ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان نیش ساس

آشنایی با حشره ساس

اگر با علائم وجود ساس در خانه آشنا نباشید، مسلماً پس از اینکه یک روز با سوزش و خارش ناشی از نیش ساس بیدار شدید حتما از وجود آن ها در خانه مطلع خواهید شد. ساس ها حشرات ریز و خونخواری هستند که به ساس تختخوابی نیز شناخته می شوند.
ساس ها عمدتاً در محل استراحت انسان ها کمین می کنند.
مکان هایی نظیر:

  • اتاق خواب
  • اتاق نشیمن
  • مسافر خانه ها
  • هتل ها
  • خوابگاه های دانشجویی

اگر به دنبال ساس ها هستید، قسمت های مختلف اتاق خواب را جستجو کنید

ساس ها به قدری کوچک هستند که در شکاف هایی به اندازه عرض یک کارت بانکی به راحتی رفت و آمد می کنند. در این صورت چگونه باید ساس ها را پیدا کنیم؟ در صورتی که در خانه به دنبال ساس ها هستید، در اتاق خواب به دنبال مهم ترین و شایع ترین محل های تجمع ساس ها باشید.
قسمت هایی مثل:

  • زیر تختخواب
  • تاج تختخواب
  • درز روبالشی
  • درز روتختی
  • زیر قاب عکس های دیواری
  • کلید و پریز های برق
  • زیر کاغذ دیواری
  • تمام درز و شکاف های اتاق
  • چین های پرده

از بین بردن ساس‌ ها

اگر به دنبال روشی تاثیر گذار برای درمان نیش ساس هستید، در ابتدا باید تمام ساس ها و تخم های ساس را از بین ببرید. برخی افراد با مشاهده ساس ها در خانه، سعی دارند با استفاده از اسپری های حشره کش معمولی، با آن ها مقابله کرده و ساس ها را از بین ببرند. در حالیکه ساس ها نسبت به بسیاری از اسپری ها مقاوم شده و زنده می مانند. برای از بین بردن ساس و تخم ساس از سموم ساس کش تخصصی استفاده کنید. این سموم به راحتی شما را از شر تمام جمعیت آن ها خلاص می کند.

اما نیش های ساس همچنان روی پوست شما هستند و باید به دنبال روش های مفید و آسان برای کاهش خارش و یا سایر عوارض ناشی از نیش ساس باشید. احساس خارشی که بعد از نیش ساس به شما دست می دهد به دلیل گزیدگی نیست بلکه به دلیل واکنش هیستامین به گزش ساس می باشد. ساس ها در لحظه گزش، ماده ای همراه با بزاق خود ترشح می کنند که منجر به بی حسی خفیف و موضعی در آن قسمت از پوست می شود. بنابراین فرد در آن لحظه متوجه گزش ساس نمی شود.

علائم نیش ساس‌

تشخیص اینکه چه حشره ای ما را نیش زده است کمی سخت به نظر می رسد، به ویژه اینکه در آن لحظه متوجه آن حشره نشده باشیم. بنابراین بهتر است تا حدودی با علائم عمومی و سپس علائم مختص به جا مانده از هر حشره آشنا باشیم. در مورد ساس ها، همانطور که گفته شد در لحظه گزش به دلیل وجود مواد شیمیایی بی حس کننده در بزاق ساس، متوجه گزش نخواهید شد اما پس از مدتی، جای نیش ساس نمایان می شود.
علائم ظاهری نیش ساس عبارتند از:

  • قرمزی پوست
  • تورم محل نیش
  • خارش شدید

نحوه نیش زدن ساس و جای نیش ساس روی بدن

یکی دیگر از مهمترین شاخصه های نیش ساس، زیگزاگی بودن محل نیش است.
آن ها به طور زیگزاگی روی بدن حرکت کرده و در همان محل ها نیز شروع به مکیدن خون میزبان می کنند. ساس ها بر خلاف کک ها عمدتاً اندام های فوقانی بدن را نیش می زنند.

استفاده از دارو برای درمان نیش ساس

برای اینکه از شدت احساس خارش کم کنید باید جلوی ادامه پیدا کردن واکنش تولید هیستامین بدن را بگیرید. استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و حتی آنتی هیستامین هایی مثل دیفن هیدرامین برای کم کردن احساس خارشی که بعد از نیش زدن ساس ایجاد می شود بسیار مؤثر خواهد بود. اما برخی افراد ترجیح می دهند از مواد طبیعی و روش های خانگی برای درمان نیش ساس استفاده کنند.

روش های طبیعی درمان نیش ساس کدامند؟

برخی افراد نسبت به داروهای شیمیایی و حتی آنتی هیستامین ها حساسیت دارند بنابراین ترجیح می دهند از مواد طبیعی برای کاهش خارش و قرمزی ناشی از نیش حشرات از جمله نیش ساس، استفاده کنند.
برخی از موادی که در این شرایط بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  • جوش شیرین
  • آلوئه ورا
  • آب لیمو
  • خمیر دندان
  • دارچین و عسل
  • پوست موز
  • چای کیسه ای

جوش شیرین

جوش شیرین کاربردهای بسیار زیادی در خانه دارد. در این مطلب از فواید دیگر آن نیز با خبر خواهید شد. می توانید از جوش شیرین به عنوان درمان نیش ساس نیز استفاده کنید! جوش شیرین را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد و سپس آن را روی ناحیه ای از پوست که گزیده شده قرار دهید. این کار باعث تسکین سریع خارش شدید نیش ساس خواهد شد. قبل از اینکه آن را از روی پوست تمیز کنید اجازه بدهید که کاملا روی پوست خشک شود.

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که در درمان مشکلات پوستی نیازی به معرفی ندارد. مایع ژل مانند شفافی که داخل برگ های ضخیم و قطور این گیاه ساکولنت یا گوشتی وجود دارد، دارویی مفید برای کلیه مشکلات پوستی اعم از آفتاب سوختگی، جوش و بثورات پوستی قرمز و حتی خارش ناشی از نیش ساس می باشد.

درمان جای نیش ساس با آلوئه ورا

اگر در خانه گیاه آلوئه ورا دارید، فقط کافیست یکی از برگ های آن را ببرید و مایع ژله مانندی که از آن بیرون می آید را روی پوست خود بمالید. این ماده به سرعت باعث کاهش خارش، قرمزی و تورم در ناحیه گزش خواهد شد. همچنین می توانید از لوسیون هایی که حاوی ژل آلوئه ورا می باشند نیز استفاده کنید.

آب لیمو

آب لیمو نه تنها خواص ضد باکتریایی دارد و از بروز عفونت در پوست جلوگیری می کند، بلکه با منقبض کردن بافت پوست به شکل موضعی و جلوگیری از انتقال خون باعث خشک شدن جوش ها و تحریکات پوستی و کاهش اثرات نیش حشراتی مانند ساس می شود.

خمیر دندان

درمان نیش ساس با خمیر دندان شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی خمیر دندان به داشتن اثرات مفید در خشک کردن جوش های پوستی معروف است اما در مورد نیش ساس نیز همینطور است؟ خمیر دندان حاوی مِنتول (Menthol) است که پس از تماس با محل گزیدگی باعث بهبود احساس خارش می گردد. اما توصیه ما بیشتر به استفاده از خمیر دندان های نعنایی است.

دارچین و عسل

یکی از بهترین روش های درمانی خانگی برای نیش ساس، دارچین و عسل است.
دارچین خواص ضد التهابی دارد و عسل نیز باعث مرطوب شوندگی پوست شده و خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. تنها کافیست چند قطره عسل را با ۲ یا ۳ قاشق غذاخوری پودر دارچین ترکیب کنید. سپس آن را روی محل نیش قرار دهید. پس از مدت زمان کوتاهی، متوجه کاهش خارش، تورم و قرمزی پوست خواهید شد.

پوست موز

بعد از مصرف موز، پوست آن را دور نریزید.
سطح داخلی پوست موز را روی قسمتی که مورد گزش ساس قرار گرفته است، بمالید تا احساس خارش آن کمتر شود.

چای کیسه ای

پس از مصرف چای کیسه ای، آن را دور نریزید چرا که یکی از بهترین روش های درمانی خانگی برای رفع عوارض جانبی نیش ساس است. چای کیسه ای استفاده شده را که هنوز مرطوب است را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. پس از ۳۰ دقیقه آن را بیرون بیاورید و مستقیما روی محل نیش ساس روی پوستتان بگذارید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. این ۱۵ دقیقه برای اثر کردن تانن های داخل چای و تسکین شدت خارش پوستی کافی خواهد بود.

 

سم کشنده ساس

سم کشنده ساس بدباگ اوت

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. سیماقلی پور

    خیلی مفیدبود

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

عدم درمان شپش سر
عدم درمان شپش سر و عوارض ناشی از آن

عارضه پدیکولوزیس و مشکلات ناشی از عدم درمان آن آلوده شدن به شپش وضعیت خطرناک و کشنده ای نیست و شپش ها برخلاف تصور غلط عموم ناقل بیماری به انسان ها نیستند ولی به دلیل اینکه وجود شپش در سر و خارش ناشی ازآن ها بسیار آزار دهنده بوده و همچنین احتمال انتقال آلودگی به […]

سفارش سم از طریق: