ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

سوالات متداول درباره مارمولک ها

سوالات پر تکرار مرتبط با مارمولک

مارمولک ها از جمله آفات خانگی هستند که چیز زیادی در رابطه با آن ها نمی‌دانیم.

با مطالعه سوالات رایج درباره مارمولک ها، این خزنده را با دقت بیشتری خواهید شناخت.

آیا با کاشتن برخی گیاهان در حیاط می توان به دفع مارمولک از خانه کمک کرد؟

بله برخی گیاهان و درختان نظیر:

  • نعناع
  • نعناع فلفلی
  • سداب
  • و اکالیپتوس

می توانند در دفع مارمولک از خانه مؤثر واقع شوند.

مارمولک ها در خانه در کدام قسمت ها پنهان می شوند؟

مارمولک‌ها در طول روز فعالیت کمی دارند.

قسمت هایی از خانه که مارمولک‌ها اغلب آنجا دیده می شوند عبارتند از:

  1. پشت کابینت
  2. پشت تابلوها
  3. پشت تلویزیون
  4. انبارها
  5. مکان های کم رفت و آمد خانه
  6. جایی که مدت طولانی دست نخورده باقی مانده و دمای مطلوبی دارد
  7. کمدها

آیا مارمولک ها دندان دارند؟

مارمولک ها، مارها و تمساح ها همگی دندان دارند. نوع و تعداد دندان ها به گونه آن ها بستگی دارد. دندان در مارمولک ها بیشتر وظیفه له کردن طعمه را بر عهده دارد و سپس مارمولک‌ها طعمه خود را یکجا قورت می دهند.

علائم مارمولک گزیدگی چیست؟

یک. خونریزی متوسط یا شدید

دو. احساس لرز، درد و سوزش

سه. تورم در محل گزیدگی که به تدریج بیشتر می شود.

مارمولک‌ها تخمگذارند یا زنده زا؟

بیشتر مارمولک‌ها تخمگذارند، اما بعضی از آن ها زنده زا هستند. در گونه های تخم گذار، بسته به گونه مارمولک در هر بار تخمگذاری تا ۲۰ عدد تخم می گذارند.

مارمولک ها معمولاً کجا زندگی می کنند؟

مارمولک های معمولی در طیف وسیعی از زیستگاه ها از جمله: چمنزار، جنگل ها، باتلاق ها، تپه های ماسه ای و حتی در میان زباله ها زندگی می کنند. بنابراین مارمولک‌ها توانایی زندگی در اکثر مناطق را خواهند داشت.

آیا وجود مارمولک در خانه خطرناک است؟

مارمولک‌ها به عنوان آفات خانگی شناخته می شوند. مارمولک های خانگی خطرناک نیستند اما در صورت تماس با مواد غذایی می توانند خطرناک باشند. همچنین مارمولک‌ها می توانند گاز بگیرند و از این نظر نیز می توانند مشکل آفرین باشند.

چه چیزی باعث جذب مارمولک به خانه می شود؟

مارمولک های خانگی بیشتر در شب فعالیت می کنند. آن ها به دنبال شکار حشراتی نظیر سوسک، جیرجیرک و عنکبوت از پناهگاه خود بیرون می آیند. وجود این حشرات در خانه یکی از دلایل اصلی جذب و ورود مارمولک‌ها به خانه است.

آیا لمس کردن مارمولک خطرناک است؟

در صورتی که نزدیک یک مارمولک باشید، مارمولک یا از شما فرار خواهد کرد یا برای دفاع از خود شما را گاز می گیرد. خطرات ناشی از مارمولک، به گونه آن بستگی دارد. برخی از مارمولک ها می توانند خطرناک باشند زیرا می توانند حامل بیماری سالمونلا باشند. در صورت لمس مارمولک حتما دست خود را بشوئید.

مارمولک ها بدون آب و غذا چقدر زنده می مانند؟

طبق مطالعات انجام شده مارمولک‌ها فقط دو هفته می توانند بدون آب و غذا زنده بمانند.

سمپاشی مارمولک را چگونه انجام دهیم؟

بهترین راه برای ریشه کن کردن قطعی مارمولک در خانه و حیاط استفاده از سموم تخصصی است. اطراف ساختمان را با دقت سمپاشی کنید. برای داخل خانه نیز بهتر است اول دلیل جذب مارمولک، یعنی حشرات را از بین ببرید. از اسپری های حشره کش برای این کار استفاده کنید. سپس مکان های مشکوک به وجود مارمولک در خانه را سمپاشی نمایید.

مارمولک‌ها چند سال عمر می کنند؟

طول عمر مارمولک‌های خانگی بسته به شرایط زندگی آن ها متغیر است. آن ها می توانند از ۲.۵ تا ۱۵ سال عمر داشته باشند. مارمولک هایی که به عنوان حیوانات خانگی نگه داری می شوند تا ۲۰ سال هم زنده می مانند.

آیا مارمولک ها می توانند بدون دم زندگی کنند؟

شاید عجیب باشد اما مارمولک ها در صورتی که دمشان را از دست بدهند می توانند دوباره برای خود دم بسازند. آن ها فقط قادر به ساختن دم هستند و اگر سایر اندامشان دچار مشکل شوند قابلیت ساخت مجدد آن را ندارند.

روش های طبیعی برای از بین بردن مارمولک در خانه چیست؟

پودر قهوه و تنباکو را با هم مخلوط کنید و سعی کنید با آن ها طعمه بسازید.

طعمه های قهوه و تنباکو را در قسمت های رفت و آمد مارمولک‌ها قرار دهید.

این خزندگان با خوردن طعمه های مواد فوق می میرند.

آیا استفاده از دستگاه های فراصوت در دفع مارمولک ها مؤثر است؟

به طور کلی استفاده از دستگاه های فرا صوت برای دفع آفات نتیجه بخش نبوده است. آفات به امواج حاصل از این دستگاه ها عادت کرده و به راحتی می توانند با آن مقابله کنند. این موضوع برای مارمولک نیز صدق می کند.

چه مدت طول می کشد تا  تخم مارمولک هچ شود؟

مارمولک‌ها تخم های سفید رنگ دارند. جنس این تخم ها چرم مانند است که طی زمان، بافت سفت تری پیدا می کنند. هچ تخم مارمولک بسته به شرایط دمایی و رطوبت بین ۴ تا ۸ هفته طول می کشد.

راه های ساده و خانگی برای دفع مارمولک چه هستند؟

از مواد زیر می توانید برای دفع مارمولک از خانه استفاده کنید.

پودر قهوه، نفتالین، استفاده از پر طاووس برای ترساندن مارمولک، اسپری فلفل، آب سرد، پیاز، پوسته های تخم مرغ و سیر از مواردی هستند که می توان از آن ها برای فراری دادن مارمولک استفاده کرد.

 

سم کشنده مارمولک اکوشاوم

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

از چه اسانس هایی می توان برای دور نگه داشتن مارمولک از خانه استفاده کرد؟

مارمولک‌ها از بوی اسانس اکالیپتوس و نعناع دوری می کنند.

می توانید از این اسانس ها، اسپری تهیه کرده و در قسمت هایی که مارمولک‌ها وجود دارند استفاده کنید.

مارمولک ها از چه چیز هایی تغذیه می کنند؟

رژیم غذایی مارمولک‌ها شامل بی مهرگان، حشرات کوچک، عنکبوت ها و حلزون های کوچک است.

آیا مارمولک‌ها برای انسان سمی هستند؟

در کل مارمولک های خانگی سمی نیستند و به طور مستقیم نمی توانند برای انسان مضر باشند. مارمولک‌ها در صورت تماس با مواد غذایی می توانند حامل عوامل بیماری زای مضر باشند.

آیا مارمولک ها گاز می گیرند؟

بله مارمولک‌ها دندان دارند و قادر به گاز گرفتن هستند. مارمولک هایی مثل ایگوانا که به عنوان حیوان خانگی نگهداری می شوند به علت عادت داشتن به تماس با انسان معمولاً گاز نمی گیرند.

آیا گزش مارمولک می تواند خطرناک باشد؟

گزش مارمولک ترسناک است اما مشکلات سلامتی زیادی به وجود نمی آورد و ممکن است شامل یک خراش کوچک و سطحی شود. با استفاده از درمان های خانگی می توان از عفونت ناشی از گزش مارمولک پیشگیری کرد.

آیا مارمولک ها صدا دارند؟

مارمولک‌ها می توانند صدا تولید کنند. تولید صدا در مارمولک در زمان تولید مثل، تعیین قلمرو، در حالت ترس و ناراحتی اتفاق می افتد. مارمولک‌ها موجوداتی هستند که قدرت شنوایی قوی دارند و بیشتر سعی می کنند ساکت بمانند.

آیا استفاده از سرکه ما را از مارمولک ها خلاص می کند؟

ترکیبی از سرکه، آب لیمو و فلفل بسازید. از این ترکیب می توانید برای دور کردن مارمولک از خانه استفاده کنید.

مایع سفید کننده تأثیری در نابودی مارمولک‌ها دارد؟

مایع سفید کننده به راحتی می تواند مارمولک و تخم های آن را نابود کند.

آیا مارمولک ها با اسپری های حشره کش می میرند؟

اسپری های حشره کش تأثیری بر مارمولک‌ها ندارند. با استفاده از اسپری ها فقط می توان مارمولک ها را به طور موقت از آن محیط دور کرد اما موجب مرگ مارمولک‌ها نمی شود.

آیا مارمولک ها بوی خاصی دارند؟

ممکن است شما بوی مارمولک هایی را که به عنوان آفت در خانه و یا حیاط هستند استشمام نکنید. اما برخی مارمولک‌ها را که به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می شوند بعد از مدتی بوی خاصی در مکان نگه داری آن ها استشمام می شود که ممکن است ناشی از ادرار و مدفوع مارمولک باشد.

وجود مارمولک در خانه می تواند مفید باشد؟

از آنجایی که مارمولک ها از حشراتی مثل سوسک و جیرجیرک تغذیه می کنند وجود آن ها در خانه از این نظر می تواند مفید باشد اما به طور کلی این خزندگان، آفت خانگی محسوب می شوند.

بعد از گاز گرفته شدن توسط مارمولک چه اقداماتی را باید انجام دهیم؟

در ابتدا از غیر سمی بودن مارمولک اطمینان حاصل کنید. سپس محل گاز گرفتگی را تمیز کرده تا احتمال عفونت و گسترش زخم کاهش یابد. زخم را به مدت ۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

آیا مارمولک های خانگی تخم می گذارند؟

مارمولک های خانگی تخمگذارند در حالی که برخی مارمولک ها زنده زا هستند.

مارمولک ها به صورت دسته ای تخم می گذارند. یک مارمولک خانگی ممکن است تا ۲۰ عدد تخم بگذارد.

در هر فصل تخمگذاری، یک مارمولک ماده می تواند تا ۳ بار تخمگذاری کند. این بدین معناست که یک مارمولک می تواند عامل یک آلودگی گسترده باشد.

بهترین محل برای تخمگذاری مارمولک در خانه کجاست؟

یک زیرزمین مرطوب و شلوغ بهترین مکان برای تخمگذاری مارمولک‌ها محسوب می شود. مارمولک ها زندگی در فضاهای بزرگ را ترجیح می دهند. دمای مناسب برای مارمولک ها بین ۲۱ تا ۲۹ درجه سانتیگراد است.

نظر خود را بنویسید

  1. حسین

    آیا حشرات همشون موقع کشتن درد حس میکنند

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: