ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است.

سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟

سوسک ها حشراتی هستند که به دلیل محل زندگی و نوع تغذیه شان، جزو آلوده ترین حشرات به حساب می آیند. آن ها حامل انواع باکتری و ویروس های خطرناک روی تمام قسمت های بدنشان هستند و زمانی که به خانه ها وارد می شوند می توانند به راحتی عامل انتشار انواع بیماری ها به انسان باشند.
برخی از این بیماری های خطرناک ناشی از سوسک عبارتند از:

  • وبا
  • دیفتیری
  • سل
  • انواع اسهال های خونی
  • تب زرد
  • حساسیت و آلرژی
  • مسمومیت های غذایی
  • فلج اطفال

سوسک ها آنقدر آلوده هستند که با حرکت کردن روی هر سطحی می توانند از خود پاتوژن های آلوده کننده به جا بگذارند. این حشرات، به ویژه زمانی که در آشپزخانه و در کنار مواد غذایی مخفی شوند، می توانند به راحتی انواع بیماری ها را به انسان انتقال دهند بدون اینکه از وجود آن ها در خانه مطلع باشیم. زیرا سوسک ها موجوداتی شب زی هستند و در روز با عبور از درزها و شکاف های بسیار باریک، خود را در قسمت های مختلف خانه به راحتی پنهان می کنند.

محل های مناسب برای پنهان شدن سوسک ها در خانه

انواع سوسک‌

سوسک ها انواع مختلفی دارند و در تمام جهان گسترده شده اند.
می توان گفت هیچ کس نیست که در طول عمرش با یکی از این حشرات چندش آور روبرو نشده باشد. شایع ترین سوسک هایی که در ایران به عنوان سوسک های خانگی و یا سوسک حمام شناخته می شوند عبارتند از:

  • سوسک آمریکایی
  • سوسک آلمانی یا سوسک کابینت

علائم این سوسک ها در خانه شبیه به هم هستند اما در قسمت های مختلفی از خانه، مخفی می شوند.
سوسک های آمریکایی عموماً در فاضلاب ها، دسشویی و حمام پنهان می شوند اما سوسک های آلمانی در آشپزخانه و پشت وسایلی مانندوسایل زیر پنهان می شوند.

  • یخچال
  • اجاق گاز
  • مایکروفر
  • تستر
  • کابینت ها

وجود سوسک در خانه نشانه چیست؟

سوسک ها به دنبال غذا، آب و سرپناه به خانه ها هجوم می آورند.
در صورتی که شرایط زیر در خانه به مدت طولانی وجود داشته باشد، احتمال وجود سوسک در خانه نیز امری غیر قابل انکار است.
شرایطی از قبیل:

  • نامرتب بودن خانه به ویژه آشپزخانه
  • وجود مواد غذایی و تنقلات روی پیشخوان و میز آشپزخانه
  • تمیز نبودن اجاق گاز و فر
  • نشتی آب در آشپزخانه و حمام
  • وجود منافذ زیاد برای ورود به خانه

متاسفانه در صورت مشاهده علائم سوسک در خانه و محل کار، این مکان ها مورد حمله و هجوم سوسک ها قرار گرفته و مدت زمان زیادی از ورود آن ها می گذرد. در این صورت شما باید هر چه سریعتر از سموم قوی کشنده سوسک برای دفع آن ها از خانه کمک بگیرید.

با این علائم به وجود سوسک در خانه پی ببرید

چهار نشانه شایع و شاخص وجود دارد که می توان با استفاده از آن ها به وجود سوسک ها در خانه پی برد. در این صورت می توانید از گسترش بیش از پیش سوسک ها در خانه و انتشار انواع بیماری ها پیشگیری کنید.
این علائم وجود سوسک در خانه عبارتند از:

  • فضولات سوسک
  • بوی ناشی از سوسک
  • مشاهده تخم سوسک
  • پوست به جا مانده از پوست اندازی
  • مشاهده خود سوسک

چگونه متوجه وجود سوسک ها در خانه شویم؟

فضولات سوسک

فضولات سوسک بسته به نوع و اندازه آن ها متغیر است. اما شکل ظاهری فضولات و یا مدفوع سوسک به صورت ذراتی به رنگ سیاه هستند که عرض آن ها تا یک میلیمتر بوده و طول آن ها متغیر است. ادرار آن ها نیز به صورت قطرات و لکه های قهوه ای رنگ است. در ثورت وجود سوسک در خانه، می توان فضولات سوسک را در کناره های دیوار و امتداد قرنیز ها مشاهده کرد. برخی نیز مدفوع سوسک را به پودر فلفل سیاه و یا پودر قهوه شبیه می دانند که با مشاهده آن می توان به راحتی از وجود سوسک در خانه مطلع شد.

بوی سوسک

سوسک ها بوی تند و اذیت کننده ای شبیه به بوی روغن از خود متساعد می کنند و هر چقدر تعداد آن ها بیشتر باشد و دیرتر متوجه وجود آن ها در خانه شده باشید، شدت این بو نیز بیشتر می شود. با اینکه معمولا وقتی این بو را حس می کنید که یک کلونی و یا جمعیت کوچکی از سوسک ها تشکیل شده باشد اما وجود حتی یک سوسک در خانه می تواند به معنی افزایش تعداد آن ها در آینده نزدیک باشد.

البته باید یادآور شد زمانی که شما از سموم کشنده سوسک نیز در خانه استفاده می کنید بسیاری از سوسک ها که در قسمت های مختلف خانه بوده و در مکانی غیر قابل دسترس پنهان شده بودند، می میرند و پس از مدتی بدن آن ها شروع به تجزیه شدن می کند. بنابراین در این زمان نیز بوی بدی از سوسک ها به مشام می خورد که ممکن است در جذب دوباره سوسک ها به خانه بی تأثیر نباشد زیرا سوسک ها از اجساد سایر سوسک ها نیز تغذیه می کنند. بهتر است خیلی سریع، نسبت به دفع سوسک های زنده و یا مرده از خانه اقدام کنید.

تخم سوسک

نرخ تولید مثلی در سوسک ها بسیار بالاست.
آن ها تعداد زیادی تخم را در یک کپسول بسیار محکم قهوه ای رنگی که شبیه به دانه لوبیا قرمز است، قرار می دهند. در حقیقت منظور از مشاهده تخم سوسک، همان کپسولی است که سوسک ها تخم های خود را در آن قرار می دهند. این کپسول که به ootheca معروف است به راحتی قابل مشاهده است و حتی بعد از اینکه سوسک ها از کپسول بیرون می آیند، شما  می توانید پوسته آن را که رها شده اند مشاهده کنید. از بین بردن آن ها به نابودی قطعی سوسک ها در خانه کمک بسیاری خواهد کرد.

سوسک ها تخم های خود را در مکان های غیر قابل دسترس پنهان می کنند

مشاهده پوست سوسک

سوسک ها نیز مانند بسیاری از حشرات دیگر، در مراحل مختلف تا رسیدن به بلوغ، پوست اندازی می کنند. پوست اندازی فرآیندی است که در بسیار یاز موجودات اتفاق می افتد و در آن، جانور لایه بیرونی بدنش را دور می اندازد. مشاهده پوست سوسک ها دلیلی محکم بر وجود آن ها در خانه است.

دیدن سوسک

از قطعی ترین علائم وجود سوسک در خانه، مشاهده خود سوسک ها است که البته کار بسیار سختی است.
زیرا:

  • سوسک ها عمدتا در شب و در سکوت از مخفیگاه هایشان بیرون می آیند
  • بسیار سریع حرکت می کنند

سرعت حرکت سوسک ها بین ۸۰ سانتیمتر تا ۱ متر در هر ثانیه است! به طوری که در ابتدا ممکن است متوجه حضور آن ها نشویم. پوست قهوه ای و تیره آن ها نیز در شب و در تاریکی به سختی قابل مشاهده است. حتی با مشاهده فقط یک سوسک نیز باید هر چه سریعتر برای نابودی سوسک ها اقدام کنید. این حشرات همه چیزخوارند و می توانند انواع بیماری ها را به سرعت در کل خانه پخش کنند. علاوه بر این وجود فضولات و پوست آن ها در خانه نیز می تواند منشأ و دلیل بسیاری از آلرژی ها و حساسیت هایی باشد که بسیار نیز آزار دهنده هستند.

 

سم ریپلزال دافع قطعی انواع سوسک

سم کشنده سوسک ریپلزال

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. فرهاد لطیفی

    باسلام وخسته نباشید حضور شما …مدت یک دو ماهی هست تو منزلم وآشپز خانه ام سوسک زده لطف کنید راهنماییم کنید .داروشو پیدا کنم

  2. پارساپرویز

    خونم پر شده سوسک چکار کنم دوتا بچه دارم

  3. محمد

    چگونه سوسک ها را از خونه بیرون کنیم؟

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

عدم درمان شپش سر
عدم درمان شپش سر و عوارض ناشی از آن

عارضه پدیکولوزیس و مشکلات ناشی از عدم درمان آن آلوده شدن به شپش وضعیت خطرناک و کشنده ای نیست و شپش ها برخلاف تصور غلط عموم ناقل بیماری به انسان ها نیستند ولی به دلیل اینکه وجود شپش در سر و خارش ناشی ازآن ها بسیار آزار دهنده بوده و همچنین احتمال انتقال آلودگی به […]

سفارش سم از طریق: