ما کابوس حشرات هستیم

کافیست در واتس آپ یا تلگرام پیغام بدید!

موریانه ها چطور خانه شما را خراب و ویران می کنند؟

  • خسارت و آسیب ساختارت هایی که موریانه ها به ساختمان ها وارد می کنند.
  • خسارات ناشی از خورده شدن اشیاء و لوازم چوبی توسط موریانه ها
  • این حشرات زیبایی خانه را تحت تأثیر قرار می دهند.
  • تخریب ناشی از موریانه ها سبب کاهش ارزش املاک می شود.
  • مبارزه با آفت موریانه کاری بسیار پردردسر و هزینه بردار است.

خسارات ناشی از موریانه در خانه ها

موریانه ها چگونه حشراتی هستند؟

موریانه ها را می توان حشراتی مفید برای محیط زیست و اکوسیستم نامید.
چنین نامگذاری تنها زمانی ممکن است که این حشرات در طبیعت و زیستگاه اصلی خود قرار داشته باشند، نه در خانه های ما! موریانه ها بازیافت کننده های طبیعی هستند که از چوب تغذیه می کنند. آن ها با هضم چوب آن را به خاکی مملو از مواد مغذی تبدیل می کنند که به سبب رشد بهتر گیاهان می شود. با این وجود، هنگامی که موریانه ها در خانه شما منزل می کنند، به آفاتی فوق العاده مخرب و زیانبار تبدیل می شوند. مبارزه با موریانه ها کاری بسیار حساس است و تنها در صورت استفاده از سموم دفع موریانه تخصصی نظیر سم موریانه ترمیدور امکان پذیر می باشد.

هزینه ناشی از خسارات موریانه ها

شاید باور نکردنی به نظر برسد اما هزینه مبارزه سالانه برای از بین بردن و پیشگیری از خسارات ناشی از موریانه ها، به میلیاردها دلار می رسد. خسارات سالانه ناشی از موریانه ها، تنها در ایالات متحده آمریکا مبلغی بیش از ۵ میلیارد دلار برآورد شده است. برای درک بهتر ابعاد خساراتی که موریانه ها به بار می آورند، فقط کافی است بدانید که خسارات ناشی از موریانه ها بیشتر از خساراتی است که از آتش سوزی، طوفان، زمین لرزه و سیلاب به سازه ها وارد می شود. ممکن است با خود بگویید که ایالات متحده کشور بسیار بزرگ و دارای ساختمان های زیادی است، اما با فرض این مطلب باز هم مقدار خرابی هایی که موریانه ها ایجاد می کنند قابل تصور نیست و مردم مجبورند، برای خلاص شدن از شر موریانه ها، هزینه های سنگینی صرف کنند.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که حشراتی به این کوچکی، چگونه می توانند چنین خساراتی ایجاد کنند؟ در این مقاله سعی داریم تا حد امکان به سوال فوق پاسخ دهیم. بنابراین اگر شما هم در رابطه با این موضوع کنجکاو هستید و یا متوجه نشانه های وجود موریانه در خانه خود شده اید و می خواهید بدانید با چگونه آفاتی سر و کار دارید حتما تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید. با خواندن این مقاله خواهید فهمید که موریانه ها تا چه اندازه می توانند تهدیدآمیز، مخرب و ویرانگر باشند.

چرا موریانه ها تا این حد خسارت ایجاد می کنند؟

موریانه ها عاشق مخفی شدن و پنهان ماندن از چشم انسان ها هستند. این حشرات ریز، در اعماق ساختارهای چوبی موجود در ساختمان ها نفوذ کرده و آن ها را از درون متلاشی می کنند. ستون ها و تیرهای باربر چوبی، پشت بندهای عمودی، تیرچه های کف، سقف و دیوارهای حمال خانه از جمله مکان هایی هستند که به شدت مورد تهاجم موریانه ها قرار می گیرند. دلیل حمله موریانه به این بخش های خانه، وجود ساختارهای چوبی موجود در آن ها است، تا بتوانند درون این چوب ها لانه سازی و زندگی کنند. در صورتی که موریانه ها تا این حد در داخل سازه های چوبی یک خانه نفوذ کنند، آن خانه به محلی ناامن برای ساکنین تبدیل خواهد شد و تا زمانی که آسیب ها و خسارت برطرف نشود، خانه قابل سکونت نخواهد بود.

تغذیه موریانه‌ها

مواردی که موریانه از آن ها تغذیه می کند

اگر فکر می کنید چون خانه تان از چوب ساخته نشده پس از هجوم  موریانه ها در امان هستید، باید بگویم فکرتان کاملاً غلط است. درست است که موریانه ها بیشتر از هر چیز به خوردن چوب علاقه دارند، اما چوب تنها چیزی نیست که این آفات قادر به خوردن آن هستند. اگر تکیه گاه و ستون های ساختاری در خانه تان از چوب ساخته نشده باشد، موریانه ها چیز دیگری برای تغذیه و تأمین انرژی مورد نیازشان خواهند یافت. آن ها به غیر از چوب، از مواد دیگری مانند روکش های فلزی، گچ و مواد عایق نیز تغذیه می کنند. اگر این موارد هم در دسترس نباشد، موریانه ها با کمال میل به سراغ مواد دیگری مانند کاغذ، فرش، قالیچه و پارچه ها می روند.

این بدان معناست که جایگزین های زیادی برای تغذیه موریانه در خانه ها وجود دارد! در نتیجه تهاجم موریانه حتی در خانه هایی که از مصالح غیر چوبی ساخته شده اند نیز امکان پذیر است.

کاهش ارزش املاک آلوده به موریانه

اگر موریانه ها از نظر ساختاری یا زیبایی به خانه تان خسارت وارد کرده باشند، ارزش فروش ملک تان به طور طبیعی کاهش خواهد یافت. بعلاوه فروش یک خانه خسارت دیده از موریانه اصلاً کار ساده ای نیست. زیرا مبارزه با موریانه ها کار سختی است و همیشه این احتمال وجود دارد که موریانه ها دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند. حتی اگر همه آسیب و خسارت ها را هم تعمیر کنید، این تضمین وجود ندارد که ارزش املاک شما به حالت عادی باز گردد.

موریانه‌ها ظاهر خانه ها را نازیبا می کنند

خسارات ناشی از موریانه در خانه ها، فراتر از آسیب های ساختاری است.
آن ها می توانند به زیبایی خانه نیز آسیب بزنند! هنگامی که موریانه ها خانه‌ای را مورد تهاجم قرار می‌دهند، اغلب علائم و نشان هایی از خود برجای می گذارند.

  • کاغذ دیواری حباب دار
  • کف پوش های متورم
  • ایجاد سوراخ در انواع ساختارهای چوبی موجود در خانه
  • چوب های تاب برداشته
  • سوراخ هایی با الگوی مارپیچی قابل مشاهده در موارد چوبی
  • گسترش کپک در دیوارهای خانه

همگی از جمله مواردی هستند که توسط موریانه ها ایجاد شده و سبب نازیبا شدن خانه ها می شوند.

همچنین موارد دیگری هم وجود دارد که به عنوان نتایج جانبی خسارت موریانه ها بوجود می آید. به عنوان مثال ایجاد بویی شبیه به بوی رطوبت و نا، همچنین پخش شدن بوی بد و متعفن مدفوع موریانه ها در خانه، از این موارد هستند. بدترین قسمت ماجرا این است که تنها راه خلاص شدن از شر بوی بد و لکه های ناخوشایند آن ها، تعویض کامل همه موارد آسیب دیده از تهاجم موریانه ها است.

خسارات ناشی از موریانه در ساختارهای چوبی

تخریب خانه ها در کمال سکوت

ترسناک ترین چیز در مورد موریانه ها، سرعت تخریب و خسارت وارده نیست! تقریباً می توان گفت برای اینکه خسارات ناشی از موریانه در یک ساختمان به مقدار جدی برسد، به سال ها زمان نیاز است. نکته مهم در رابطه با تهاجم این آفات این است که آن ها کار تخریب را در کمال سکوت و بدون اینکه متوجه شوید انجام می دهند.

دانستن اینکه یک و یا دو کلونی متشکل از ۵۰ تا ۶۰ هزار موریانه می توانند در هر زمان، بدون اینکه متوجه شوید به درون خانه تان نفوذ کنند، به خودی خود برای ترساندن شما کافی است. آن ها می توانند سال ها بدون شناسایی شدن به فعالیت تخریبی خود ادامه دهند. علائم حضور موریانه ها معمولاً تا ماه ها یا سال ها پس از هجومشان بروز نمی یابد و به همین دلیل به آن ها “ویرانگر ساکت” گفته می شود.

نکات کلیدی درباره تهاجم موریانه ها

هزینه های ترمیم خسارت ناشی از موریانه ها خیلی بیشتر از هزینه های پیشگیری از این آفات است! بنابراین حتماً پیش از مشاهده هر گونه نشانه هجوم موریانه در خانه تان، در جهت پیشگیری از تهاجم موریانه ها اقدام کنید. در غیر این صورت باید خود را برای تعمیر خساراتی که موریانه ها از لحاظ ساختاری و زیبایی به خانه تان وارد کرده اند آماده باشید.

 

بهترین سم از بین برنده موریانه ها

سم کشنده موریانه ترمیدور

صفحه نحوه خرید و ارسال را مطالعه کنید

نظر خود را بنویسید

مقالات جدید میهن سم

خطرات ناشی از مورچه
خطرات مورچه و راههای پیشگیری از آن

خطرات ناشی از مورچه ها برای انسان ها، حیوانات خانگی و حتی ملک ها چگونه است؟ آیا مورچه ها فقط بخاطر مزاحمت های ناخوانده شان سر سفره پیک نیک بدنام شده اند یا واقعا تهدیدی برای سلامت و امنیت انسان ها هستند؟ اینجا اطلاعاتی برای شما قرار داده شده است. مورچه ها جز شایع ترین […]

لانه سوسک
بهترین مکان ها برای ساخت لانه سوسک

مکان‌های مستعد لانه سازی سوسک ها با توجه به وجود بیش از ۴۶۰۰ نوع گونه متفاوت سوسک در جهان، و این اعتقاد که آنها می‌توانند در برابر انفجارات هسته‌ای نیز مقاومت کنند؛ سوسک‌ها بر دل همه ما وحشت می‌اندازند. اگر سوسک‌هایی را در اطراف خود می‌بینید، احتمالا لانه‌ای از لانه سوسک ها در نزدیکی شماست.  […]

دفع قطعی ساس از خانه
دفع قطعی ساس از خانه

 پس از دفع ساس چگونه برای همیشه از وجود آن خلاص شویم؟ هر فردی که حتی فقط یکبار با هجوم ساس ها در خانه روبرو شده باشد، به خوبی می داند که تا مدت ها نمی تواند خواب راحتی داشته باشد. در حقیقت فکر اینکه آیا تمام ساس ها و یا تخم های آن ها […]

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن
کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن

کشتن عقرب با راهکارهای ساده و ایمن با توجه به اینکه عقرب ها موجوداتی جان سخت بوده، امری بعید به نظر می رسد. این موجودات از بازماندگان جانوران قدیم هستند و میانگین طول عمر آن ها به پانزده سال و در برخی گونه ها به بیست سال نیز می رسد. عقرب ها می‌توانند تا یک […]

علائم سوسک در خانه
علائم سوسک در خانه

سوسک ها ناقل بیماری های خطرناکی هستند و حضور آن ها در محل زندگی یا کار می تواند بسیار خطرناک باشد به ویژه در شرایطی که تعداد آن ها از حد طبیعی، خارج شده باشد. در این مطلب به علائم سوسک در خانه پرداخته شده است. سوسک ها چگونه موجوداتی هستند؟ سوسک ها حشراتی هستند […]

درمان نیش ساس
درمان نیش ساس با روش های خانگی

ساس ها حشراتی هستند که بعد از نیش زدن به دلیل تولید هیستامین در بدن، باعث ایجاد احساس خارش شدید در محل گزش می شوند. به صورت کلی برای درمان نیش ساس دو راهکار عمده پیش رو دارید. این دو راهکار عبارتند از: استفاده از داروهای کورتیکواستروئیدی و آنتی هیستامینی یا روش های خانگی درمان […]

سفارش سم از طریق: