ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

چگونگی دفع موش با روش های خانگی

موش ها موجودات مزاحمی هستند که در فصل زمستان به خاطر اینکه در حال پیدا کردن جای گرم و نرم در خانه، رستوران ها، فروشگاه ها یا هر جای دیگری هستند؛ بیشتر به چشم می خورند. دفع موش با روش های خانگی در نگاه اول شاید فکر خوبی برای خلاصی از این موجودات نباشد اما موش ها نیز مشابه با هر جانور یا آفت دیگری نقطه ضعف هایی دارند!

موش ها عاشق غذا خوردن هستند.
آن ها روزانه به طور میانگین بین ۱۵ الی ۲۰ بار از مخفیگاه های خود خارج شده و به دنبال غذا می گردند. در همین حین شما می توانید از این موضوع بر علیه موش ها استفاده کنید. به این ترتیب می توانید غذاهای مورد علاقه آن ها را به سم موش آغشته کرده و یا برای آن ها تله های خوراکی بسازید.

برای دفع موش ها می توان از منابع تغذیه ای آن ها استفاده کرد

” موش ها آفاتی آلوده و بیماری زا هستند. مواجهه با این جوندگان در خانه، که علاوه بر انتشار بیماری های ناشی از موش می توانند خسارت های جبران ناپذیری به خانه ها وارد کنند، بسیار مشکل است. اما همیشه راهی برای خلاص شدن از شر این جوندگان موذی وجود دارد. “

ما می توانیم با استفاده از اطلاعاتی که در مورد موش ها داریم، برای از بین بردن آن ها استفاده کنیم. در این مطلب تعدادی روش های خانگی و ارزان برای کشتن موش ها و یا عدم ورود آن ها به خانه را معرفی خواهیم کرد.

از بین بردن موش با روش های خانگی

کم کم فصل زمستان در حال نزدیک شدن است و موقع آن فرا رسیده که آفات و جوندگانی مثل موش ها به دنبال جایی گرم و نرم در خانه های ما باشند و برای رسیدن به آن هر وسیله ای که سد راهشان بوده را از بین ببرند. اما نباید نگران باشیم چرا که با این راهکارهای ساده می توانیم جلوی ورود موش ها به خانه را بگیریم.
برای دفع موش ها می توان از دو استراتژی استفاده کرد.

  • مواد دافع
  • مواد جاذب

استفاده از مواد دافع برای دفع موش ها

با استفاده از مواد دافع به طور کلی می توان از ورود موش ها به خانه پیشگیری کرد.
موش ها از این مواد دوری کرده و سعی می کنند به این مکان ها رفت و آمد نکنند.

به کار بردن مواد جاذب برای جذب و سپس کشتن موش ها

در صورتی که موش ها به خانه وارد شده باشند می توان با استفاده از به کار بردن مواد جاذب در تله ها، موش ها را از بین برد یا اینکه این مواد را با مواد سمی و کشنده موش ها ترکیب کرد تا موش ها با خوردن آن از بین بروند.
روش های زیر ترکیبی از استراتژی هایی است که در بالا ذکر شد.

  • اسانس نعناع
  • پودر سیب زمینی پخته شده
  • پیاز
  • ترکیب پودر گچ و پودر کاکائو
  • فلفل تند
  • سیر
  • میخک
  • آمونیاک
  • برگ بو

دفع موش با مواد و روش های خانگی

اسانس نعناع و نعناع فلفلی

موش ها از بوی نعناع تنفر دارند.
پس می توانید مقداری اسانس نعناع را داخل توپ های پنبه ای بگذارید و در محل های ورودی و سایر گوشه هایی از خانه که فکر می کنید محل گرم و مناسبی برای تجمع موش ها است قرار دهید. هر چند روز یکبار این کار را تکرار کنید تا جلوی ورود آن ها را بگیرید. البته مزیت دیگر این کار هم این است که خانه شما همیشه بوی تازگی خواهد داد. با این روش یک تیر داشته اید و دو نشان زده اید. همچنین می توانید در باغچه و یا گلدان نعناع بکارید. این روش نیز تاثیر مهمی در دفع موش ها از خانه خواهد داشت.

پودر سیب زمینی پخته شده

این فقط ما نیستیم که عاشق سیب زمینی هستیم، بلکه موش ها نیز علاقه زیادی به خوردن سیب زمینی دارند که به روش های مختلفی پخته شده اند. یکی از این انواع سیب زمینی، سیب زمینی پخته شده و له شده است. این سیب زمینی های پخته شده را در فر خشک کنید تا بتوانید از آن ها علیه موش ها استفاده کنید.
دفع موش با سیب زمینی، یک روش خانگی خوشمزه!

سیب زمینی از پیش پخته را هر جایی که فکر می کنید رفت و آمد موش ها زیاد است قرار دهید. موش ها از این پودر می خورند ولی سیب زمینی در روده آن ها باد کرده و در نهایت موجب مرگ آن ها می شود.

پیاز

نه فقط شماها بلکه موش ها هم از بوی تند و تیز پیازها متنفر هستند.
اما این حقه کمی گول زننده است چون پیازها سریعا فاسد می شوند و برای آفاتی که داخل خانه هستند سمی می شوند. فراموش نکنید که به صورت یک روز در میان پیازهای جدید را جایگزین کنید.

 پودر گچ و پودر کاکائو

تنها کافیست پودر گچ خشک را با پودر کاکائو یا شکلات ترکیب کرده و آن را در ناحیه ای که موش ها رفت و آمد زیاد دارند بریزید. وقتی موش ها این مخلوط را بخورند فورا به آب نیاز پیدا می کنند که منجر به مرگ ها آن ها می شود.

دفع موش با مخلوطی از پودر گچ و پودر کاکائو

استفاده از فلفل تند

فلفل تند یکی از ارزان ترین روش ها برای دور کردن آفات از خانه است.
قرار دادن فلفل در آشپزخانه، یک روش قدیمی محسوب می شود تا جلوی دسترسی این جانوران به مواد غذایی موجود در آشپزخانه گرفته شود. فلفل را در مسیر ورودی و سایر گوشه های خانه قرار دهید تا این موجودات جونده را از خود و مواد غذایی تان دور کنید.

به کار بردن سیر برای دفع موش

شما می توانید با مخلوط کردن سیر خرد شده با آب، یک ترکیب فوق العاده مؤثر ضد موش درست کنید. حتی می توانید حبه های سیر را در مسیرهای ورودی خانه بگذارید.

چوب یا روغن میخک

موش ها از چوب یا روغن میخک متنفر هستند به همین دلیل بهتر است که گل میخک یا حبه های سیر را در نزدیکی سوراخ لانه موش قرار دهید.

دفع موش آمونیاک

تا اینجا متوجه شدیم که موش ها از بوهای تند متنفر هستند.
آمونیاک بردارید و داخل یک کاسه کوچک بریزید و آن را نزدیک جاهایی که رفت و آمد موش ها زیاد است بگذارید.

گیاه برگ بو

عطر برگ بو، موش ها را به سمت خود جلب می کند به نحوی که فکر می کنند بوی غذاست. اما وقتی شروع به خوردن این برگ ها می کنند، دچار خفگی شده و نهایتاً می میرند. پس برگ بو را در گوشه های مختلف خانه بگذارید و این موجودات مزاحم را بکشید.

استفاده از این مواد در قسمت های مختلف خانه می تواند به شما در کسب نتیجه بهتر کمک کند.

برای از بین بردن موش‌ ها، طعمه ها را در مکان های مناسب قرار دهید

مکان هایی از قبیل:

  • مکان های ورودی خانه
  • کنار درب و پنجره
  • کنار محل نصب تهویه های هوا
  • انباری
  • پارکینگ
  • گاراژ
  • اتاق زیر شیروانی
  • گوشه کمدها و کابینت ها
  • و بسیاری دیگر از مکان های مستعد برای ورود موش ها به خانه و پنهان شدن آن ها

معایب دفع موش با روش های خانگی

در خانه، مواد بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توان از آن ها برای دفع موش به روش های خانگی استفاده کرد. به کار بردن این روش ها، صبر و زمان زیادی می طلبد. همچنین در صورتی که شما با مشکلی بیشتر از وجود ۲ یا ۳ موش در خانه مواجه هستید، بهتر است با واقعیت روبرو شده و روش های خانگی ارزان و ساده را در شرایطی به کار ببرید که با تعداد کمی از موش ها مواجه هستید. در مورد تهاجم های زیاد و یا موش هایی که در خانه شما موفق به تولید مثل شده اند، بهتر است از سموم موش کش قوی که برای از بین بردن انواع موش ها ساخته شده اند، استفاده کنید.

 

بهترین سم کشنده موش

سم کشنده موش فسترک بلاکس

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. ناشناس

    بسیارعالی !!اززحمات شمابرای این مطالب مفید

  2. ملیکا

    خوب نبود 😑😑

    1. admin

      چشم
      اصلاح میشه
      دقیقا کدم قسمت خوب نبود؟

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: