ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

‌‌‌محیط نگه داری از‌ دام ها، شرایط مساعدی برای جذب مگس ها دارد. مگس‌ ها به موادی مانند فضولات دام، زباله های موجود در دامداری ها، مواد علوفه ای و غذای دام ها جذب می شوند. در صورتی که اقدامات درست و عملی برای از بین بردن مگس ها صورت نپذیرد، مگس ها به ویژه مگس های گزنده، می توانند آسیب های زیادی به سلامت دام ها وارد کنند.

چه نوع مگس هایی در دامداری ها وجود دارند؟

دفع مگس ها و کاهش جمعیت آن ها زمانی که هنوز تعداد مگس ها در مراکز پرورش دام، زیاد نشده است، اهمیت زیادی دارد. کنترل زود هنگام مگس ها به کاهش تعداد آن ها و سرعت تبدیل شدنشان به یک مشکل بزرگ، جلوگیری خواهد کرد. دو نوع مگس در دامداری ها وجود دارد که باید کنترل شوند و به دو گروه تقسیم می شوند:

  • مگس های گزنده
  • مگس های خانگی

هم مگس های معمولی و هم مگس های گزنده در دامداری ها یافت می شوند

مگس های گزنده می توانند بیماری های خطرناکی در دام ها به وجود بیاورند مانند:

  • New Forest eye
  • summer mastitis

اما مگس های خانگی، مگس های مزاحمی هستند که در دامداری ها بر بهره وری دام ها تأثیرات مخرب زیادی می گذارند.

اهمیت محافظت از دامداری ها در برابر مگس

مگس ها می توانند خسارات بزرگ مالی، هم در هر بخش از‌ تولیدات لبنی موجود در دامداری و هم از‌ طریق کاهش مصرف خوراک دام، که بر بهره وری و نیز انتقال بیماری ها نقش دارند، تأثیر بگذارند. مطالعات روی گاوها نشان داده است، مشکلاتی که مگس ها در دامداری ها به وجود می آورند، می تواند باعث کاهش نرخ رشد تا ۳۰۰ گرم گوشت و ۵۰۰ میلی لیتر شیر، در روز شود. همچنین وجود مگس ها در مرغداری نیز می تواند مشکلات مشابهی را کاهش راندمان تولید به وجود بیاورد.

همچنین با استفاده از گزینه های مرتبط با کنترل مگس ها، دامداران باید به منظور کاهش جمعیت مگس ها، اقداماتی ویژه و به موقع انجام دهند. به عنوان مثال، از بین بردن مگس ها شامل تمیز کردن منظم محیط زندگی دام و استفاده از‌ مواد ضد عفونی کننده است؛ یعنی داشتن مدیریت صحیح و اطمینان از اینکه فضولات آن ها به طور منظم جمع آوری می شود.

چرا محصولات کنترلی برای از بین بردن مگس ها، با هم متفاوت هستند؟

تمام محصولات کنترل مگس، از‌ پیرتروئیدها مصنوعی استفاده می کنند.
این مواد در اثر تماس با مگس ها، آن ها را از بین می برد. با این حال، محصولات دارای مواد اکتیو متفاوت و با مقدار های متغیر هستند و به همین دلیل است که آن ها قدرت پوششی متفاوتی دارند؛ استفاده از محصولات مگس کش متفاوت، بسته به برخی شرایط متفاوت خواهد بود.

  • زمانی که از‌ دام ها شیر دوشیده می شود یا فعالیت های دیگری صورت می پذیرد
  • نوع مگس ها
  • شدت حمله مگس ها

هنگام انتخاب یک محصول، مهم است که نیاز خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا درمان های مداوم امکان پذیر هستند و اینکه آیا می خواهید هزینه های مضاعف برای محصولات ویژه را بپردازید؟ جنبه‌هایی مثل این که آیا در حال درمان یک حیوان شیرده هستید؟ در نظر داشته باشید که در کنار هر محصولی که انتخاب می‌کنید باید با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از‌ آن ها استفاده کنید.

محصولات از بین برنده مگس ها

دو گزینه برای از بین بردن قطعی مگس ها عبارتند از:

  • چسب های مگس کش
  • سموم مگس کش

برچسب های مخصوص مگس ها

تله های چسبی مگس تنها محصولی است که می توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید که نیازی به دفع مجدد مگس ها وجود ندارد. این روش تضمین لازم را برای چهار ماه استفاده، تضمین کرده است. هنگام انتخاب یک محصول، باید بدانید که آن محصول مورد نظر چگونه از حیوان و دام ها محافظت می‌کند. برچسب های مگس ها از حیوانات در برابر هجوم مگس ها و مزاحمت ناشی از آن ها محافظت می کند.

برای دفع مگس ها در مراکز پرورش دام می توان از تله های چسبی نیز استفاده کرد

مزایا:

این نوع محصول کنترل طولانی مدتی را در یک فصل در اختیارتان قرار می دهد؛ بنابراین نیازی به درمان و کنترل مجدد نیست. این کار هزینه های اضافی دامداری برای حفظ سلامت دام ها، را کاهش می دهد و همچنین تلفات تولید مربوط به جابجایی دام ها را پایین می آورد. سایر مزایا عبارتند از:

  • کاهش شانس رشد جمعیت مگس
  • ایده آل برای تمام دام ها
  • عدم تأثیر روی شیر و یا گوشت دام
  • استفاده آسان
  • حفظ ارامش دام
  • قابل استفاده برای دام ها در سنین مختلف
  • محافظت از دام در برابر هرگونه آزار ناشی از مگس ها و نیش آن ها
معایب:

این روش درمانی می تواند گرانتر از دیگر روش ها باشد.
زیرا باید در قسمت های مختلفی از دامداری از این نوع برچسب ها استفاده کرد. با این حال، نیازی به تکرار مجدد آن نیست چرا که این محصول در طی یک فصل، در از بین بردن مگس ها خیلی خوب عمل می کند و در نتیجه بر روی زمان و نیروی کار صرفه جویی می شود.

محافظت از دام ها در برابر مگس با سایر محصولات مگس کش

طیف وسیعی از محصولاتی که بر روی پوست دام ریخته می شود تا آن ها را از انواع مگس و برخی انگل ها محافظت کنند. این محصولات دارای فاکتور های متعددی مانند طول محافظت، مقدار مورد نیاز، و روش های مختلف استفاده در زمان تهیه شیر و گوشت از دام ها هستند. بسیاری از محصولات مرتبط با این دسته، دام را از آزار و اذیت ناشی از نیش مگس ها و همچنین در برابر شپش ها و سایر آفات مربوط به دام محافظت می کنند.

مزایا:
  • استفاده آسان
  • در مقابل اکثر مگس ها و بسیاری دیگر از آفات مزاحم، از دام محافظت می کند
  • به اندازه برچسب های مگس، گران قیمت نیستند، هرچند تکرار مداوم آن ها مورد نیاز است که می تواند هزینه آن را بیشتر کند.
معایب:

این محصولات همیشه قبل از فصل رشد مگس ها به کار می روند که به این معنی است که می توان قبل از درمان، از شیوع و افزایش جمعیت مگس ها پیشگیری کرد. دفع مگس ها، قبل از اینکه تعداد آن ها زیاد شود، بسیار آسانتر از زمانی است که جمعیت آن ها به شرایط غیر قابل کنترل برسد.

  • برای فصل برداشت گوشت و شیر مناسب نیست
  • مقدار دقیقی از این نوع محصولات برای پوشش نیاز است
  • محصولات در زمان استفاده دچار تغییر می شوند
  • برخی از محصولات قبل از استفاده در دوران بارداری دام و شیردهی به یک ارزیابی ریسک دامپزشکی نیاز دارند.

برای از بین بردن مگس ها در دامداری، از سموم حرفه ای ضد مگس استفاده کنید

از بین بردن مگس ها با ساخت تله

با توجه به مشکلاتی که مگس ها برای گاوها و گوسفندان بوجود می آورند، افزایش جمعیت آن ها یک بحران است و لازم است برای پیشگیری به سرعت اقدام کنید. تله های مگس‌ ها به راحتی قابل تهیه هستند و خود دامداران نیز می توانند آن ها را بسازند. شما می‌توانید با استفاده از‌ این اقلام، یک تله برای دفع مگس ها بسازید:

۱. یک بطری پلاستیکی دو لیتری بردارید و قسمت فوقانی آن را ببرید.

۲. سوراخ های کوچکی در پایه بطری ایجاد کنید تا به آب باران اجازه خروج بدهید.

۳. طعمه را داخل بطری بگذارید، به عنوان مثال غذای سگ یا یک ماده مشابه زباله را در قیمت انتهایی بطری قراردهید.

۴. قسمت بالای بطری را به قسمت باقیمانده برگردانید و از گیره برای چسباندن آن در محل مورد نظر استفاده کنید.

۵. نخ ها را به گیره های کاغذ بچسبانید و بطری را روی حصار یا نزدیک در آویزان کنید.

بدین ترتیب شما یک تله دارید که از مواد اولیه بسیار ساده تهیه شده است و به شما در کاهش جمعیت مگس ها کمک خواهد کرد.

بهترین انتخاب برای دفع مگس ها از دامداری ها

هر روشی که برای کنترل آفات مورد استفاده قرار می گیرد دارای مزایا و معایبی است!
اما برخی سموم مگس کش وجود دارند که طبق بالاترین استانداردهای جهانی فرموله و تهیه شده اند. عملکرد این سموم به شکلی است که هیچ گونه آسیبی برای انسان و دام ندارد و با استفاده از ترکیباتی شبیه به فرومون های جنسی مگس ها و سایر ترکیبات جذب کننده مگس، مگس ها را به خود جذب کرده و در چشم بر هم زدنی باعث مرگ آن ها می شود. سموم حرفه ای مگس کش که برای دفع مگس ها در دامداری تهیه شده اند، شرایط استفاده بسیار آسانی دارند.

 

بهترین سم خارجی مگس کش

سم کشنده مگس آجیتا

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

  1. سمانه محمدیان راد

    ممنون عالی بود

  2. اکبراخلاصپور

    واسه نابود شدن مگس در آغل گوسفندان سرباز

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: