ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

زنبورهای وحشی yellow jacket گونه ای از زنبورهای بی عسل هستند.
این زنبورها لانه های خود را در زمین و در میان خاک می سازند. هنگامی که زنبورهای وحشی احساس خطر می کنند، بسیار تهاجمی تر می شوند و می توانند با حمله به انسان ها و حیوانات، آسیب شدیدی به آن ها وارد کنند. اگرچه اغلب افراد فکر می کنند وجود چند زنبور وحشی در حیاط خانه، مشکل بزرگی به شمار نمی رود، اما این افراد باید بدانند که هجوم زنبورهای وحشی اصلاً شوخی بردار نیست و به خصوص برای افرادی که نسبت به نیش این حشرات حساسیت دارند، می تواند یک خطر واقعی ایجاد کند. به همین دلیل، در این مقاله چندین روش مؤثر برای دور نگه داشتن زنبور از خانه و راه های ایمن از بین بردن لانه زنبورهای وحشی، ارائه شده است.

چگونگی دفع زنبور وحشی از محیط زندگی

روش های مختلفی وجود دارد که می تواند به دفع زنبور وحشی از محیط زندگی کمک کند اما آنچه در این مقاله معرفی شده است مواد طبیعی است که سبب دور شدن زنبورهای وحشی می شوند.

لانه های زیرزمینی زنبور وحشی

روش های طبیعی دور کننده زنبورهای وحشی

گیاه افسنطین

گیاه افسنطین، که با عنوان گیاه برنجاسف کوهی نیز شناخته می شود، گیاهی با بوته های جعبه ای شکل است و در دفع زنبور های وحشی از محیط، فوق العاده عمل می کند. کاشتن این بوته های همیشه سبز در نزدیکی خانه، حیاط یا ایوان، به ایجاد منطقه ای بدون زنبور کمک می کند و یک روش خارق العاده برای دور نگه داشتن زنبورهای وحشی از خانه شما است. نکته احتیاطی در مورد گیاه افسنطین، این است که این گیاه حاوی یک ماده بسیار سمی است، بنابراین از کاشت گیاهان دیگر در اطراف آن اجتناب کنید. همچنین هرگز این گیاه را مصرف نکنید.

نعناع و علف لیمو، معطرترین راه خلاصی از شر زنبورهای وحشی هستند.

خیار تازه

برای اینکه زنبور های وحشی و زنبورها را از خانه تان دور نگه دارید، می توانید از خیار تازه برای دفع این حشرات مزاحم استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف، یک خیار تازه را برش ها نازک داده و آن ها را در یک لایه تکی روی بشقاب آلومینیومی یکبار مصرف گذاشته و آن ها را در اطراف خانه تان قرار دهید تا انواع زنبورها از جمله زنبورهای وحشی yellow jacket را از محیط زندگی تان دفع کند. خیار با آلومینیوم واکنش می دهد و عطر و بوی خاصی ایجاد می کند که برای انسان غیر قابل تشخیص است اما این بو باعث می شود زنبورها فرار کنند.

نعناع تند یا نعناع فلفلی

نعناع تند با بوی خوب، رشد سریع و خاصیت دافع حشراتی که دارد، گیاه مناسبی برای نگهداری در خانه ها به شمار می رود. نعنای تند، دارای ساقه های زیر زمینی ریشه مانند است، بسیار گسترده می شود و فضای بیشتری برای رشد می خواهد. بنابراین باید آن را در مکان های درست بکارید. برای جلوگیری از پخش شدن ریشه نعناع در تمام باغچه، می توانید آن را در گلدان کف بریده بکارید سپس گلدان را درون چاله ای که در باغچه کنده اید، قرار دهید. عطر ایتن گیاه تمامی زنبورهای وحشی را از خانه تان فراری خواهد داد.

از روغن نعناع استفاده کنید

روغن یا اسانس طبیعی نعناع نیز از جمله موارد مؤثر در دفع زنبورهای وحشی است، زیرا زنبورهای وحشی به جز نعنان فلفلی از تمامی گونه های دیگر نعناع هم متنفر هستند. بعلاوه، استفاده از روغن نعناع به عنوان دفع کننده طبیعی، روشی عالی برای جلوگیری از شیوع انواع آفاتی مانند مگس، عنکبوت و انواع زنبورها، در فضای بیرونی خانه شما است. همچنین روغن های طبیعی می توانند به درمان عوارض ناشی از نیش زنبور نیز کمک کند. برای استفاده از این ماده طبیعی دفع کننده زنبور های وحشی، کافی است تکه های پنبه ای را با روغن نعناع خیس کنید و آن ها را در بخش های استراتژیک بیرونی خانه تان قرار دهید. مناطقی را که در آن زنبورها دوست دارند لانه های خود را بسازند و همچنین مکان هایی که در گذشته لانه های آن ها را پیدا کرده اید را هدف بگیرید.

گیاه آویشن

دفع زنبور وحشی با استفاده از آویشن

آویشن، گیاه دیگری است که می توانید با قرار دادن آن در اطراف خانه، درجهت دفع زنبور وحشی از اطراف خانه تان اقدام کنید. آویشن، گیاهی چند ساله است که به راحتی رشد می کند و نیاز به نگهداری کمی دارد. بهترین قسمت کاشت آویشن در خانه این است که می توانید از آن برای طعم دادن به غذاهایتان نیز استفاده کنید. شما باید گیاه آویشن را در مکانی بکارید که کاملاً نورگیر باشد. بعلاوه این گیاه به آب زیادی احتیاج ندارد و باید از آبیاری زیاد این گیاه اجتناب شود. آویشن علاوه بر خاصیت دفع حشرات، دارای خاصیت ضد قارچی است که می تواند به عنوان یک داروی خانگی فوق العاده برای درمان قارچ ناخن پا مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از روغن های گیاهی برای دفع زنبور وحشی

استفاده از مخلوطی از روغن های گیاهی برای دفع زنبورهای وحشی و عنکبوت ها، بسیار خوب اثر می کند.
ترکیب اسانس های گیاهی از جمله:

برای دور کردن زنبورها از حیاط یا داخل خانه، مقداری آب، چند قطره از روغن های گیاهی که نام برده شد و چندین قطره مایع ظرفشویی را در یک بطری اسپری مخلوط کرده و در مکان های اطراف خانه تان که می خواهید از شر زنبورهای وحشی خلاص شوید، اسپری کنید.

گیاه اکالیپتوس

بسته به شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می کنید، می توانید درختان اکالیپتوس را در حیاط خانه تان بکارید. درخت اکالیپتوس، حیاط خانه شما را از زنبورهای وحشی مصون نگاه می دارد! نکته مهم کاشت درخت اکالیپتوس این است که در هنگام کاشت درخت، از آسیب زدن به ریشه های آن بپرهیزید.

به دام انداختن زنبور وحشی با تله آب و شکر

آب شکر یک تله وسوسه انگیز برای زنبورهای وحشی به شمار می رود.
برای خلاص شدن از شر زنبورهای وحشی، مقداری شکر را در آب حل کنید و با ریختن محلول بدست آمده در بطری که در قسمت بالایی آن سوراخ کوچکی برای ورود زنبورها ایجاد کرده اید، تله های آب شکر بسازید. سپس تله ها را در مناطقی که بیشتر زنبورها را مشاهده می کنید، قرار دهید. این تله ها زنبورهای وحشی را به سمت خود جذب می کنند و به دام می اندازند.
زنبورهایی که برای خوردن آب قند وارد بطری می شوند دیگر نمی توانند از آن فرار کنند.

دفع زنبور وحشی به کمک تله

گیاه علف لیمو

گیاه علف لیمو گیاهی محبوب و معطری است.
این گیاه می توانید برای دفع زنبورهای وحشی و سایر حشرات مانند پشه ها به کار گرفته شود.
گیاه علف لیمو، در لیست بهترین حشره کش های طبیعی قرار دارد و روشی بی خطر برای در امان ماندن از شر زنبور وحشی به شمار می رود. گیاه علف لیمو برای زنده ماندن به نیتروژن زیادی احتیاج دارد، بنابراین بایستی ماهانه به آن کود و پتاس بدهید. اگر درختان میوه ای دارید که در گلدان پرورش می دهید، دور کردن آن ها از خانه می تواند به دفع زنبورهای وحشی و سایر حشرات کمک کند، زیرا بسیاری از حشرات به سمت درختان میوه جذب می شوند.

دفع زنبورهای وحشی با ساخت لانه های دروغین

زنبورهای وحشی موجوداتی به شدت قلمروطلب هستند! این حشرات، از هر مکانی که در حال حاضر یک لانه زنبور در آن موجود باشد، دوری می کنند.
بنابراین برای دفع این آفات از محیط زندگی، کافی است یک لانه زنبور تقلبی، بسازید و گولشان بزنید.

در نهایت باید گفت سریعترین و ایمنترین راه خلاصی از شر زنبورهای وحشی، سم کشنده زنبور وسپ هارنی است.

 

سم کشنده، مختص زنبور وحشی

سم کشنده زنبور وسپ هارنی

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

  1. امیر طاهرزاده

    عالی بود من به نیش زنبور حساسیت دارم مرسی

  2. سوگند شاکریان

    واقعا عالیه برای ماها که از زنبور بدمون میاد دستتون درد نکنه

  3. بابک

    خیلی سپاسگزارم بابت کمک راهنمایتون
    امیدوارم که جواب بده.

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]