ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

موش ها موجوداتی هستند که ورود آن ها به هر قسمتی در خانه می تواند بسیار خسارت بار باشد، به نحوی که حتی مدفوع و ادرار آن ها نیز منبع آلودگی و بیماری های مختلف و گاهی کشنده است، موش‌‌ ها با جویدن هر چیزی که سر راهشان باشد؛ مخصوصاً سیم های برق؛ می توانند خسارات جبران ناپذیری به خانه‌ ها وارد کنند.

بررسی وجود موش در خانه

موش ها می توانند صدمات قابل توجهی به خانه وارد کنند که این صدمات بستگی به فاکتورهای مختلف دارد مثل:

  • مدت زمانی که موش در خانه زندگی کرده است
  • تعداد موش ها
  • تعداد سیم های برق یا لوله های آب و در دسترس بودن آن ها
  • نوع عایق بندی
  • مکان لانه سازی موش ها در خانه

بررسی کامل خانه قبل از ورود موش به خانه و یا دفع کامل آن ها از خانه، اهمیت بسیار زیادی دارد.

بررسی علائم وجود موش در خانه

با یک بررسی همه جانبه در خانه متوجه می شوید که موش ها دقیقاً چه خساراتی به چه قسمت هایی از خانه وارد کرده اند. قسمت هایی را چک کنید که عایق و درزبندی آن از بین رفته و مسیرها و یا تونل هایی در آن ها ایجاد شده است. به دنبال مدفوع موش و لکه های ادرار بگردید. احتمالا به صدها یا هزاران تکه فضله موش برخورد می کنید. اغلب اوقات؛ اما نه همیشه؛ موش ها مواد مورد نیاز برای لانه سازی را هم با خود به داخل خانه حمل می کنند.

نشانه هایی که خبر از وجود موش در خانه می دهند

به دنبال چوب جویده شده بگردید و به سیم های برق بسیار دقت کنید چرا که اگر جویده شده باشند خطر آتش سوزی هم وجود دارد. موش ها موجوداتی جونده بوده و عاشق جویدن هستند و بنا به دلایل نامعلوم، به سمت جویدن سیم و کابل، بیش از هر چیز دیگری، گرایش زیادی دارند.

موش های مرده، نشانه ای خطرناک

موش هایی که در خانه وجود دارند ممکن است پس از مدتی به هر دلیلی بمیرند، مرگ موش‌ ها در‌ خانه‌ می تواند منبع خطرناکی از انواع بیماری های ناشی از موش باشد. علاوه بر این بوی بسیار بدی در خانه استشمام می شود که مکان دقیق آن مشخص نیست. موش های مرده، سایر حشرات را به آن مکان جذب کرده و مشکلات بیشتری ایجاد می کنند.

در صورتی که مکان موش مرده را پیدا کردید، به بدن آن دست نزنید. مواد تجزیه ای باقی مانده از بدن موش‌ ها زمینه رشد انواع باکتری و قارچ را هم فراهم می کنند و موجودات مزاحمی مثل سوسک ها و مگس ها را به سمت خود جذب می کند و حاوی فرومون های شیمیایی است که موش‌ های جدید را در آینده برای ورود به داخل منزل جذب خواهد کرد.

علائم و آسیب های ناشی از وجود موش در خانه

ضرری که موش ها به خانه وارد می کنند فراتر از ایجاد صدای مزاحم و برجای گذاشتن مواد دفعی و فضله است. با اینکه مواد دفعی آن ها مشکلات زیادی ایجاد می کند، مشکل وجود موش ها این است که تقریباً هر چیزی که در اطراف گذاشته باشید را می خورند و مشکلات زیادی درست می کنند. این تنها یکی از دلایل متعددی است که باید قبل از اینکه دیر شود، مراقب وجود موش‌ و مشکلاتی که درست می کنند باشید که بهترین موقع زمانی است که متوجه حضور آن ها می شوید.

ایجاد سر و صدا

یکی از مشکلاتی که موش ها در خانه ایجاد می کنند سر و صدایی است که از دیوارها و یا سقف خانه شنیده خواهد شد. در زمان های مختلف روز، شاید صدای جیر جیر موش و یا صدای حرکت سریع آن ها را بشنوید. با اینکه الزاما چنین صدایی خسارت بار نیست اما قطعا آزار دهنده است. با این حال قسمت خوب ماجرا این است که صدای تولید شده بخاطر حرکت موش ها معمولا به افراد ساکن در خانه کمک می کند که زودتر متوجه وجود موش‌ ها شوند و برای دفع آن ها از خانه سریعتر اقدام کنند.

جویدن وسایل انبار شده

موش ها برای سابیدن دندان هایشان و پیشگیری از بلند شدن زیاد آن ها هر چیزی را می جوند! این یعنی اگر فضایی مثل انبار یا یک اتاق از خانه را برای انبار کردن وسایل انتخاب کرده اید، موش‌ ها با ورود به این مکان، می توانند آسیب هایی جدی به وسایل و یا مواد غذایی بسته بندی شده، وارد کنند. وسایلی نظیر:

  • لباس
  • میز
  • صندلی
  • مبل
  • کابل و سیم وسایل برقی
  • کتاب
  • آلبوم های عکس

آن ها با جویدن هر نوع وسیله ای، دندان های خود را صیقل می دهند و با جمع آوری مواد جویده شده، در میان وسایل، برای خود لانه می سازند.

جویدن سیم های برق

با اینکه جویده شدن وسایل مختلف و خاطراتی که در خانه انبار کرده اید خبر بسیار بدی است، بدتر از این حالت وقتی است که موش ها سیم های برق را می جوند. شاید در ابتدا متوجه چنین آسیبی نشوید و اگر خیلی سریع متوجه وجود موش ها در خانه شده و آن ها را به دام بیندازید، نمی توانند آسیب های جدی وارد کنند.

آتش سازی سیم برق بر اثر جویدن موش در خانه

با این حال اگر نتوانید موش ها را تا مدت زمان زیادی در خانه پیدا کنید، قطعا مشکلات شدیدی پیدا خواهید کرد. در بهترین حالت، سیم های جویده شده باعث قطعی برق خواهند شد. البته توجه داشته باشید در مورد سیم و کابل هایی که موارد استفاده از آن ها بالاست، می تواند باعث آتش سوزی هم شوند.

جویدن مواد عایق و مصرف بیشتر انرژی

موش ها عاشق جویدن هستند و در این بین از جویدن هیچ چیزی دریغ نمی کنند.
مواد عایق کننده دیوار ها و سقف و همچنین مواد درزبندی نیز از دندان موش‌ ها در امان نخواهد بود. آن ها برای رسیدن به مواد غذایی و یا وسایلی برای ساخت لانه هایشان، در مدت زمان کوتاهی اقدام به ایجاد تونل در دیوار و سقف می کنند. از طرف دیگر، وقتی عایق کاری های خانه شما آسیب ببیند، نمی توانید دمای خانه را تنظیم کنید یعنی باید از وسایل خنک کننده بیشتری در تابستان و وسایل گرمایشی بیشتری در زمستان استفاده کنید و در نتیجه مبلغ قبوض برق و گاز بیشتر خواهد شد.

لانه سازی موش در خانه

ضمن اینکه موش ها وسایل کهنه و قدیمی و قسمت های درزبندی شده را به لانه هایی برای زندگی خود تبدیل می کنند از روش های دیگری هم به لانه سازی می پردازند که مشکلاتی نیز در پی خواهد داشت. آن ها مواد و وسایل مختلف را می جوند و سپس آن ها را به یک گوشه ای می برند تا لانه درست کنند. در سایر موارد، وسایل و دستگاه هایی که در انباری خانه نگه داشته اید را به لانه تبدیل می کنند. بخاطر داشته باشید که اگر وسیله ای بیشتر مخفی باشد، احتمال اینکه به عنوان مکانی برای لانه سازی انتخاب شود هم بالاتر است چون امنیت بیشتری برای موش ها به همراه دارد.

فضله موش

ادرار و مدفوع موش ها حاوی عوامل بیماری زای بسیاری است که می توانند باعث مشکلات تنفسی یا سایر مشکلات در انسان شوند. بیماری های خطرناک ناشی از موش‌ عبارتند از:

  • طاعون
  • تیفوس
  • حصبه
  • مننژیت
  • وبا
  • انواع بیماری های پوستی
  • سالک
  • تولارمی
  • لپتوسپیروز
  • سالمونلا

در شرایطی که تعداد موش ها زیاد باشد در طی مدت زمان طولانی، به اندازه کافی ادرار دفع می کنند که وسایل چوبی خانه را بخاطر ایجاد رطوبت زیاد از بین ببرند و حتی زمینه ساز رشد انواع قارچ و کپک شوند. مواد دفعی که موش ها از خود به جای می گذارند باعث پخش شدن بوی بسیار بدی در خانه نیز خواهد شد.

حرکت مدام موش ها در قسمت های مختلف خانه

وقتی گفته می شود که در اتاق، انباری و یا زیرزمین خانه، موش وجود دارد به این معنی نیست که فقط محدود به همان قسمت از خانه باشد. موش ها اینقدر کوچک هستند که از بین منافذی یه اندازه ۰.۵ سانتیمتر در دیوارهای خانه رد شوند و اگر راهی به آشپزخانه یا هر جای دیگری که غذا هست پیدا کنند، قطعاً به آنجا نیز خواهند رفت. اگر یک موش به آشپزخانه راه پیدا کند، تقریباً هر ماده غذایی را که پیدا می کند، می خورد و بسته بندی کاغذی یا مقوایی آن را برای لانه سازی با خود حمل می کند. در طی این فرآیند، هر چیزی که با آن تماس پیدا کند را آلوده کرده و عوامل بیماری زای موجود در بزاق و یا بدن خود را در تمان قسمت هایی که حرکت می کند، پخش خواهد کرد.

موش ها می توانند از سوراخ های کوچک عبور کرده و به تمام قسمت های خانه نفوذ کنند

با موشی که در خانه هست، باید چگونه مقابله کرد؟

موش ها در هر قسمتی که از خانه وجود داشته باشند، می توانند انواع آسیب و خسارت را ایجاد کنند و به همین دلیل باید سریعاً از شر آن ها خلاص شد. مهم ترین اقدامات برای از بین بردن موش‌ ها در‌ خانه‌ عبارتند از:

  • شناسایی گونه موش
  • برآورد کردن تخمینی تعداد موش‌ ها
  • بررسی مکان های احتمالی وجود موش‌ در خانه
  • تعیین یک روش مناسب برای مبارزه با موش‌ ها
  • مسدود کردن تمامی راه های نفوذ موش‌ به خانه‌
  • استفاده از انواع تله موش
  • کاهش دلایل جذب موش‌ ها به خانه (مواد غذایی)
  • تمیز کردن همیشگی خانه

اما بهترین گزینه برای دفع قطعی موش ها از خانه، استفاده از سم موش کش خواهد بود. سم یا سم طعمه های تخصصی که برای کشتن موش ها در خانه تهیه و فرموله شده اند این شانس را به شما خواهد داد که با صرف کمترین هزینه و وقت، از شر موش های موجود در خانه خلاص شوید.

 

بهترین سم کشنده موش

سم کشنده موش فسترک بلاکس

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. دورنا. موسوی.

    خونه من موش داره بالا سقف خونه من دویست سال ساخت. مار. م هست. ولی داریم زندگی میکنیم.

    1. admin

      درود، واتس آپ پیام بدید کامل عرض میکنم چیکار کنید.

  2. سجادساردویی

    کثیف چندش سم موش خیلی خوب است

    1. admin

      بله دیگه :))

      1. لیلی فیضی

        سلام ازکجا پیداکنیم و چجوری هستش مایع یاپودره؟

        1. admin

          سلام
          با راحتی با ورود به سایت http://www.mousekiller.ir میتونید موش ها رو معدوم کنید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: