ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

روش های طبیعی برای دور نگه داشتن ملخ از مزارع

ملخ ها حشرات بسیار مخرب برای محصولات کشاورزی محسوب می شوند و به سرعت می توانند آن ها را از بین ببرند و از همه بدتر اینکه با سرعت بسیار زیاد نیز تولید مثل می کنند. در این مطلب هدف ما این است که روش های کم هزینه، مؤثر و سریعی را آموزش دهیم که بتوانید با روش های بیولوژیک دفع ملخ خیلی سریع از شر آن ها خلاص شوید و با خیال راحت به برداشت محصولات خود بپردازید.

ملخ ها چگونه موجوداتی هستند؟

ملخ های صحرایی که به نام های ملخ های بیابانی و دریایی نیز شناخته می شوند به مخرب ترین آفات مهاجر در جهان معروف هستند.
از دلایل مهم تخریب کنندگی بالای انواع ملخ در جهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اشتهای سیری ناپذیر
  • تولید مثل سریع و زیاد

اشتهای زیاد ملخ ها، از دلایل ایجاد خسارات هنگفت آن ها در مزارع است

معمولا این نوع از ملخ ها به صورت گروهی حرکت می کنند و هر گروه از آن ها در یک کیلومتر مربع، بالغ بر ۱۵۰ میلیون ملخ تخمین زده می شود. ملخ های بیابانی از هر نوع پوشش گیاهی سبز تغذیه می کنند.
این پوشش های گیاهی عبارتند از:

  • غلات
  • صیفی جات
  • درختان میوه
  • مراتع
  • علوفه و علفزار ها

طبق گفته سازمان فائو ؛سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد؛ اگر یک جمعیت از این ملخ ها در یک کیلومتر مربع قرار داشته باشد، می توانند در طی یک روز، محصولات کشاورزی که تأمین کننده غذای ۳۵ هزار نفر هست را تخریب کنند.

” ملخ های صحرایی مخرب ترین آفات مهاجر در جهان “

چطور از شر ملخ‌ ها در مزارع خلاص شویم؟

ملخ ها به راحتی می توانند محصولات کشاورزی را از بین ببرند.
قدرت تخریب ملخ ها به حدی است که می توانند باعث قحطی شوند. این موجودات سیری ناپذیر به دلیل اینکه توانایی پرواز دارند و به راحتی از منطقه ای به منطقه دیگر پرواز می کنند میزان و ابعاد خساراتی که در مناطق مختلف به بار می آورند را بسیار بیشتر می کند. ملخ ها می توانند در طی یک شبانه روز، به اندازه ۱۶۰ کیلومتر پرواز کنند.

ملخ ها در فصل تابستان بیشتر فعال هستند یعنی دقیقا هنگامی که بسیاری از محصولات آماده برداشت هستند پس باید کاری کنید که ملخ ها آسیبی به این محصولات نزنند. اولین کاری در مقابله با مشکل هجوم ملخ ها باید انجام دهید این است که از یک سازمان یا افراد حرفه ای کمک بگیرید.

” قدرت تخریب ملخ ها به حدی است که می توانند باعث قحطی شوند “

اقدامات لازم جهت عدم حمله ملخ ها به مزارع

در این میان برخی مواد و اقدامات ساده وجود دارند که می توان از آن ها به عنوان روش های بیولوژیک دفع ملخ برای دور کردن مؤثر آن ها از باغچه و باغ های کوچک نام برد.
این مواد و اقدامات عبارتند از:

  • شخم زدن زمین
  • استفاده از آرد
  • استفاده از پرندگان
  • روغن چریش
  • اسپری سیر
  • اسپری فلفل
  • استفاده از درختان مانع شونده

استفاده از روش های ساده و طبیعی برای مبارزه با ملخ ها

شخم زدن

ملخ ها روشی عجیب برای تخم گذاری دارند.
ملخ های ماده برای تخم گذاری، با استفاده از قسمت شکمی خود، زمین را حفر کرده و تخم های خود را که درون غلافی قرار دارند، درون زمین می گذارند. هر غلاف حاوی ۸۵ تا ۹۰ تخم است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای پیشگیری از تهاجم گسترده ملخ ها و خسارات هنگفت ناشی از آن انجام دهید این است که زمین و خاک را شخم بزنید. در نتیجه با شخم زدن زمین می توانید تخم این جانوران را از بین برده و جلوی رشد آن ها را بگیرید.

بهتر است در ماه های شهریور تا مهر زمین را شخم بزنید.
به این ترتیب ملخ ها نمی توانند در زمین تخمگذاری کرده و در نهایت از آنجا دور می شوند ضمن اینکه این کار مزایای دیگری هم دارد.
این مزایا عبارتند از:

  • هوادهی زمین
  • درو کردن علف های هرز
  • تبدیل گیاهان پوششی به کمپوست

استفاده از آرد برای دفع ملخ ها

آرد علاوه بر اینکه یک ماده غذایی اولیه و اساسی برای ما به حساب می آید، می تواند به عنوان یک آفت کش مورد استفاده قرار گرفته و در از بین بردن ملخ ها نیز بسیار کاربردی و مؤثر باشد.

در صورتی که ملخ، از آرد تغذیه کند، دهان او چسبناک شده و دهان ملخ ها به هم می چسبد و دیگر نمی توانند چیزی بخورند. این پروسه آنقدر زمان می برد تا ملخ ها از گرسنگی بمیرند. پس آرد را روی گیاهی که می خواهید آن را از شر ملخ ها حفظ کنید بریزید، تا ملخ ها نتوانند آن را بخورند.

پرندگان

پرندگان و مرغ ها عاشق خوردن حشرات هستند.
ملخ ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و مورد تغذیه پرندگان قرار می گیرند. طبق دستورالعمل های پرورش و نگهداری حیوانات خانگی عمل کنید و برای آن ها حفاظ بگذارید و موقع برداشت محصول، بگذارید آن ها در مزرعه بچرخند تا ملخ ها را بخورند. در مورد باغ و مزارع کوچک، استفاده از پرندگان به ویژه مرغ ها، یکی از بهترین روش های بیولوژیک دفع ملخ ها محسوب می شود.

روغن چریش

روغن دانه چریش به عنوان یک آفت کش طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.
از این روغن برای کنترل بسیاری از آفات و حتی درمان بیماری ها به ویژه بیماری های پوستی استفاده می شود. روغن چریش یک آفت کش طبیعی است که در دانه های درخت چریش یافت می شود.
این روغن طعم تلخی داشته و بوی آن شبیه بوی سیر است.

روغن چریش هیچگونه ضرری ندارد و چندین کاربرد برای آن قید شده است. این روغن علاوه بر اینکه حشره کش مفیدی است، از ایجاد بیماری های قارچی در گیاهان نیز پیشگیری می کند.

اسپری سیر یا فلفل قرمز تند

در کشور هند، برخی کشاورزان که در فقر هستند و توانایی خرید سموم شیمیایی کشاورزی را ندارند، از ترکیب برخی مواد طبیعی و گیاهان برای دفع آفات و پیشگیری از بیماری های گیاهی استفاده می کنند.
برخی از این گیاهان عبارتند از:

  • سیر
  • پیاز
  • انواع فلفل های تند

با استفاده از موادی مانند سیر، پیاز و فلفل اسپری ملخ کش بسازید

تمام این مواد را با هم ترکیب کرده و آب آن ها را می گیرند و سپس این ترکیب کشنده آفات گیاهی را در مزارع مورد استفاده قرار می دهند. این ترکیب به قدری خوب عمل می کند که اکنون نیز برخی افراد برای دور نگه داشتن گیاهان آپارتمانی از آفات نیز این ترکیب حشره کش گیاهی را مورد استفاده قرار می دهند.
ملخ ها از بوی اسپری سیر یا فلفل قرمز تند بیزار و فراری هستند.

” عصاره سیر و فلفل تند، یک ترکیب ملخ کش قوی است “

پس برای نجات گیاهان خود می توانید روی آن ها از ترکیب عصاره سیر یا پیاز به همراه انواع فلفل های تند اسپری کنید. استفاده از این ترکیب نیز یکی از روش های بیولوژیک دفع ملخ است که به راحتی شما را از شر هجوم این آفات سیری ناپذیر خلاص می کند.

گیاهان مانع شونده

با اینکه استفاده از گیاهان و یا درخت های مانع شونده، اولین خط دفاعی در برابر ملخ ها محسوب نمی شوند اما می توانند بسیار مؤثر عمل کنند. روش ها و ایده های زیادی برای استفاده از گیاهان مانع شونده در برابر ملخ ها وجود دارد. یکی از آن ها استفاده از گل همیشه بهار و گندنای کوهی است که در دفع ملخ ها بسیار قوی و کاربردی عمل می کنند.

تمام مواردی که برای روش های بیولوژیک دفع ملخ در بالا به آن اشاره شد، می تواند بسیاری از مزارع و باغات را از حمله ملخ ها در امان بدارد اما استفاده از این روش ها بیشتر برای مزارع و باغ هایی با ابعاد کوچکتر مورد استقبال قرار می گیرند. می توانید برای مبارزه با ملخ ها در مزارع بزرگتر از سموم ملخ کش فوق العاده قوی و تأثیر گذار بهره ببرید.

 

سم ملخ کش قوی

سم کشنده ملخ گرین گارد

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

 

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: