ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

شناخت مارهای خطرناک دنیا

تعداد کمی از حیوانات به اندازه مارهای سمی و حتی غیر سمی، برای انسان رعب و وحشت ایجاد می کنند. شاید باور آن سخت باشد  اما تعداد مارهای سمی موجود در جهان اندک است و مرگ و میر ناشی از نیش مار سمی، بسیار کمتر از مرگ بر اثر سرطان، بیماری های قلبی، تصادف با اتومبیل و … است. میزان مواجهه ما با کشنده ترین مارهای جهان با محل زندگی ما ارتباط مستقیم دارد. در غیر اینصورت ممکن است شما به محیط زندگی این موجودات خطرناک در کویر و یا جنگل رفته باشید.

مارها موجودات ترسناکی هستند

مارها غیر از قطب جنوب در همه قاره ها زندگی می کنند. اما مارها عمدتاً در مناطق گرمسیری زندگی می کنند، می توان بسیاری از گونه های خطرناک مار را در سایر محیط ها نیز یافت.

  • مناطق گرم و کویری
  • مناطق معتدل
  • مناطق جنگلی و …

در این میان در سراسر دنیا مارهایی وجود دارند که بسیار خطرناک بوده و شناختن آن ها می تواند در مقابله با آن ها و انجام واکنش مناسب، فوق العاده موثر و نجات بخش باشد.

مارهای سمی و خطرناک

حدود ۳۴۰۰ گونه مار در جهان وجود دارد که بیشتر آن ها سمی نیستند و فقط تعداد کمی از آن ها دارای زهری خطرناک و کشنده هستند. در این میان به بررسی برخی از آن ها می پردازیم. تمامی این مارها کشنده هستند اما ویژگی های ظاهری منحصر به فردی دارند که تشخیص آن ها را برای افراد عادی نیز میسر می کند.

بررسی کشنده ترین مارهای جهان

این مارها عبارتند از:

  1. مار دهان سیاه
  2. مار زرد چانه
  3. مار بومسلنگ
  4. مار ببری شرقی
  5. مار جعفری
  6. مار براق نواری
  7. شاه کبرا
  8. مار تایپان ساحلی
  9. مار تایپان غربی

مار دهان سیاه

این مار خطرناک آفریقایی به دلیل رنگ سیاه دهانش مشهور است.
نام های دیگر این مار عبارتند از:

  • مار سیاه
  • مار دهان سیاه
  • مامبا

نام علمی این مار Dendroaspis Polylepis است. این مار در مناطق گرم و استوایی زیست می کند. مار سیاه اغلب روی سطح زمین و جایی که تپه های موریانه وجود داشته باشند، زندگی می کند. این مار از خاکستری تا قهوه ای تیره دارای طیف رنگی است و نامش را از قسمت های سیاه داخل دهانش وام گرفته است.

مار مامبای سیاه، یکی از خطرناک ترین مارهای جهان

مامبای سیاه، یک مار بسیار خطرناک و ترسناک است.
این مار جثه بسیار بزرگی دارد و با سرعت بالایی حرکت می کند، همین دو عامل می تواند ترس اولیه شدیدی برای انسان ایجاد کند، علاوه بر تمام این ویژگی های ظاهری ترسناک، این مار زهری به شدت قوی و کشنده دارد که در صورت ورود به بدن انسان، سریعاً باعث مرگ خواهد شد.

همچنین مار سیاه رفتاری بسیار خشن و تهاجمی دارد اما بی دلیل به انسان حمله نمی کند و تنها باعث مرگ چند نفر در طول یک سال می شود.

مار زرد چانه یا افعی زرد

این مار یکی از مهمترین مشخصه های مار سمی یعنی ساختار مثلثی شکل در سر را دارد. مار زرد چانه، نام خود را از رنگ زرد موجود در قسمت پایینی دهانش گرفته است.

زهر برخی از گونه های این نوع مار از جمله مار اوکیناوا هابو با نام علمی T.flaviviridis، بسیار کشنده است. این مار که یک مار مهاجم است اغلب در کنار خانه های انسان ها دیده می شود به همین دلیل می تواند بسیار خطرناک باشد. از جنبه دیگر، نیش گونه افعی چال دار B.asper که در بیشتر در آمریکا یافت می شود، درد آور، و اغلب کشنده است. دیگر گونه های خطرناک این گروه، شامل جاراراکا B.jararaca است که عمدتاً در برزیل دیده می شود و مار ووتو یا افعی اوروتو که بیشتر در آرژانتین مشکل آفرینی کرده است.

مار بومسلنگ

یکی از خطرناک ترین مارها در آفریقا

نام علمی مار بومسلنگ Dispholidustypus است.
این مار بیشتر روی درختان زندگی می کند تا بر روی زمین! به همین دلیل ساختار و رنگ بندی بدن این مار به شکلی است که تشخیص آن روی شاخه های درخت کار سختی خواهد بود.این نوع مار، بدون هیچ حرکتی با کشیدن قسمت جلویی بدن خود روی درخت، خودش را به فرم یک شاخه در می آورد. یک مار تیز دندان مثل مار بومسلنگ، سم خود را با جویدن به بدن قربانی وارد می کند تا اینکه طعمه را به تسلیم وادار کند.

مار ببری شرقی

مار ببری شرقی یا مار کبری استرالیایی (Notechis Scutatus) نوعی مار ببری است که در حاشیه جنوبی استرالیا و مناطق نزدیک به جزیره های آن زندگی می کند. این نوع از مارها در حین حمله، برای ضربه زدن سر و گردن خود را از زمین فاصله می دهند و حالت تهاجمی به خود می گیرند. این روش در مارهای کبری آسیایی و آفریقایی نیز وجود دارد.
زهر این مار بسیار خطرناک و کشنده است.

” مار جعفری، یکی از کشنده ترین و خطرناک ترین مارهای جهان است. “

مار جعفری

این گونه مار، تعداد زیادی از انسان ها را به کام مرگ کشانده است.
به طوری که می توان گفت مار جعفری یاEchis Carinatus یکی از کشنده ترین مارهای جهان در بین کل مارهای دنیا است، دانشمندان بر این باورند که این مار مسئول مرگ تعداد بسیاری از انسان ها نسبت به دیگر گونه های مارهای سمی می باشد. پرخاشگری در این مارها اغلب به نیش  زدن یا گاز گرفتن ختم می شود. آن ها دارای سری کوتاه، پهن، گلابی شکل و مجزا از گردن هستند. مار جعفری در ایران نیز وجود دارد.

مار جفری، یکی از کشنده ترین مارهای جهان

مار براق نواری

ماری خطرناک با مقطع بدنی سه گوش

مار براق نواری با نام علمی Bungarus Fasciatus بر خلاف سایر مارها که مقطع بدنی دایره شکل دارند، دارای مقطع بدنی مثلثی است. این خصوصیت ظاهری، یکی از مهمترین ویژگی های ای مار خطرناک و سمی است. مار براق نواری یکی از اعضای خانواده کبرا های سمی است. سم آن اساسا از نوروتوکسین  تشکیل شده است که به سرعت موجب فلج شدگی در  ناحیه گزیده شده می گردد.

مار شاه کبرا

درازترین مار سمی دنیا

شاه کبرا با نام علمی Ophiophagus Hannah بلندترین مار سمی در دنیا است.
نیش مار شاه کبرا، مقدار بسیار زیادی از نوروتوکسین فلج کننده را وارد بدن می کند. سم این مارها بسیار قدرتمند است و می تواند یک فیل را از پا بیندازد. به طور معمول ۵۰ تا ۶۰ درصد افرادی‎ که توسط مار شاه کبرا گزیده می شوند، می میرند.

مار تایپان

بزرگترین عضو خانواده کبراها در استرالیا

مار تایپان ساحلی یا تایپان معمولی با نام علمی Oxyuranus Scutellatus سمی دارد که مشابه خانواده مارهای کبرا است. ۸۰  درصد انسان هایی که توسط این مار خطرناک و سمی گزیده شده اند جان سالم بدر نبرده اند. می توان گفت مار تایپان یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین مارهای جهان است.

ماری با کشنده ترین و مرگبارترین زهر در دنیا

نیش مار تایپان غربی با نام علمی Oxyuranus Microlepidotus که مار خشن نیز نامیده می شود، دارای سمی زهرآگین است. سم این مار شامل تایپوکسین، ترکیبی از نوروتوکسین، منعقد کننده های خون و مایکوتوکسین ها است که اثرات زیر را بر بدن انسان ها دارد.

  • ماهیچه ها را فلج می کند.
  • مانع تنفس می شود.
  • منجر به خونریزی داخلی می شود.
  • به عضلات آسیب های جدی می رساند.

مواجهه با مارهای سمی، بسیار خطرناک است.
در صورتی که در مناطق مستعد برای مارها، زندگی می کنید، بهتر است اقدامات پیشگیری کننده ای برای دور کردن مارها از خانه و همچنین دفع آن ها انجام دهید. سم مار اسنیک ای وی، سمی قوی برای دفع کردن و نابود کردن مارهای سمی و غیر سمی است تا شما را از خطرات ناشی از این موجودات خطرناک دور کند.

 

سم کشنده مار اسنیک ای وی

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. کریم صیایی

    سلام تا حالا دراین مورد یا این حیوان چیز زیادی نخونده بودم. عالی بود وفکر میکنم کامل احسنت ب شما.

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: