ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

کک ها حشرات کوچکی هستند که پوسته های سختی دارند و همین موضوع، از بین بردن کک ها در خانه؛ به ویژه در حیوانات خانگی؛ را به مسئله ای دشوار مبدل کرده است. اما برخی مواد طبیعی و ساده وجود دارند که معمولاً در دسترس همه افراد بوده و از طریق آن ها می توان کک هایی که در اقصی نقاط خانه وجود دارند را دفع نمود. در ادامه به بررسی این مواد و روش به کار بردن آن ها می پردازیم.

روش های طبیعی برای دفع کک ها از خانه

خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یکی از موارد پرکاربرد برای کنترل آفات است.
می توان از آن در دامداری ها و مرغداری ها برای رفع شپش، انواع کرم های ریز و کنه نیز استفاده کرد. این خاک با جذب آب بدن حشرات موجب شکسته شدن اسکلت خارجی حشرات می شود و از این طریق موجب مرگ آن ها می شود. خاک دیاتومه یک روش طبیعی عالی برای کشتن کک ها در تمام مراحل زندگی؛ از تخم تا کک بالغ؛ می باشد. این روش را می توان در حیوانات خانگی و خانه ها به عنوان کنترل طبیعی کک به آسانی مورد استفاده قرار داد.

خاک دیاتومه برای کنترل انواع آفات به ویژه از بین بردن کک کاربرد گسترده ای دارد

خاک دیاتومه، راهی آسان برای رهایی از شر کک ها

در استفاده از خاک دیاتومه بسیار مهم است که شما از نوع خوراکی این ماده استفاده کنید.
اگر به این ماده حساسیت دارید، موقع پخش این خاک در خانه، از ماسک استفاده کنید. بهتر است این ماده پودری سیلیسی توسط شما و یا حیوانات خانگی تان استنشاق نشود.

خاک دیاتومه برای از بین بردن کک در حیوانات خانگی

از خاک دیاتومه می توان برای پیشگیری از ابتلا به کک و تمیز نگه داشتن خانه و حیوانات خانگی نیز استفاده کرد. در مکان خواب حیوانات خانگی خاک دیاتومه قرار دهید و از این طریق مانع شیوع و گسترش کک ها در خانه شوید، زیرا معمولاً کک ها از طریق حیوانات خانگی به خانه راه پیدا می کنند. بنابراین تمیز نگهداشتن حیوانات نقش مهمی در عدم ابتلا به کک در خانه ایفا می کند. برای از بین بردن کک ها در خانه می توان خاک دیاتومه را کل فضای خانه پخش کرد. می توان این پودر کشنده کک را در کفپوش های چوبی کل خانه پخش کرد و سپس یک شبانه روز خانه را ترک کرده و پس از برگشتن به خانه، کل خانه را جاروبرقی بکشید.

* توجه:

اگر از این روش استفاده کردید، ابتدا خانه را با جارو دستی تمیز کنید و سپس از جاروبرقی استفاده نمایید.
این مقدار از خاک دیاتومه موجود در خانه ممکن است جاروبرقی را خراب کند.

اسانس ها

اسانس ها کاربردهای زیادی دارند و از نظر ترکیبات، موادی هستند که برای بدن انسان و حیوانات خانگی مضر نیستند.
همه مواردی که در زیر به آن ها اشاره شده است به دفع کک از خانه کمک می کنند.

  • اسانس لیموترش
  • اسانس نعناع
  • اسانس اکالیپتوس
  • اسانس چوب سدر
  • اسانس اسطوخودوس

روغن درخت سدر، ماده ای طبیعی که به آسانی کک ها را می کشد

همه حیوانات خانگی واکنش های یکسان و مشابهی در برابر بوی اسانس ها نخواهند داشت! بلکه برخی از آن ها نسبت به سایر حیوانات حساس تر هستند. بنابراین اگر از اسانس برای از بین بردن کک در خانه استفاده می کنید، با مقدار کمی از اسانس شروع کنید.

کک ها در مراحل مختلف زندگی شان (تخم، لارو، بلوغ) روی وسایلی نظیر مبل، رختخواب و فرش زندگی می کنند، بنابراین بهتر است از اسانس ها روی ملافه و مبلمان استفاده کنید تا به طور طبیعی از شر کک ها خلاص شوید. فقط چند قطره از اسانس را روی این نوع از وسایل اسپری کنید. در صورتی که حیوان خانگی شما نسبت به اسانس آلرژی نداشته باشد می توان آن را روی بدن سگ و یا گربه نیز اسپری کرد.

اسانس ها در از بین بردن کک ها نقش مهمی دارند

از بین بردن کک با سرکه سیب

سرکه سیب کاربردهای فراوانی در زندگی ما دارد و یکی از این کاربردها از بین بردن کک ها می باشد.
برای مصرف سرکه سیب در جهت دفع کک ها می توانید به سادگی نصف فنجان آب و نصف فنجان سرکه سیب را در یک بطری اسپری قرار داده و به حیوان خانگی یا قسمت های مختلف خانه اسپری نمایید. همچنین می توانید برای اثرگذاری بیشتر، به این ترکیب چند قطره اسانس نیز اضافه کنید.

از سیب سرکه سیب برای خلاص شدن از شر کک ها استفاده نمایید

تله نوری

ساخت یک تله برای به دام انداختن کک ها شاید کار سختی به نظر برسد اما اینگونه نیست. ساخت تله برای کک بسیار آسان است، کافی است یک تله نوری درست کنید.
وسایل لازم برای ساخت تله کک کش:

  • منبع نور مثل: چراغ قوه یا شمع
  • یک ظرف کوچک
  • آب
  • صابون یا مایع ظرفشویی

تله نوری روشی ساده و کم هزینه برای کنترل کک ها است.

آب و صابون را با هم مخلوط کرده و در یک ظرف می ریزیم، سپس منبع نور را در بالای آن قرار می دهیم تا کک ها جذب نور شده و سپس در آب حاوی صابون بیفتند. به این ترتیب کک ها در تله گرفتار شده و راه نجاتی ندارند. با استفاده از این تله که فقط با کمی آب و صابون می توان کک ها را از بین برد. وقتی شب اتاق تاریک است، کک ها به سمت نور به کار رفته در تله کشیده می شوند و درون آب می پرند و می میرند. تله نوری روشی ساده و کم هزینه برای کنترل کک ها است.

برای مقابله با کک ها از ترکیبی از مواد خانگی استفاده کنید

شما می توانید با ترکیب مواد گیاهی، اسانس ها و خاک دیاتومه، یک سلاح مرگبار برای مقابله با کک ها بسازید.
گیاهانی مانند گیاهان زیر دارای خواصی برای دفع کک می باشند:

  • علف گربه
  • رزماری
  • مریم گلی
  • بومادران

این گیاهان را کوبیده، سپس با خاک دیاتومه مخلوط کنید و چند قطره اسانس سدر یا اکالیپتوس به آن اضافه کنید و در قسمت هایی که کک ها در آن جا بیشتر یافت می شوند قرار دهید.
حتی می توانید این ترکیب کشنده کک را روی بدن سگ ها نیز استفاده کنید.

جاروبرقی کردن و تمیز کردن خانه

این یک حقیقت آشکار است که یک خانه تمیز، جای مناسبی برای تجمع کک ها نخواهد بود. این حشرات خونخوار کوچک به آسانی در میان وسایل و موی حیوانات خانگی ما پنهان می شوند، بنابراین تمیز کردن و جارو زدن های مکرر برای از بین بردن کک و ممانعت از هجوم کک ها ضروری است. این یک روش مؤثر در درمان زودهنگام و خلاصی از شر کک ها خواهد بود.

از بین بردن کک ها با استفاده از جاروبرقی

شما باید هفته ای دو بار تمام محیط خانه را جاروبرقی بکشید. اگر حیوان خانگی دارید، بهتر است این کار را حتی در دفعات بیشتری هم انجام دهید. تمام طبقات و اتاق ها را جارو بکشید. همچنین بهتر است مقدار کمی خاک دیاتومه را در کیسه جاروبرقی بگذارید تا به کشتن کک های گرفتار شده در جاروبرقی کمک کند.

چوب درخت سدر، ماده ای فوق العاده برای دفع کک

روغن درخت سدر در روش استفاده از اسانس ها برای از بین بردن کک نیز نام برده شده است. سدر تأثیر فوق العاده ای در کشتن کک ها دارد، ماده ای طبیعی که به راحتی به ما در دفع کک ها کمک می کند. اما از چوب این درخت که به صورت تراشه های کوچک در آمده است نیز می توانید استفاده کنید. تراشه های چوب سدر را در محل خواب حیوان خانگی قرار دهید، در این صورت کک ها به آن ناحیه نزدیک نخواهد شد.

روش های طبیعی و آسان همیشه مورد استقبال عموم قرار می گیرند اما عموماً بازده دیر هنگامی دارند. بهتر است از این روش ها برای پیشگیری و از سموم دفع کک تخصصی برای مقابله قطعی با این آفات بیماری زا و خطرناک استفاده کرد.

 

سم کشنده کک فلاز تیک مانگ

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. رضا

    سلام ضمن تشکر از مقاله بسیار مفید، یک راهکار دایمی برای رهایی از شر انواع حشرات پیشنهاد میکنم اونم استفاده از حشره کش برقی تارپادام است که یک روش جدید برای جذب حشرات داره و از طریق شبیه سازی میزبان اونها رو به خودش جذب و نابود میکنه با این حشره کش و قرار دادن طعمه داخل آن می تونید انواع حشرات رو شکار کنید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: