ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

ساس ها هزاران سال است که در کنار پستانداران به ویژه انسان ها زندگی می کنند. این موجودات خونخوار، مهارت های زیادی در پنهان کردن خودشان دارند و این مهارت به بقای طولانی آن ها کمک بسیاری کرده است. به همین دلیل در ابتدا با راه های تشخیص ساس در خانه آشنا شده و سپس برای از بین بردن آن ها اقدام کنید.

ساس ها کجا پنهان می شوند؟

ساس ها معمولاً نزدیک به محل خواب در اتاق ها تجمع پیدا می کنند اما می توان آن ها را در مکان های زیر نیز پیدا کرد.

  • کمد لباس
  • کیف
  • تختخواب
  • چمدان
  • مبلمان
  • اثاثیه خانه
  • ترک و شکاف های دیوار

راه های تشخیص ساس در خانه چه هستند؟

یکی از عوامل شیوع و گسترش ساس ها، انتقال آن ها توسط انسان ها در شرایط مختلف است.
هم چنین تخم آن ها به صورت دسته ای توسط یک ماده شفاف ترشح شده از ساس ماده روی وسایلی مانند موارد زیر قرار می گیرند.

  • اثاثیه های مرتبط با اتاق خواب
  • درز مبلمان
  • درز تشک
  • چین و چروک پرده
  • درز بالش و روبالشی
  • ملافه و سایر موارد

ساس ها از خون تغذیه می کنند

رایج ترین گونه ساس‌

رایج ترین گونه ساس تختخوابی در جهان Cimex lectularius است.
هر دو جنس نر و ماده، مکنده خون هستند و از خون انسان تغذیه می کنند. ساس های ماده معمولاً نیاز بیشتری به مکیدن خون دارند، زیرا آن ها برای تولید مثل و تخمگذاری به انرژی و در نتیجه خون بیشتری احتیاج دارند.

علائم شناسایی مربوط به تولید مثل ساس‌

ساس ها در یک دوره دو ماهه، بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تخم در دسته های ۱۰ تا ۵۰ تایی تخمگذاری می کنند. قبل از تخمگذاری، ساس های ماده بالغ، باید حداقل یک بار از خون پستانداران تغذیه کنند. ساس ها، معمولاً تخم هایشان را در ترک ها و شکاف ها پنهان می کنند. بنابراین یکی از علائم وجود ساس در خانه، یافتن تخم های ساس در لابلای تشک، روتختی و روبالشی است. چرخه زندگی ساس از تخم گرفته تا رسیدن به مرحله بلوغ، ۷ مرحله است. این مراحل بسته به در دسترس بودن میزبان بین ۴۵ روز تا یک سال طول می کشد. طول عمر معمولی یک ساس تختخوابی، با توجه به شرایط مطلوب و مساعد، حدود ۵۰ روز تا بیش از یک سال است. آن ها می توانند هفته ها تا ماه ها بدون تغذیه زنده بمانند و منتظر یک میزبان انسانی باشند.

ساس ها می توانند تا بیش از یکسال زنده بمانند

ساس ها در سفر

آن ها یک مشکل رو به افزایش در سراسر جهان هستند. افراد زیادی به دلیل نوع شغل و یا اوقات فراغت در طول سال، به مسافرت های متعددی می روند. این افراد بیش از همه در معرض آلوده شدن با ساس قرار دارند و حتی یکی از عوامل انتقال ساس به مکان های مختلف هستند. مسافران زیادی در سراسر جهان، ناخواسته ساس را در سراسر دنیا گسترش می دهند.

این آفات همچنین در خوابگاه های دانشجویی، خانه های مراقبت از سالمندان و مجتمع های آپارتمانی در حال افزایش هستند. زیرا آن ها به محض استقرار در یک مکان، می توانند به راحتی بین اتاق ها حرکت کنند. هجوم ساس تختخوابی به مناطق دیگر، در مدت زمان کوتاهی اتفاق خواهد افتاد.

راه های تشخیص ساس در خانه

ساس ها یکی از مهمترین و شایع ترین آفات در جهان هستند. بسیاری از افراد در سراسر جهان وجود دارند که با مشکلات ناشی از ساس در خانه دست و پنجه نرم می کنند. برخی از افراد نیز وجود دارند که از وجود ساس در خانه بی خبر هستند زیرا از علائم و نشانه های ناشی از ساس اطلاعاتی ندارند.

از راه های تشخیص ساس در خانه، مشاهده ساس های زنده است

ساس ها عمدتاً در اتاق خواب یافت می شوند. آن ها در درز و شکاف دیوارهای اتاق خواب و تختخواب زندگی می کنند، جایی که ما باید بیشتر از هر جای دیگر احساس راحتی و آسایش می کنیم. طبق گزارش ها، آلودگی ناشی از ساس تختخوابی در سراسر کشورهای جهان رواج دارد و شرکت های کنترل آفات، تماس های بیشتری برای آلودگی و هجوم احتمالی این حشرات در هتل ها، خوابگاه ها، ساختمان های آپارتمانی، خانه های مسکونی و حتی مدارس دریافت می کنند.

اولین علامت گزش ساس، خارش است

ممکن است در هر خانه ای ساس وجود داشته است! اما علائم و نشانه های هجوم ساس در منزل چیست؟
نشانه ها و علائم ساس تختخوابی و علائم آلودگی ساس تختخوابی به شرح زیر است:

  • مشاهده ساس های زنده
  • پوسته های ناشی از پوست اندازی ساس
  • جای گزش قرمز رنگ زیگزاگی روی بدن
  • بوی ناشی از ساس
  • تخم ساس و پوسته تخم ساس
  • لکه های قهوه ای رنگ تیره روی رختخواب

در ادامه مهم ترین راه های تشخیص ساس در خانه را بررسی خواهیم کرد.

ساس های زنده

اگر ساس ها را به صورت زنده پیدا کردید که روی دیوار اتاق خواب و یا تختخواب راه می رود، واضح است که خانه شما به ساس آلوده شده است. این نشانه می تواند گویای آلودگی جدی به ساس باشد، مگر اینکه خوش شانس بوده و در مراحل ابتدایی آلودگی به ساس متوجه حضور آن ها در خانه شده باشید.

ظاهر ساس ها در زمان تغذیه تغییر می کند

معمولاً ساس ها دارای بدنی صاف، بیضی شکل و نازک هستند.
اما ظاهر این موجودات ریز خونخوار، استثنائاتی نیز دارند. آن ها بعد از یک وعده غذایی بزرگ، ظاهری متفاوتی دارند و می توانند بیضوی و بلندتر به نظر برسند. همچنین پس از یک وعده غذایی خون، ساس ها همچنین به رنگ خرمایی مایل به قرمز دیده می شوند.

پوسته های ساس

همانطور که در بالا ذکر شد، این خونخواران مزاحم، در طول چرخه زندگی خودشان، پنج بار پوست اندازی می کنند! پوست اندازی زمانی اتفاق می افتد که ساس بیشتر از اندازه اسکلت بدنش رشد می کند، بنابراین باید پوست جدیدی داشته باشد تا بتواند به رشد خود ادامه دهد. اولین بار، پوست اندازی بعد از بیرون آمدن ساس از تخم و خوردن اولین وعده از خون اتفاق می افتد. پس از پوست اندازی و تغذیه، این روند تا رسیدن به بلوغ کامل، ادامه می یابد. پوست باقی مانده از “پوست اندازی ” همانطور که گفته شد نشانه ای از آلودگی و وجود ساس است. پوسته های ساس، روشن و شیشه ای با رنگ مات هستند و بدون استفاده از چراغ قوه، یافتن مکان آن ها مشکل است.

جای گزش ناشی از ساس

خارش، از اولین نشانه های گزش ساس است.
شروع بثورات ناشی از گزش ساس با خارش همراه است، اما خارش را وقتی احساس می کنید که هنوز جای گزش ساس ها به طور کامل آشکار نشده اند. گزش های ساس بیشتر از نیش پشه خارش دارند. اما جای نگرانی نیست زیرا درمان های خانگی نیش ساس بسیار ساده بوده و برای همه در دسترس هستند. گاهی اوقات نیش زدن ساس ها را نیز می توان احساس کرد. خارش، حدود یک ساعت بعد از گازگرفتگی پوست، احساس می شود. این به دلیل ماده بی حسی موجود در بزاق ساس ها است. آن ها قبل از اینکه خون شما را بمکند، برای جلوگیری از لخته شدن خون، از طریق بزاق خود ماده ضد انعقاد و بی حس کننده را به خون وارد می کنند.

جای گزش ساس از راه های تشخیص ساس است

بوی ساس

از بهترین راه های تشخیص ساس پس از پدیدار شدن جوش های پوستی یا جای گزش ساس، بوی ناشی از ساس ها است. اما ساس ها چه بویی می دهند؟ بوی ساس شبیه به چه چیزی است؟ در مکان هایی با آلودگی زیاد ساس ها، بویی شیرین مانند و ترشیده از خود متساعد می کنند.
بوی ناشی از ساس ها به چند مورد مشخص شناخته می شود. این بوها عبارتند از:

  • بوی گیشنیز
  • بوی بد جوراب
  • بوی عرق
  • بوی میوه فاسد، به ویژه توت ها
  • بوی آجیل کهنه شده

از علائم مهم تشخیص ساس در خانه، بوی ناشی از آن ها است

شما ممکن است برای کشف منبع این بو، تخته بالای تخت و تشک را جستجو کنید. اگر در هتل یا خانه یک صندلی چوبی یا حتی فقط یک تخت و مبل وجود داشته باشد، بوی ساس را از مکان هایی از این قبیل استضمام خواهید کرد. مکان هایی که آلودگی ساس در آن ها به تازگی رخ داده و یا تعداد اندکی از ساس ها وجود داشته باشند، بوی ناشی از آن ها، به راحتی قابل تشخیص نیست.

بزرگترین اشتباه که هر فردی ممکن است در این مرحله انجام دهد، این است که تشک و مبلمان را بیرون برده و تشک و اثاثیه جدید را جایگزین آن ها می کنید، بدون آنکه آلودگی  ساس ها را رفع و وسایل را تمیز کنید. قبل از اینکه به طور صحیح اتاق را تمیز نکرده اید، چیزی را به اتاق اضافه و یا جایگزین نکنید. برای اطمینان از دفع کامل تمام ساس ها از اتاق و یا سایر مکان های آلوده به ساس، باید از سموم ضد ساس قوی و تخصصی استفاده کنید.

سم کشنده ساس

سم کشنده ساس بدباگ اوت

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. رضا

    سلام سم ازکجابخرم ایتانداریدپیام بدم

  2. رضا

    سلام سم ساس راازکجابخریم ایتاندارید

  3. حسینی

    سلام. تو خونه‌ی بازسازی شده چند ماهی است که به تعداد زیاد ولی زیر موکت و به ندرت جلوی چشم هستند و تا حالا روی دیوار یا وسایل و ملافه و بدن دیده نشده و خیلی ریز و بدون حرکت هستند احتمال داره همون ساس باشند

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: