ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

معرفی رتیل ها

رتیل ها از تیره Tarantula تارانتولاها بوده و بزرگترین و نادرترین عنکبوت های دنیا به شمار می روند.

سایز بزرگ و بدن پوشیده از موی رتیل ها، آن ها را از دید مردم به جانورانی ترسناک تبدیل کرده است. با این وجود باید گفت تارانتولاها چندان که به نظر می رسد خطرناک نیستند. در واقع، این عنکبوت ها، جانداران منزوی هستند که برخی افراد آن ها را به عنوان حیوانات خانگی پرورش می دهند. رتیل ها در بخش جلویی دهان خود دو دندان بزرگ دارند که از آن برای گزیدن و کشتن طعمه استفاده می کنند. این دندان ها هرچند نادر اما می توانند برای نیش زدن انسان ها هم به کار گرفته شوند. رتیل گزیدگی اغلب دردی مشابه درد نیش زنبور در فرد ایجاد می کند؛ اما در صورت سمی بودن رتیل، این گزیدگی می تواند خطرناک و کشنده باشد. پس برای پیشگیری از این احتمال، چنانچه در خانه خود متوجه حضور این آفات شده اید، بلافاصله برای از بین بردن رتیل ها اقدام کنید.

تشخیص رتیل از عنکبوت

ویژگی های فیزیکی تارانتولاها

اندازه:

بیش از ۸۰۰ گونه مختلف از تارانتولا در دنیا وجود دارد که با از نظر الگوهای رنگی، تنوع بالایی دارند. ویژگی مشترک تمامی این گونه ها، اندازه بزرگ آن ها است. طول بدن تمامی رتیل ها بین ۲.۵ تا ۱۰ سانتیمتر بوده و طول پاهایشان به گونه ای است که یک رتیل می تواند گستره ای به قطر بین ۸ تا ۳۰ سانتیمتر را اشغال کند. یعنی اینکه یک تارانتولا می تواند به بزرگی یک بشقاب غذاخوری باشد.

رنگ:

اکثر رتیل ها سیاه یا قهوه ای رنگ بوده و بدن های پر مویی دارند. موی بدن تارانتولا صفت بارز دیگری برای تشخیص آن ها از سایر عنکبوت ها است. موهای متراکم و زیاد بدن رتیل ها ظاهر این عنکبوت ها را بزرگتر از اندازه واقعی شان جلوه می دهد.

عادات و رفتار رتیل‌ها

رتیل ها موجوداتی هستند که در شب فعالیت دارند و اکثراً فعالیت خود برای یافتن و شکار طعمه ها را در زمان تاریک شدن هوا آغاز می کنند. آن ها خوردن حشرات و حتی برخی مهره داران کوچک نظیر قورباغه و مارمولک های کوچک همچنین شکار سایر عنکبوت ها را ترجیح می دهند. این عنکبوت های بزرگ جثه، بسیار ترسو بوده و غالباً از انسان ها می گریزند مگر اینکه خطری جدی احساس کنند. در چنین مواقعی رتیل برای رهانیدن خود از خطر، متوسل به گزیدن انسان می شود.

محل اختفای رتیل

رتیل ها برای پنهان شدن در اطراف خانه، مکان های زیر را ترجیح می دهند:

  • اطراف و گوشه های تاریک پارکینگ و انبارها
  • فضاهای تنگ و باریک کف اتاق
  • حفره های موجود در آجرهای حیاط

چگونگی از بین بردن رتیل

در صورتی که در خانه تارانتولا دیدید می توانید به کمک روش هایی که در ادامه آورده شده است، از شر آن ها خلاص شوید. در ادامه این مقاله راهنمایی های مرحله به مرحله راحتی گردآوری شده که در سریع ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه، در دفع رتیل از خانه به شما کمک می کند.

بررسی خانه برای یافتن رتیل ها

از توضیحات آورده شده درباره رتیل ها استفاده کنید تا بتوانید آن ها را در اطراف خانه و محل زندگی خود بیابید. پس از یافتن این آفات، از سم رتیل بسیار قوی آجندا برای از بین بردن رتیل های مزاحم استفاده کنید.

رتیل از کجا وارد خانه می شود؟

در طی تابستان و پاییز، رتیل ها می توانند از طریق درب و پنجره باز یا شیشه های شکسته وارد خانه ها شوند. درب های توری چفت نشده یا آسیب دیده نیز از جمله نقاط ورود رتیل به خانه هستند. ناودان ها یا پنجره های زیرزمین ها نیز مجرای مناسبی برای ورود رتیل به خانه مهیا می کنند. قسمت های تاریک و ساکت خانه، از جمله مکان هایی هستند که برای یافتن رتیل ها باید مورد بررسی قرار بگیرند.

دنبال چه چیزی باشیم؟

در هنگام بررسی خانه، به دنبال عنکبوت های بزرگ جثه ای بگردید که به سرعت حرکت می کنند. ظاهر و سایز رتیل ها باعث می شود که پیدا کردن آن ها در یک خانه یا ساختمان، راحت باشد. دیدن تارهای ابریشمی تنیده شده، با اینکه خیلی نادر اتفاق می افتد، اما نشانه دیگری از وجود رتیل در خانه یا ساختمان است.

از بین بردن رتیل ها با تخریب پناهگاه آن ها

نحوه رسیدگی و رفع مشکل

قبل از استفاده سموم دافع و کشنده رتیل، حتماً دستورالعمل استفاده از محصولات را با دقت بخوانید و طبق آن محصول را استفاده کنید. در صورت نیاز، حین استعمال محصولات شیمیایی با پوشیدن تجهیزات حفاظتی، از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. برای از بین بردن رتیل ها، ابتدا باید جلوی سکونت آن ها در خانه تان را بگیرید. به این منظور باید مواردی را که این عنکبوت های بزرگ را به خانه ها جذب می کند، حذف کنید. به عنوان مثال، استفاده از حشره کش ها با ریشه کنی آفات، سبب محدود شدن منابع غذایی و دفع رتیل از محوطه اطراف خانه ها می شود.

گام های اساسی از بین بردن رتیل ها

گام نخست:

نظافت و پاکسازی منزل از وسایل بلااستفاده

هر چه وسایل بلااستفاده در خانه ای بیشتر باشد، احتمال لانه گزینی رتیل ها در آنجا، بیشتر می شود. به همین دلیل برای دفع رتیل ها، خانه خود را همواره مرتب نگاه داشته و لوازم غیرضروری که انبار کرده اید را دور بریزید. مخصوصاً فضاهایی را که وسایل را در آنجا انبار می کنید، مرتب و پاکسازی کنید.

کمدها، گاراژ، زیرزمین اتاق زیر شیروانی و انباری از جمله این فضاها هستند.

ضمناً اگر در خانه با تهاجم سایر آفات مواجه هستید، اول آن ها را از بین ببرید.
وجود این حشرات، خود عاملی برای جذب رتیل ها به خانه شما است.

گام دوم

استفاده از حشره کش

وقتی خانه خود را مرتب و پاکسازی کردید، به دنبال مناطقی بگردید که رتیل در آنجا لانه کرده است. رتیل ها تمایل دارند که در گوشه های تاریک با حداقل میزان تار تنیدن لانه درست کنند. وقتی لانه آن ها را یافتید می توانید از روش های مختلف برای از بین بردن رتیل ها اقدام کنید. بهترین روش برای کنترل و مهار رتیل ها استفاده از سم رتیل کش قوی آجندا می باشد. این سم با از بین بردن مؤثر رتیل ها، از خطرات ناشی از این آفات پیشگیری می نماید.

گام سوم

تله های چسبی کار بگذارید

در صورتی که در اطراف یا داخل خانه خود هیچ رتیلی پیدا نکردید، اما احتمال می دهید این آفات در گوشه و کنار پنهان شده باشند، می توانید به کمک تله های چسبی که اغلب برای به دام انداختن موش ها مورد استفاده قرار می گیرد، از ورود رتیل به خانه خود پیشگیری کنید. می توانید تله های چسبی را در نواحی که مشکوک هستید، داخل و خارج خانه، قرار بدهید تا نهایتاً این عنکبوت ها در تله اسیر شوند.

از بین بردن رتیل با تله چسبی

بهترین مکان ها برای قرار دادن تله چسبی رتیل‌

بهترین مکان ها برای قرار دادن تله چسبی و به دام انداختن رتیل ها عبارتند از:

  1. پارکینگ و گاراژ
  2. اتاق زیر شیروانی
  3. زیرزمین و انبار
  4. گوشه های دیوارها
  5. جایی که رتیل ها اغلب در آنجا حضور دارند و فعالیت می کنند.

از زمان کار گذاشتن تله ها تا به دام افتادن تارانتولاها، زیاد طول نخواهد کشید.
تارانتولاهایی که در حال پرسه زدن هستند به محض پا گذاشتن بر روی چسب گرفتار می شوند و دیگر نمی توانند خود را از چسب جدا کنند.

 

سم آجندا، سم کشنده قطعی رتیل ها

سم کشنده رتیل آجندا

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: