ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

مؤثرترین راه برای از بین بردن مورچه هایی که به خانه شما وارد می شوند چیست؟ برای پاسخ به این سؤال ابتدا لازم است انواع گونه های مورچه های مهاجم را بشناسید و چند نکته کلیدی اصلی کنترل مورچه ها را در نظر بگیرید.

روش های ساده برای از بین بردن مورچه ها در خانه

مورچه ها را بشناسید

اولین قدم برای کنترل مورچه ها در داخل و اطراف خانه این است که نوع مورچه را شناسایی کنید.
با وجود آنکه طعمه ها یکی از بهترین گزینه ها برای کنترل مورچه ها هستند اما مورچه های مختلف ترجیحات غذایی گوناگونی دارند. علاوه بر این، برخی از مورچه ها به ندرت وارد خانه ها می شوند یا برخی از آن ها به تنهایی وارد خانه می شوند. بنابراین برای خلاص شدن از شر مورچه هایی که در خارج از خانه زندگی می کنند، نیاز به گذاشتن طعمه های مختصر و اندک در داخل خانه است. با شناخت مشخصات مورچه های مختلف می توان سریعتر به نتیجه دلخواه در از بین بردن آن ها دست یافت.

مورچه های رایج در خانه ها، مورچه های نجار و مورچه های سیاه بدبو

رایج ترین مورچه هایی که ممکن است در خانه با آن ها روبرو شوید عبارتند از:

پیشگیری و کنترل مورچه‌ ها

مورچه ها را می توان به بهترین نحو از طریق یک برنامه یکپارچه پیشگیری، ممانعت و کنترل، از بین برد و یا حداقل مانع از ورود آن ها به خانه شد.

جمع کردن مواد غذایی ریخته شده روی سطح

دلیل اصلی ورود مورچه ها به خانه، جستجوی غذا یا آب است.
هنگامی یکی از مورچه ها یا تعدادی از آن ها غذا پیدا کردند، آن را به لانه خود حمل می کنند و این مورچه های پیشرو، فرومون های شیمیایی مشخصی را برای مورچه های دیگر کلونی رها می کنند تا آن ها اطلاعاتی را در مورد آذوقه جدید کلونی کسب کنند. بنابراین اولین قدم برای از بین بردن مورچه های خانه تان، حذف منابع غذایی یا آب است.

دلیل اصلی ورود مورچه ها به خانه، جستجوی غذا یا آب است.

مواد غذایی و خرده های غذایی ریخته شده در کف خانه، قفسه و انبار مواد غذایی، در گوشه ها و کنار کابینت ها را تمیز کنید.

جارو زدن مداوم خانه

مرتباً فرش ها و کف اتاق ها را جارو بکشید. با این کار هیچ گونه مواد غذایی برای دسترسی مورچه ها، باقی نمی ماند.

تمیز کردن غذای حیوانات خانگی

در صورتی که حیوان خانگی دارید بعد از اتمام غذای حیوان خانگی، همانطور ظرف غذای حیوان خانگی را رها نکنید. در حالی که حیوانات خانگی به آب نیاز دارند، بایستی منابع آب آن ها را تا حد ممکن محدود کنید به خصوص اگر مشکوک هستید، حضور مورچه ها به دلیل منابع آب باشد تا زمانی که مورچه ها را تحت کنترل بگیرید، منابع آب را محدود کنید.

بیرون بردن زباله ها

برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند و البته جذاب برای مورچه ها و سایر آفات، مرتباً زباله ها را از خانه خارج کنید و سطل زباله را تمیز کنید. اگر فرایند بازیافت زباله ها را انجام می دهید، قبل از جدا سازی و ذخیره سازی زباله های بازیافتی، همیشه آن ها را بشویید و این مواد را در سطل نگه دارید. در صورت امکان، ظروف بازیافتی را در فضای بیرون و دور از خانه نگه داری کنید.

بوی زباله ها در خانه عامل مهمی در جذب مورچه ها است

مرتب نگهداشتن باغچه

چمن ها را کوتاه کرده و درخت ها و بوته ها را هرس کنید تا از طریق آن ها، مورچه ها به خانه راه نیابند. بهتر است در باغچه ها از سموم تخصصی مورچه کش استفاده کنید تا مانع از ساخت کلونی توسط مورچه ها در خاک باغچه شوید.

درز بندی تمام مکان های احتمالی ورود مورچه‌ به خانه

از عدم ورود مورچه ها اطمینان حاصل کنید. برای این کار، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • درز بندی ترک ها و شکاف دیوارها
  • نصب توری مناسب در تمام پنجره ها
  • بسته بودن محکم درب ها

در این میان یکی از مهم ترین مکان ها برای درزبندی موارد زیر هستند:

  • سوراخ های به جا مانده از لوله کشی ها
  • مکان های سیم کشی برق
  • مکان های عبور کابل تلفن

تمام این نقاط و راه های ورود مورچه به خانه را بررسی کنید و آن ها را درز گیری نمایید.

تعمیر نشتی آب در قسمت های مختلف خانه و حیاط

نشت آب در داخل و خارج از خانه را ترمیم کنید و آب پخش شده استخر در اطراف قسمت بیرونی را حذف کنید. آب و محیط های مرطوب نقش مهمی در جذب مورچه ها به خانه دارند.

انواع روش های از بین بردن مورچه ها

اسپری های حشره کش

اسپری ها به ندرت در از بین بردن مورچه ها موفق هستند! چرا که پاشیدن سم به مورچه ها فقط مورچه های کارگر جستجو کننده غذا را می کشد. سموم حرفه ای ضد مورچه به نحوی فرموله شده اند که قدرت کافی برای نفوذ به اعماق لانه مورچه ها را دارند. بنابراین در انتخاب بین اسپری های معمولی و طعمه، توصیه می شود از طعمه برای کشتن مورچه ها استفاده شود. این امر به این دلیل است که بیشتر مورچه های کلونی از جمله ملکه هرگز لانه را ترک نمی کنند و  آن ها توسط غذاهایی که مورچه های کارگر به لانه ها می آورند، تغذیه می شوند.

اسپری آفت کش، روش مناسبی برای از بین بردن مورچه ها نیست

طعمه های ضد مورچه‌

طعمه های مورچه برای جذب مورچه ها، از یک یا چند ماده غذایی به همراه یک حشره کش که به کندی در بدن مورچه ها تأثیر می گذارد، ساخته شده اند. بدین ترتیب مورچه های کارگر می توانند طعمه را به لانه ببرند تا سایر اعضای کلونی نیز، قبل از نابودی مورچه حامل غذا، توسط طعمه ای که آن مورچه حمل کرده است، تغذیه کنند و از بین بروند. در این روش، طعمه به جای اینکه فقط چند مورچه کارگر را مانند روش اسپری کردن بکشد، کل اعضای کلونی از جمله ملکه، که مسئول بوجود آمدن مورچه های دیگر و افزایش تعداد مورچه های کلونی است را نیز می کشد.

در ابتدا ممکن است به نظر برسد که طعمه، روشی بسیار کند برای خلاص شدن از مورچه ها در خانه است اما تأثیر طولانی مدت بسیار بیشتری نسبت به پاشیدن مداوم اسپری های حشره کش به تعدادی از مورچه ها در قسمت های مختلف خانه خواهد داشت.

انتخاب بهترین روش مقابله با مورچه ها

استفاده از طعمه ها نسبتاً ساده است اما از آنجا که مورچه های مختلف ترجیحات غذایی مختلفی دارند، لازم است گونه های مختلف مورچه را که باعث ایجاد مشکل در خانه می شوند را شناسایی کنید. طعمه های مورچه ها در حالت های مختلف در بازار موجود هستند. انواع طعمه عبارتند از:

  • ژله ای
  • خمیری
  • دانه ای و گرانول

ظروف درب پوشیده محکم برای کودکان و حیوانات خانگی ایمن هستند و می توانید از آن ها در منازل و اطراف خانه استفاده کنید اما در صورت رعایت تمام دستورالعمل های برچسب، می توانید از قرص و ژل های باز نیز استفاده کنید و آن ها را بایستی در جایی قرار داد که بچه ها حیوانات خانگی یا حیوانات غیر هدف با آن ها تماس نشده باشند. اما توصیه ما به شما، استفاده از سموم دفع مورچه است که با مواد کاملاً طبیعی و بی خطر فرموله شده اند. با استفاده از این سموم در زمان کوتاهی می توانید از شر تمام مورچه های موجود در کلونی خلاص شوید.

 

سم تضمینی مورچه

سم کشنده مورچه ها

سم کشنده مورچه انت کیلر گاردن پرو

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. علیرضا شفیعی

    درود بر شما … مطالب عالی ولی من از سموم نتیجه کلی ودلخواه نگرفتم .و باور کنید .از بس ب منزل ما برای باغچه می آیند و گروه های مختلف در زیر زمین وحتی زیر ایزوگام لانه ها داشته .و دارند .. من تعداد زیادی را کشف ونابود کردم .و حتی دو ماهی است روز آنه حدود ده هزار با عمل غیرفیزیکی و سم ازبین می برم . ولی باز … روز بعد بیشتر می آیند . کاش اطلاعات بیشتر در مورد زاد ولد .می گفتند و عقیم شدنی بودند ..!؟

    1. admin

      چشم حتماً.

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: