ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

علائم نشان دهنده وجود مارمولک در خانه:

قبل از اینکه یاد بگیرید که چگونه از شر مارمولک ها خلاص شوید، ابتدا باید بدانیم که چگونه می توان به وجود مارمولک در خانه پی برد.

۱. شنیدن صداهای عجیب در شب

مارمولک خانگی، مانند بسیاری از انواع مارمولک ها، زندگی شبانه دارد. صدای هایی نظیر صدای حرکت یا صدای جیرجیر که شب ها از گوشه و کنار خانه شنیده می شود، می تواند نشان دهنده وجود مارمولک یا موش در خانه باشد. بسیاری افراد تصور می کنند صداهای عجیب و غریب، تنها می تواند نشان دهنده وجود جوندگان باشد، اما بهتر است بدانید مارمولک ها یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد کننده سر و صدا هستند.

۲. مواد غذایی پراکنده شده در سراسر خانه

اگر مارمولک ها به خوراکی های موجود در خانه دسترسی پیدا کنند، می توانید ردپای آن ها یا خرده های مواد غذایی پراکنده شده را در اطراف خانه ببینید. چنین شرایطی می تواند سبب جذب بیشتر سایر آفات به خانه ها شود. درنتیجه باید برای جلوگیری از این اتفاق با استفاده از سم مارمولک اکوشاوم مارمولک ها را ریشه کن کنید.

۳. مشاهده دم قطع شده مارمولک

مشاهده دم قطع شده مارمولک در خانه

درست مانند بسیاری از مارمولک ها، مارمولک خانگی نیز می تواند دم خود را به صورت ارادی قطع کند. بنابراین اگر در خانه دم قطع شده مارمولک یافتید، می توانید از وجود مارمولک در خانه تان اطمینان حاصل کنید.

۴. دیدن چیزی که به سرعت حرکت می کند

مارمولک های خانگی، سرعت حرکت فوق العاده بالایی دارند. بنابراین احتمال دارد جانوری که به سرعت از کنار پایتان عبور می کند یک مارمولک خانگی در حال فرار باشد.

۵. بهترین مکان مخفی شدن مارمولک در خانه

مارمولک های خانگی جانورانی خونسرد هستند، درنتیجه برای متعادل نگاه داشتن دمای بدنشان، جذب گرما می شوند. پس بهترین جایی که می توان مارمولک ها را در آنجا یافت، گرم ترین قسمت های خانه است.

گیاهان و گلدان های خانه محل تجمع حشراتی است که منابع غذایی مهمی برای مارمولک های خانگی به شمار می روند. بنابراین گلدان های پر از خاک و فضای سبز جذابیت زیادی برای این مارمولک ها دارند. گیاهان همچنین مکان های بسیار مناسبی برای پنهان شدن و استتار مارمولک های خانگی هستند.

مارمولک های خانگی دوست دارند از دیوارها بالا بروند. این خزندگان در نزدیکی لامپ‌ها که منابع گرمایی برای شان محسوب می شوند، به حالت معلق به سقف می چسبند.

چگونه از شر مارمولک ها خلاص شویم؟

اگر در منطقه ای با جمعیت بالای مارمولک های خانگی زندگی می کنید، توصیه می کنیم حتماً ادامه مقاله را مطالعه کنید. در اینجا چند روش برای خلاصی از شر مارمولک های خانگی آورده شده است.

۱. درب خانه را بسته نگاه دارید

مارمولک ها از هر فرصتی برای ورود به خانه استفاده می کنند. بنابراین بستن درب خانه می تواند به شکل چشمگیری از ورودشان به خانه جلوگیری کند. همچنین می توانید از درب های توری به این منظور استفاده کنید.

میزان استحکام درب های توری را بررسی کنید تا مارمولک ها نتوانند از اطرافشان وارد خانه شوند.

۲. درزگیری درب و پنجره ها

درزگیری سالانه درب و پنجره ها نیز می تواند برای پیشگیری از ورود مارمولک به خانه مفید باشد.

ممکن است برخی از درها، شکاف های زیادی داشته باشند و نیز برخی درب ها ممکن است شکسته باشند. این موارد بایستی به طور مرتب مورد بازرسی قرار گیرد زیرا علاوه بر مارمولک، سایر آفات نیز می توانند از شکاف ها وارد خانه شما شوند.

۳. محدود کردن منابع غذایی مارمولک ها

مارمولک های خانگی حشرات خوار هستند. این خزندگان به شدت جذب خانه هایی می شوند که حشرات در آنجا به وفور وجود دارند.

دفع مارمولک از خانه با کنترل جمعیت حشرات

کاهش جمعیت حشرات:

برای کنترل جمعیت حشرات موجود در خانه روش های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال برای ریشه کنی آفات خانگی، استفاده از روش های شیمیایی و طبیعی امکان پذیر است.

روش های طبیعی دفع حشرات از خانه:

خاک دیاتومه و بوراکس به طور طبیعی به کاهش جمعیت حشرات کمک می کنند! استفاده از هر دو این مواد از طریق گرد پاشی است.

در مواردی که مشکل آفات خانه وخیم باشد، باید از آفت کش های تخصصی استفاده کنید.

۴. اقدام سریع برای از بین بردن مارمولک ها

حتی اگر یک مارمولک در خانه مشاهده کردید، لازم است فوراً برای بیرون راندنشان از خانه اقدام کنید.

۵. دفع مارمولک بدون استفاده از مواد شیمیایی

گاهی می توان برای بیرون راندن مارمولک از خانه، از جارو کمک گرفت.
در حین استفاده از این روش برای بیرون راندن مارمولک، نیازی به اعمال نیروی زیادی نیست.

گربه ها می توانند مارمولک های خانگی را بگیرند و بکشند! بنابراین، وجود حیوانات در خانه، روش مؤثر دیگری برای ریشه کنی مارمولک ها است.
البته در مواردی که تعداد مارمولک ها زیاد باشد، این روش چندان اثرگذار نیست.

گربه ها معمولاً مارمولک را نمی خورند.

۶. دفع مارمولک ها با آب پاش

یک بطری اسپری آب سرد می تواند سبب فراری دادن مارمولک های خانگی شود! هر چه آب سردتر باشد، اثر آن در دفع مارمولک ها بیشتر است.

برای پاشیدن آب سرد، علاوه بر آب پاش های دستی می توان از تفنگ آبپاش استفاده کرد.

۷. اسپری فلفل، روشی برای دفع مارمولک از خانه

اسپری های فلفل در خلاصی از شر مارمولک های خانگی بسیار کارساز هستند. این اسپری ها را هم می توان به شکل خانگی تهیه کرد و هم می توان از اسپری فلفل آماده ای که در بازار قابل دسترسی است استفاده نمود. درست کردن اسپری فلفل خانگی بسیار آسان است زیرا تمام چیزهایی که شما به آن نیاز دارید، یک بطری آبپاش دستی، یک سس تند و مقداری آب است. این اسپری را می توانید از هر نوع سس تند موجود در بازار تهیه نمایید فقط باید آن را با آب مخلوط کرده و داخل بطری اسپری بریزید.

اسپری های فلفل آماده نیز می‌تواند به شکل مؤثری در دفع مارمولک از خانه مورد استفاده قرار بگیرد.

دفع مارمولک با اسپری فلفل

۸. دفع مارمولک از حیاط خانه

از آنجا که مارمولک ها آب سرد را دوست ندارند، می توانید از شیلنگ آب سرد برای دفع آن ها از ایوان، حیاط و سایر فضاها استفاده کنید. البته باید دقت داشته باشید که این روش می تواند موجب هدر رفتن مقدار زیادی آب شود، همچنین در تمامی فضاها، کاربردی نیست.

۹. درهم ریختگی را  تمیز کنید

هرچه مکان های بیشتری برای پنهان کردن مارمولک های خانگی وجود داشته باشد، تعداد بیشتری از آن ها به سمت خانه تان جذب خواهند شد. برای مثال، بسیاری از لوازمی که دیگر از آن ها استفاده نمی کنیم مکان مناسبی برای پنهان شدن مارمولک ها و سایر آفات خانگی فراهم می کنند.

کاهش بهم ریختگی می تواند به شکلی مؤثر از تجمع مارمولک ها و سایر آفات در خانه جلوگیری کند.

بهتر است بی نظمی ها را اتاق به اتاق برطرف کنید تا به یکباره دچار خستگی نشوید.
برای انجام این کار می توانید از سایر اعضای خانواده تقاضای کمک کنید تا کار با سرعت بیشتری پیش رود.

فضاهای مخفی موجود در خانه برای مارمولک ها بسیار مهم است.
این خزندگان جایی را برای زندگی ترجیح می دهند که بتوانند به سهولت در آنجا پنهان شوند.

مارمولک ها می توانند در فضاهای تنگ و کوچک فشرده شوند.
بنابراین آن ها می توانند خود را در چهارچوب درب و پنجره ها مخفی کنند و هنگام باز و بسته شدن درب ها، بلافاصله به داخل راه پیدا کنند.

 

سم کشنده مارمولک اکوشاوم

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. نینا

    ما تو خونمون مارمولک اومده هر کاری هم که میکنیم پیداش نمی کنیم
    چه کار کنیم که پیدا شه؟

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: