعویض کنید. سوراخ های دیوار را پر کنید و درب و پنجره ها را کاملا درزگیری نمایید.

اسانس های گیاهی:

می توانید برای کشتن سوسک ها از اسانس های گیاهی استفاده کنید. روغن نعناع فلفلی عامل دفع کننده مؤثر سوسک ها است. می توانید این اسانس را با مقداری آب رقیق کرده و دورتادور تختخوابتان اسپری کنید. این کار به از بین بردن سوسک های اتاق خواب، کمک خواهد کرد. روغن نعناع گربه ای هم نتایج امیدبخشی به عنوان دفع کننده سوسک آلمانی نشان داده است. روغن آویشن هم برای کشتن سوسک آلمانی در برخی از مراحل زندگی این حشره، اثر دارد.

کشتن سوسک با اسانس های گیاهی

بهترین اسانس های دافع سوسک‌های آمریکایی:
  1. زردچوبه
  2. زنجبیل
  3. میخک
  4. دارچین
  5. علف لیمو

رختخواب هایتان را روی زمین قرار ندهید بلکه آن ها را تا کنید و داخل کمد قرار دهید.
همچنین باید از آویزان شدن ملافه و لحاف از روی تخت به روی زمین، جلوگیری کنید.
هر چیزی را که سوسک می توانند به آن بچسبد و بالا بیاید تا خود را به فضای گرم داخل تخت خواب شما برسانند، برطرف کنید.

سایر روش های مؤثر ریشه کنی سوسک‌ها

هیچ کس مایل نیست وقتی به خواب عمیق فرو رفته است، تخت خواب خود را با سوسک ها سهیم شود، اما خوشبختانه راه های متعددی وجود دارد که می تواند از این اتفاق منزجر کننده پیشگیری کند. اولین مرحله برای اینکه مطمئن باشید سوسک ها داخل خانه نیستند پیشگیری است. همیشه فضای خانه را تمیز نگه دارید که با این کار سوسک ها جایی برای مخفی شدن نداشته و برای خوردن مواد خوراکی داخل منزل نمی شوند. به دنبال نشانه های هشداری باشید که نشانه آلودگی فضا به وجود سوسک هاست. یادتان باشد که سوسک ها نه تنها محکم و مقاوم هستند بلکه در مکان هایی که احتمال حضور آن ها از نظر شما خیلی کم است، مثل پشت دیوارها، پریزهای دیواری و حتی زیر فرش و قالی ها نیز پنهان می شوند.

برای کشتن سوسک ها و خلاصی از این آفات، سم سوسک کش تضمینی ریپلزال را مورد استفاده قرار دهید.
به این شکل، در کمترین زمان از شر تمامی سوسک های موجود در خانه خلاص خواهید شد.

 

سم ریپلزال دافع قطعی انواع سوسک

سم کشنده سوسک ریپلزال

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. یسنا فولادوند

    افرین لطفا دوباره بیشتر در مورد سوسک حرف بزنید

    1. admin

      سلام بر شما

      بله حتما، بیش از چند صد مقاله در سایت زیر در این مورد درج شده:
      http://www.cockroach.ir

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: